1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NHIndustries NH90

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. január 25..

  1. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    Sziasztok

    Sokan nem tudják, de az NH-90-es afganisztáni üzeme már jó ideje zajlik az olasz gépekkel. A típus elég jól teljesít, elégedettek vele... 
     
  2. shornet24

    shornet24 Active Member

  3. sondor961

    sondor961 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Készen állnak a MedEvac bevetésekre a német NH90-esek Afganisztánban
    Ha megszokod 1 típus hibáit és hiányosságait, már jónak számít, ha nem tapasztalsz újabbakat. Ennek kapcsán az NH-90 tényleg jól teljesít! Az árával összevetve azonban már nagyon nem...!!! /Így szemlélve a dolgot, anno a Trabant 1 nagyon jó autó volt!/

    A hibák listáját böngészve egyesek könnyen kiküszölhetők /pl. a padlólemez, rögzítési pontok és a csörlő teherbírása etc./, bár figyelni kell a súlynövekedésre. Más hibákat azonban /alacsony hasmagasság, szűkös utastér és ajtó etc./ meg kell szokni! No de ennyiért...?!?
     
  4. therob

    therob Active Member

    <a title="Profile" rel="nofollow">sondor961</a>

    Az utóbbi évtizedekben nem sok új fejlesztésű katonai eszköz valósult meg költség és időhatáron belül. Az, hogy előjönnek bizonyos hibák szerintem megszokott, főleg ha új technológiákat próbálnak ki. Meg persze az Európában a bürokrácia miatt is csúsznak a fejlesztések. Szerintem az NH90 az F-35-höz hasonlóan sikerre van ítélve. Szép számban rendeltek belőle és ha kedvezőek lesznek a tapasztalatok vele például Afganisztánban, akkor biztos lesz még rá megrendelő.
     
  5. sondor961

    sondor961 New Member

  6. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    "alacsony hasmagasság, szűkös utastér"

    Azért ez relatív... Mihez képest? Az UH-1-hez képest biztos nem (az olaszok ahelyett hozták ki). A CH-53-hoz képest igen. Bár a hasmagassága annak se volt túl nagy...

    Valamit valamiért

    üdv
     
  7. Hans

    Hans New Member

    Magánvélemény, de szerintem pont fordítva. Akinek volt/van rá szüksége az már "törzsmegrendelő" (fansziák, digó, németek, oranje-k, ausszik, kiwik). Na, most egyrészt, ahol nem menekültek ebből a "törzsből" az S70 család felé (pl norvégok, dánok), ott megy a csökkentés (fanszik, németek). Az új jelölteknél a szintén fejlett, de olcsóbb S70 még mindig halálos veszély. 
    Másrészt a tengerészeti verziót (aminek a gép eredetileg részben készült - NATO Frigate Helicopter, NFH) az hááát hogy is mondjam...
    A norvégok és az ausszik bőven kifejtették a problémáikat (pl nevetségesen rövid futószárak - amik azért a tengerészetnél életbe vágóak).
    Amondó vagyok, hogy az NH90 szép gép, fejlett gép, de a tehetősebb nyugati törzsvevők mellé be-be csusszan egy-két tehetősebb "idegen" vevő (pl arabok, akiknek a sz@rt is el lehet adni drágán és így talán tudják kompenzálni az európai országok csökkentéseit) oszt' jó napot kérem aláccsan....
    A piac meg megmarad az S70-es családnak, Puma leszármazottaknak, az AW gépeinek. És a még tervekben létező (vagy éppen kialakuló) török/indonéz/koreai/japán/stb tervek eredményei is beleköphetnek a levesbe. (Ahova pedig ezek egyike se juthat, azok a népek meg úgyis agyig rakják a kosarukat a ruszkiknál.) 

    ui: A civil piac meg szintén necces... Szerintem ott a bevált Cougar, AW gépeken túl az S70, S76 és S92 mellett nem nagyon rúghat hol labdába...
     
  8. sondor961

    sondor961 New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Készen állnak a MedEvac bevetésekre a német NH90-esek Afganisztánban
    T: piratvitorla!
    Az NH90-es hibáit nem hasonlították, hanem gyakorlatban tapasztalták...!!!

    A hasonlataidnak meg közük nincs a valósághoz! /Az NH90 60cm-el szűkebb az általad említett Huey-nál. Sebesültszállításnál ez nem jelentős, csapat- és teherszállításnál azonban már sokat számít! A CH-53 pedig 1 más kategória - bár ez a cikkből is kiderül!/

    Valamit valamiért?!?
    Az NH90 ára több mint 40 millió dollár, melyet összehasonlíthatsz más típusok árával...!!!
    Plusz még a hibajegyzék...??? - Na ne röhögtess...!!!

    /Ja, az NH90 hibái között Te is keresgélhetsz, nem kell leragadnod az általam említetteknél...!/
    Hans véleményével pedig egyetértek...!
     
  9. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Egy kis NH-90 film összeállítás

    http://www.youtube.com/watch?v=QweLFCjE7WM&feature=c4-overview-vl&list=PL72E0F0C49A83DE85

    http://www.youtube.com/watch?v=N47y5CNUdLo

    http://www.youtube.com/watch?v=IVT-HU9jhMY
     
  10. teboly

    teboly Member

    Nem sok egy kcsit 64 millió dollár egy gépért?
     
  11. sondor961

    sondor961 New Member

    Az 53 millió USD. Sajnos a közös európai fejlesztéseknél megszokott a csillagászati árcédula....
    Ráadásul 1 drága gépet drágán javítanak...!
     
  12. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    A "csupasz" gépek ára kb 35 millió USD, mivel a többi az egyéb költség (valószínűleg logisztika, kiképzés, fegyverzet stb).
    Ez kb. másfélszerese-duplája a többi gépének.
    Ugyanakkor néhány dolgot figyelembe kell venni:
    - A típus gyártása nemrég indult, tehát az eladásokkal a darabonkénti ár jelentősen csökkenni fog.
    - A típus alapból tartalmaz olyan drága berendezéseket, amit a többi típusnál külön kell megrendelni és fizetni (pl. FLIR, adatátviteli rendszer, integrál NVG stb.)

    Természetesen az ára még így is borsos, azonban biztosan nem véletlen, hogy egyre több ország állítja rendszerbe...
    A technikai problémák nagy részét a második szériánál már megoldották. Persze akinek volt esze, már eleve kevesebb hibalehetőséggel rendelte...
     
  13. teboly

    teboly Member

    "az új-zélandiak a légierejük forgószárnyas gépparkjának modernizálásának részeként 771 millió új-zélandi dollárért rendelték meg azt a 8 NH90-est, aminek első 2 példányát 2012 tavaszán vehették át. Hivatalos források alapján ezen összegnek kicsit kevesebb, mint 2/3-a volt a gépek tényleges nyers ára, a többi a kapcsolódó szolgáltatás. Ami alapján hozzávetőlegesen gépenkénti 64 millió dolláros ár adódik ki."


    Ez az én értelmezésemben azt jelenti, hogy a gépek "nyers" ára a 64 milla, ezért is sokalltam egy kicsit
     
  14. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    Nem hiszem, hogy pl. a viszonylag csóró olaszok kifizetnének egy irreális árat az NH-90-ért...
    Ami egyébként közel sem olyan, mint amilyennek egyesek híresztelik... Elég jó kis helikopter, a hibák legnagyobb része kamu: ott van például az ajtók vagy a talajhoz közeli géptörzs esete...
     
  15. marton

    marton Well-Known Member

    piratvitorla
    Osztom véleményed. A spanyol is tárgyal, hogy mégsem kell neki annyi(remélem jól emlékszem, asszem itt olvastam), az olasznak ott az új Ch-47-ek (35millio dolcsi) meg a saját parkja, AW-139 -el is. Ráadásul mai hír, hogy ismét, hogy nagyobb a gond mint gondolták az olaszoknál.
     
  16. sondor961

    sondor961 New Member

    T. piratvitorla!
    A cikkíró és teboly is jól értelmezi, tehát baromi drága! Ha nem hiszed, számolj utána...!
    A továbbiakban a tőled idézettekre reagálok:

    "Az eladásokkal a darabonkénti ár jelentősen csökkenni fog"?!? - No, erre ne végy mérget! Mert "egyre több ország" csökkentette /pl. Németország, Spanyolország/, vagy törölte a rendeléseit /pl. Portugália, Szaud-Arábia/! Más civil gépek értékesítései alapján a jelenlegi rendelések sokszorosát kéne eladni ahhoz, hogy a típus ára minimális /10% alatti/ mértékben csökkenjen....

    "Persze akinek volt esze" az később inkább Black Hawk-ot vagy Sea Hawk-ot rendelt /pl. Svédország és Dánia/...! Norvégia pedig kizárta az NH-90-et a következő tenderből...!!!

    Ja, és elolvashatnád a régebbi hozzászólásokat is /Márc. 16-ig visszamenőleg/.... Tanulságos olvasmány pl. Hans Jún 28-i írása. Ja, és a Jún 30-i hozzászólásomra azóta sem reagáltál...!

    Az általad "kamunak" nevezett hibákról pedig a legtöbb Net-es oldalon tájékozódhatsz...!!! /Különösen, ha a gyártó oldalán kívül mást is olvasol..../
     
  17. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    Én az üzemeltetőknél <b>személyesen </b>tájékozódtam, elbeszélgetve a hajózókkal és a műszakiakkal és a gépeket is megnéztem személyesen (aktív katonai szállítóhelikopter pilóta szemmel nézve). Konkrétan rákérdeztem az összes említett hibára, de mindegyikre őszinte és nem mellébeszélő választ (cáfolatot) kaptam. Ja és ezek a szakemberek ezen hibák (inkább vádak) többségéről még csak nem is hallottak, mivel <b>nem a netről </b>tájékozódnak...
    Több órát töltöttem náluk... Ja és nem repülőnapon vagy otthon, hanem <b>hadműveleti területen.</b>
    És hogy ez nem kamu, azt nap mint nap láthattam a bevetésre induló gépek tekintetében...
    Ráadásul a technikai és üzemeltetési dolgokon kívül a statisztikát, a felszerelést, a kiképzést és a harci alkalmazási eljárásokat is megismerhettem...
    Összesen talán annyi "hibát" hallottam, hogy a Chinookba több hordágy fér...
     
  18. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    Talán, mert nem volt időm, mivel pont az említett látogatást és egyéb hasonlókat végeztem... és ha napokig nem nézek ide, utána pedig csak pár percem van akkor nem látom rögtön, hogy valaki írt ide...
     
  19. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    kis kiegészítés: Ha jól tudom az NH-90 egyik hajtómű típusával tényleg vannak gondok, erről a személyzet is beszélt, de csak hallottak róla. Ők a másik hajtómű típust használják, amivel semmi gond sincs.
    Ha az egyik erőforrással gondok vannak, a másikkal meg nincs, az nem a gép hibája, hanem az adott hajtóműé és/vagy rossz döntés (terv) született a beépítésről...
     
  20. piratvitorla

    piratvitorla New Member

    - A típus hibáinak legnagyobb része az első szériára volt jellemző, a másodikra már nem...
    - Melyik új típussal nincsen gond? S-92, Merlin, sőt még a régi, már bevált Super Pumánál is mostanában volt gond...
    - És mennyivel hosszabb a tehertere? Összességében sokkal nagyobb és 2 helyett 3 helyen lehet ki- és beszállni. Ugyanazt a hordágyat itt hosszában tudod elhelyezni...
    - Az tény, hogy az NH-90 alapból drága, de ez relatív, hiszen mindig az egész csomagot kell nézni és a gépek darabszámát is... A plusz cuccokat pedig már írtam...
    - gondolom a hibajegyzéket Te saját magad tapasztaltad az üzemeltetés során :)
     

Ezen oldal megosztása