MOWAG Piranha

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 218
4 617
113
Vanni van csak baromi messze van az optimálistól legtöbb esetben.
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 945
26 792
113
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
Ott is van, hogy legtöbb esetben. Bár a fő tényező mindig az, hogy olcsóbb és jobban ki tudja használni az úthálózatot. És valóban hadműveleti területe válogatja. Bár szerintem általánosságban sem az optimális hanem a kompromisszumos megoldás.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 647
1 956
113
Ez Ocses kedvenc megállapítása. De dudi sem azt mondja, hogy megáll, hanem, hogy IFV-nek inkább a láncos a legmegfelelőbb.

???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 945
26 792
113
???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
Sorry, akkor félreírtam, ki szokta mindig mondani, hogy minden 8x8 elakadna az alföldön? tarzan?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 184
2 882
113
Senki nem állitja,hogy megáll,én sem mondtam ezt.

Nem is neked válaszoltam a videóval, hanem csak betettem, aztán mindenki levonhatja a tanúságot.

Ez Ocses kedvenc megállapítása.

Szerintem ezt tőle még nem olvastam, most @aquarell hozzászólásával indult a dolog, de ez gyakran és többektől visszatérő motívum itt a fórumon. Már tegnap láttam, írtam is rá, de egyszer hasonló témában nem sikerült vele érdemi kommunikációt folytatnom, úgyhogy inkább nem küldtem el. Autósban Uaz-Mercedes G-Jeep-off road volt a téma és a gépek közötti műszaki különbségek, illetve az, hogy ezeknek a különbségeknek mi az előnye vagy a hátránya.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 224
5 709
113
Und?
Diff lock zárva? Felező bekapcsolva? Abroncsok leeresztve? Vagy a fasz beleállt a gázba és 3800 fordulaton megpörgette a sárban a kereket?

Tessék egy sima emberi hiba. Szar LAV, igaz előtte 4 hiányzó kerékkel megcsinálta ugyanezt.

De mondok mást. Agyonképzett amerikai Hercules sofőrnél láttam, hogy a sárba beragadás után oldalra próbálta fordítani a gépet. A berakodott sár miatt azonnal eldobta a bal lánctalpát. Ha simán megpróbál kitolatni sanszosan nincs semmi. Így meg 2 gép kellett, hogy a lánctalp nélküli M88A2-t ki tudják szedni a szarból. Az egyik megemelte, hogy a görgők ne a sárba lógjanak bele, a másik meg húzta.
Nagyából tisztában vagyok vele, hogy egy 30+ tonnára pakolt 8x8 gép mit tud terepen. Kicsit kezdem unni, meg többször is szóltam, hogy nem-nem fog elakadni minden fűcsomóban egy kis eső után. Igen könnyebben elakad mint egy lánctalpas, gyengébben teljesít terepen, de ami néha itt ezzel kapcsolatban megy az egy vicc.

Szivembol szolsz, konkretan ezt magyarazom itt hosszzu ideje.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 224
5 709
113
Vanni van csak sosem lesz olyan mint a láncos. A kérdés, hogy megéri-e a kompromisszum.

Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 945
26 792
113
Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 224
5 709
113
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.

Jo, persze, nem arra gondoltam, hogy hk futhatnak bele, hanem hogy szimplan el kell foglalni egy vakuumot. De valamire csak fenntartanak kerekes dandarokat is, nem beszelve azokrol a hadseregekrol, ahol nincs is pancelos, hiaba esik naluk is az eso...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 945
26 792
113
Jo, persze, nem arra gondoltam, hogy hk futhatnak bele, hanem hogy szimplan el kell foglalni egy vakuumot. De valamire csak fenntartanak kerekes dandarokat is, nem beszelve azokrol a hadseregekrol, ahol nincs is pancelos, hiaba esik naluk is az eso...
A fracniák alapvetően a Száhelben való rendbaszásra vannak berendezkedve, azért tértek át a kerekesre. De lényeg a lényeg nem fogsz egy oszloppap levágtázni sehova 80-90-el úton haladva sem, nem tudsz betartani semmilyen felderítési, biztosítási elvet, ilyet max akkor tudsz eljátszani ha teljes légi uralmad van és alapvetően teljesen biztos vagy benne, hogy nem futhatsz bele semmibe. Ami azért valljuk eléggé valószínűtlen esetünkben. Igazából így a kerekes adta mobilitás leginkább a saját erők gyors átcsoportosításában tud megnyilvánulni illetve az ellenséges mozgások gyors lereagálásban védelemben. És itt kiemelném a védelmet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

therob

Active Member
2012. december 26.
875
162
43
http://[URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/f7zvb60df1oti9nonrws.jpg[/URL][/IMG]
 

therob

Active Member
2012. december 26.
875
162
43

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 945
26 792
113

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
Igényes, Dócon mondjuk tehetség kell, hozzá, hogy megtaláljon az ember egy ehhez megfelelő gödröt, mert nincs sok valljuk be, hacsak nem egy régi tüzelőállást fogsz ki.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 224
5 709
113
Mondjuk a BTR-t alapul venni 8x8-as terepjaro kepessegekhez azert direkt rosszindulat... :D
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram