[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 434
113
Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!

Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 434
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Elég rendszeresen olvasgatom. Követve is van. De nem tudom mire gondolsz.
De azt gondolom, hogy nem véletlen, hogy MINDEN lehetséges láncos harcjárművet minimum megpróbálnak gumihevederrel.
A Redback meg már mással nem is készül.
Az általam fentebb linkelt angol Warrior tesztben pedig minden le is van írva róla.
Hja és a Redback már egy szegmensekben cserélhető hevedert kap, nem is a hagyományos egyben lévőt.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Én is olvasom, nem tudom miről beszélsz.
A szobakotróknál, mezőgazdasági járműveknél már kiszorította a fém láncot a heveder. A katonainál pedig folyamatban van. Akkor is ha te nem akarsz erről tudomást szerezni, mert akkor mi lesz a 152-es repeszgránáttal...:confused:
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 488
14 277
113
A Below the turret ring -re hivatkozva:

2017-08-25.png


Azaz a két oldalról külön-külön lekapható a teljes futómű rendszer.
Előnyök:
  • megnöveli az aknavédelmet
  • növeli a konfortot, mert a futómű modulok gumírozott betéteken kapcsolódnak a testhez.
  • a felfüggesztés modul önhordó szerkezetébe üzemanyagtartályokat integráltak. Ezzel elérték, hogy az üzemanyag egy része el van szeparálva a deszanttértől.

Bakker, de kár, hogy csak 6 fős és 30mm-es.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
A CV90-nél is alkalmazott Bofors 40 mm-s ágyúról egy jó videó:
A MÁVAG 36-ban megvette a licenszét, és 36M néven gyártotta, vajon szólnának ha elkezdenénk fejleszteni és később gyártani?
Mondjuk nekünk a régi L/60-as 40x311mm-es verzió van, az új L/70-es már 40x365mm.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 128
53 710
113

megazez


Nem sok értelmét látom a II. VH-s technika gyártásának. Manapság bárki elad modern gépágyú licenceket.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 328
113
Egy eleg nehez cucc egyebkent. Az akkori harcjarmuvekbe tul nehez volt. Legvedelmi szerepre meg gyartottunk 57 mm est ha valamit erdemes lenne gyartani az az sz60 as 60 mm kivitelbe modern anyagok felhasznalasaval.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Egy eleg nehez cucc egyebkent. Az akkori harcjarmuvekbe tul nehez volt. Legvedelmi szerepre meg gyartottunk 57 mm est ha valamit erdemes lenne gyartani az az sz60 as 60 mm kivitelbe modern anyagok felhasznalasaval.
???
60 mm-es űrméret csak aknavetőben létezik.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Az nem újdonság, hogy nem oda ülsz ahová akarsz, hanem van egy meghatározott ülésrend. Az az újdonság, hogy eddig az ülésrendet a harcászati szabályzatok írták elő nem pedig a testmagasság.
A BMP -ben a géppuskás ült legbelül, az ajtónál pedig mindig lövésznek kellett ülnie. A többi hely szabadon választott volt, de mindig ugyanaz volt az ülésrend. Így mindenki tudta a beszállásnál, hogy ki következik.
Az ajtót mindig az ajtónál ülő lövész nyitotta és zárta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
A BMP -ben a géppuskás ült legbelül, az ajtónál pedig mindig lövésznek kellett ülnie. A többi hely szabadon választott volt, de mindig ugyanaz volt az ülésrend. Így mindenki tudta a beszállásnál, hogy ki következik.
Az ajtót mindig az ajtónál ülő lövész nyitotta és zárta.
A BMP-nél a jarmű volt a megkötés, mert a legeldő lőrés volt a géppuskának kialakítva.
Az persze mas kérdes, hogy mashol el sem fért volna a géppuskás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Az nem újdonság, hogy nem oda ülsz ahová akarsz, hanem van egy meghatározott ülésrend. Az az újdonság, hogy eddig az ülésrendet a harcászati szabályzatok írták elő nem pedig a testmagasság.

Nyugi helyzetben beülésnél persze, de éles helyzetben nem feltétlenül van lehetőség ülésrend szerint beszállni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby