[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 821
113
A repeszek mind a 8 kereket leszakítják? De a láncot ugyanez a robbanás nem tépi szét? :rolleyes:
Inkább az esős, felázott talaj, ahol a lánc előnye megmutatkozik, arrafelé keresgélj érveket, vagy úgy "tessék gondolkozni".
De azért javaslom, hogy olvasd el az eredeti hozzászólásom is.
Ha már lexikont nem.... ;)

Igen a lánctalpat a repesze nem tépik szét és ott van a kötényezés is a harckocsikon.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Vanni van csak baromi messze van az optimálistól legtöbb esetben.
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
Nekünk, Európában, alfölddel, sok folyóval, mezőgazdaságilag művelt területtel. Igen, messze nem optimális. Valaki mégis Strikert akart Bradley helyett, francia meg VBCI-t, stb.. Máshol, más feladatra, más követelmények szerint, más kompromisszumokkal.
Ott is van, hogy legtöbb esetben. Bár a fő tényező mindig az, hogy olcsóbb és jobban ki tudja használni az úthálózatot. És valóban hadműveleti területe válogatja. Bár szerintem általánosságban sem az optimális hanem a kompromisszumos megoldás.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Ez Ocses kedvenc megállapítása. De dudi sem azt mondja, hogy megáll, hanem, hogy IFV-nek inkább a láncos a legmegfelelőbb.

???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
???
Faszságot ne mondjunk!
Főleg ne nekem tulajdonítva!

Nem azt mondtam, hogy egy 8*8 apc nem tud terepen mozogni, hanem azt, hogy a btr80 ha esett eső a tatai gyaktéren is előszeretettel akadt el!
Olyan helyeken ahol a BMP simán elment szarabb körülmények között!!!

Hátul harckocsifordítónál/tó melletti úton/meg egy erdős útszaksszon.
Egyszer 2 órát ücsörögtem egy gép tetején, mire kihúztak minket.

Az hogy van olyan 8*8 ami elmegy olyan terepen ahol a btr nem az meg egyértelmű.
Mivel a btr hajtáslánca úgy szar ahogy van.
Az, hogy a nyugati sofőr jóval többet vezet, így nagyobb a tapasztalata az is egyértelmű. Így jobb géppel jobban boldogul nehéz terepen, nehezebb körülmények közt.

Szóval klasszikust csak pontosan!
Sorry, akkor félreírtam, ki szokta mindig mondani, hogy minden 8x8 elakadna az alföldön? tarzan?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Senki nem állitja,hogy megáll,én sem mondtam ezt.

Nem is neked válaszoltam a videóval, hanem csak betettem, aztán mindenki levonhatja a tanúságot.

Ez Ocses kedvenc megállapítása.

Szerintem ezt tőle még nem olvastam, most @aquarell hozzászólásával indult a dolog, de ez gyakran és többektől visszatérő motívum itt a fórumon. Már tegnap láttam, írtam is rá, de egyszer hasonló témában nem sikerült vele érdemi kommunikációt folytatnom, úgyhogy inkább nem küldtem el. Autósban Uaz-Mercedes G-Jeep-off road volt a téma és a gépek közötti műszaki különbségek, illetve az, hogy ezeknek a különbségeknek mi az előnye vagy a hátránya.
 
K

kamm

Guest
Und?
Diff lock zárva? Felező bekapcsolva? Abroncsok leeresztve? Vagy a fasz beleállt a gázba és 3800 fordulaton megpörgette a sárban a kereket?

Tessék egy sima emberi hiba. Szar LAV, igaz előtte 4 hiányzó kerékkel megcsinálta ugyanezt.

De mondok mást. Agyonképzett amerikai Hercules sofőrnél láttam, hogy a sárba beragadás után oldalra próbálta fordítani a gépet. A berakodott sár miatt azonnal eldobta a bal lánctalpát. Ha simán megpróbál kitolatni sanszosan nincs semmi. Így meg 2 gép kellett, hogy a lánctalp nélküli M88A2-t ki tudják szedni a szarból. Az egyik megemelte, hogy a görgők ne a sárba lógjanak bele, a másik meg húzta.
Nagyából tisztában vagyok vele, hogy egy 30+ tonnára pakolt 8x8 gép mit tud terepen. Kicsit kezdem unni, meg többször is szóltam, hogy nem-nem fog elakadni minden fűcsomóban egy kis eső után. Igen könnyebben elakad mint egy lánctalpas, gyengébben teljesít terepen, de ami néha itt ezzel kapcsolatban megy az egy vicc.

Szivembol szolsz, konkretan ezt magyarazom itt hosszzu ideje.
 
K

kamm

Guest
Vanni van csak sosem lesz olyan mint a láncos. A kérdés, hogy megéri-e a kompromisszum.

Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
Vilagos. Helyzettol fugg, ugy gondolom: ha mondjuk orszaguton kell nagyon gyorsan odaerni (fene tudja, mondjuk Munkacsra meg Szolvara? :D) es gyorsan elfoglalni egy teruletet, melyik dandart kuldod elore? :) En a kerekest, majd begurul utanuk a nehezdd is, kicsit lemaradva...
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.
 
K

kamm

Guest
Egy biztosított menetoszlop nemigen fog neked gyorsabban menni 30-40 km óránál országúton sem. Főleg nem ellenséges területen mert nagyon csúnyán orrba tudják őket baszni főleg ha harckocsi erőkkel kerülnek szembe ebben a helyzetben. A kerekesek mobilitása igazából védekező harcnál fog előjönni amikor gyorsan reagálva kell valahova felállnia a dandárnak.
Szóval nem, nem a kerekeseket küldöm előre, hacsak nincs saját harckocsi alegysége akkor viszont meg annál gyorsabban nem fog mozogni, mint ahogy a hk mozog támadásban.

Jo, persze, nem arra gondoltam, hogy hk futhatnak bele, hanem hogy szimplan el kell foglalni egy vakuumot. De valamire csak fenntartanak kerekes dandarokat is, nem beszelve azokrol a hadseregekrol, ahol nincs is pancelos, hiaba esik naluk is az eso...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
Jo, persze, nem arra gondoltam, hogy hk futhatnak bele, hanem hogy szimplan el kell foglalni egy vakuumot. De valamire csak fenntartanak kerekes dandarokat is, nem beszelve azokrol a hadseregekrol, ahol nincs is pancelos, hiaba esik naluk is az eso...
A fracniák alapvetően a Száhelben való rendbaszásra vannak berendezkedve, azért tértek át a kerekesre. De lényeg a lényeg nem fogsz egy oszloppap levágtázni sehova 80-90-el úton haladva sem, nem tudsz betartani semmilyen felderítési, biztosítási elvet, ilyet max akkor tudsz eljátszani ha teljes légi uralmad van és alapvetően teljesen biztos vagy benne, hogy nem futhatsz bele semmibe. Ami azért valljuk eléggé valószínűtlen esetünkben. Igazából így a kerekes adta mobilitás leginkább a saját erők gyors átcsoportosításában tud megnyilvánulni illetve az ellenséges mozgások gyors lereagálásban védelemben. És itt kiemelném a védelmet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
f7zvb60df1oti9nonrws.jpg
[/URL][/IMG]
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
f7zvb60df1oti9nonrws.jpg

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 974
113
f7zvb60df1oti9nonrws.jpg

Á köszönöm. Egy pár itt töltött év után eljött az idő, hogy képet tegyek fel. A terepjáró képességről teszem be ezt a csodálatos képet. 2010 körül Dóc. Lehet emészteni.
Igényes, Dócon mondjuk tehetség kell, hozzá, hogy megtaláljon az ember egy ehhez megfelelő gödröt, mert nincs sok valljuk be, hacsak nem egy régi tüzelőállást fogsz ki.