1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NHIndustries NH90

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. január 25..

  1. therob

    therob Active Member

    Tavaly az Aranysasban volt egy cikk az afgánban használt NH90-eskről. Az cikk szerint az olaszok elégedettek a típussal.
     
  2. ms07

    ms07 Well-Known Member

  3. joker

    joker Well-Known Member

    Az 1995-ös első repülése óta most derül ki egy ilyen?
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    A tűzoltó rendszer tipikusan egy olyan rendszer, amit szerencsére rendkívül ritkán kell használni, elképzelhető, hogy az NH-90-en élesben talán még soha nem kellett "Tűzoltás" gombot nyomni. Ez esetben az a helyzet, hogy a tűzoltó rendszer teljes üzemszerű bekapcsolására csak az előírt időszakos földi működési tesztek alatt kerül sor, így egy ilyen hiba sokkal ritkábban jelentkezik, tehát nehezebben deríthető fel (főleg ha csak "lehetséges, hogy előfordul" ).
     
  5. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Tavaly nyáron volt egy baleset, annak a vizsgálata derítette ki ezt a hibát
     
  6. ms07

    ms07 Well-Known Member

  7. ambasa

    ambasa Member

    Akkor egy kicsit a finn hírhez. A cikk címe azt állítja, hogy 40% a bevethetőségi arány. Nos ne keverjük a bevethetőséget a repülési képességgel, mert a kettő koránt sem ugyanaz. Minden repülőeszköznek van egy MEL-je a minimum equipment list, ami alapján, bizonyos korlátozásokkal felszállhat. Pl. egy a nyomásálló részen kilyukadt törzsű A320-as utasszállító kaphat egyszeri, utasok nélküli átrepülési engedélyt, de pl ha a LAF akkumulátorainál alacsony nyomásjelzés van, amelyet ma már be sem építenek, illetve a legtöbb gépen már deaktiváltak, akkor nem.

    A kompozitoknál, nem az a gond, hogy gyakrabban sérülnek, hanem, hogy sokkal kevesebben értenek hozzá, és sokkal körülményesebb a javításuk, ellenben sokkal könnyebek.

    Egyébként a tényleges okok ismerete nélkül kár ítéletet mondani, hiszen nem ismerjük, hogy ez mennyiben a gép, és mennyiben az üzemeltető hibája (lehet ez is, az is, sőt mindkettő). Azért az valamit elmond, hogy egyes helyeken nincsenek már ilyen gondok, míg máshol meg igen és azt se felejtsük el, hogy viszonylag friss a rendszeresítés, vagyis a kiszolgáló személyzet gyakorlata sem biztos, hogy megfelelő.

    TG
     
    endre likes this.
  8. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Úgy tudom, még az is komoly probléma a kompozitoknál, hogy a fémötvözetekkel ellentétben gyakran elég nehéz észrevenni, ha sérülnek:

    <i>"However, the failure mechanisms of metals and composite is very different. Metals show visible damage through indentation, while for composite structures damage may be hidden especially when subjected to low velocity impact [3]. This invisible form may cause serious decrease in material strength [3], which can be created during production, repair, maintenance, or in service caused by hailstones, and runway debris etc…"</i>

    http://www.academia.edu/2917135/Low-velocity_impact_behavior_of_fiber_metal_laminates
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://www.janes.com/article/49415/germany-ends-nh90-grounding

    Germany ends NH90 grounding
     
  10. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Kár, hogy NH-90 esélytelen mutyiországban.
    Nagyon megtetszettek utóbbi időben, mostanában sűrű vendég erefelé, alacsonyan felettem röpködnek.
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Úgy tűnik, sikerült nekik mindenben megegyezni, most már biztos a megrendelés...

    "Leonardo announces that it has made effective the contract, signed on March 14, 2018, for the supply of 28 NH90 medium twin-engine multirole military helicopters to the Ministry of Defense of Qatar and has therefore booked the order in its backlog and received the advance payment relating to the contract. Leonardo acts as overall prime contractor with responsibility for the management of the entire programme valued at more than €3 billion to the NHI consortium."

    http://www.leonardocompany.com/en/-/nh-90-qatar-contract-effective
     
    therob likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

Ezen oldal megosztása