Mirage III / Mirage 5 (Dassault,Franciaország) / Nesher, Dagger (IAI,Izrael)

Nekem nagyon szimpatikus a koncepció. A bibi az, hogy egy nagyon picit elkésett szerintem.
 
Lehet, hogy en tevedek, de jelenleg Argentina ennyit bir kifizetni es mivel a
"sondor boritokekok" miatt nem tolnak milliardokat 5. generacios gepekbe, igy arra amire tenylegesen szukseguk van, meg jo is lesz/lehet.
Persze ezzel megint agyonvernek a Falkland szigetek megszallasat kovetelo kommentelok jokedvet.
:)
 
Csak tudnam hogy a Link 16 ot hogyan adjak el mert jelenleg ez a NATO legaltalanosabban hasznalt adatatviteli rendszere es vigyaznak is ra.
 
Az ország gazdasági helyzetéhez mérten kiváló döntés lenne. Az a kérdés, hogy a sárkányokban mennyi tartalék van még.. A hír nem említi a szerkezeti módosításokat. De mindent összevetve jó megoldás lehetne, mert potens kis gép ez....
 
A hír utolsó fele azonos a Bulgáriáról szóló hírrel, így lehetséges hogy a LINK16 mint olyan Bulgáriára vonatkozik.
 
Csak tudnam hogy a Link 16 ot hogyan adjak el mert jelenleg ez a NATO legaltalanosabban hasznalt adatatviteli rendszere es vigyaznak is ra.

A link 16 az egy protokoll, aminek van titkosítatlan módja is. Ezen felül már korábban említetettem, hogy vannak NATO partnerségi szintek. Kellően magas szint esetén hozzál lehet férni ehhez-ahhoz. A svédek sem NATO tagok és mégis van Link 16 a magyar Griffeken...

A hír nem említi a szerkezeti módosításokat

A pléhbarjúban megjelent írás viszont igen. A gépek stukturálisan polírozva lennének, az élettartam 0-ról indulna és bírnának még elvben lazán 20 évet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A 2032es nem AESA radar. Egyáltalán: bármilyen komolyan vehető radart hova tennének? Nincs is orrkúpja.
 
A 2032es nem AESA radar. Egyáltalán: bármilyen komolyan vehető radart hova tennének? Nincs is orrkúpja.

kfir_block60.jpg
 
Az aktuális Aranysasban is van éppen cikk, a Block 60-asra fejlesztésről. Ott azt írják, hogy a radar típusjelzése maradt 2032, de már AESA rendszerű antennával. A kolumbiai gépek még a Red Flag-re is eljutottak 2012-ben
 
Azért ez érdekes,tetszetős dolog. Mintha a pápai mig 21-eseket szednék elő egy nagygenerálra. Mégis van érdeklődő, persze meg kellett keresni a célközönséget.
 
A MiG-21 fegyverzete kevésbé variálható és azért ez sokkal több, mint egy nagygenerál. Ehhez képest a LanceR upgrade is egy könnyed délutáni mese.
 
antigonosz

Sokkal közelebb állna az igazsághoz ha a MIG-23- lenne a példa.
 
Igen, de nem tudom van e még 23-as pápán? :)Csak hasonlet volt mert kb ugyanannyi ideje rozsdásodik mindkét típus. Persze persze pénz kérdése csak,de repülnek és nem rossz konstrukció. Megérni mennyire fogja üzembiztosság terén az más kérdés. Mindenesetre izgalmas egy oldtimer, elfelejtett gépet a mai kor színvonalán visszaállítani.
 
Nem nevezném ezt a gépet igazi oldtimernek...persze valakinek a phantom is az, pedig nekem az sem :) Ma már tényleg platform az összes repülő amelynél a méret és az észszerűség szab gátat. Amerikai hajtómű, ami jobb mint ha a francia vonalon maradtak volna plusz gyakorlatilag amerikai fegyverzet plusz az izraeli cuccok. 5,5 t fegyverzet....Orosz vonalon még a mig-23 sem tudna ennyit.
 
antigonosz

Sokkal közelebb állna az igazsághoz ha a MIG-23- lenne a példa.

Micsoda véletlen. Pont a BMS4 fórumon valaki felvetette egy téma kapcsán, hogy a MiG-23 modernizációnak lett volna e értelme. Szerintem nem.

A Kfir 5,5 tonnás terhelése teljesen elméleti. Csapásmérő konfigban a két pótos mellé kb. 1,5 tonna a reális. Több kis bomba és légiharcrakéta vagy két nagyobb bomba és AAM.
 
molni

Arra írtam,hogy jobb összehasonlítani a Kfirt a MIG-23-al mint a MIG-21-el.