NH90 (NHIndustries) / UH-90A / SH-90 / MRH90 Taipan / Hkp 14

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Ki mondta neked ezt a hülyeséget?!? - A flotta leállítása hatalmas veszteség, tehát az Airbus a csalástól és újabb áldozatoktól sem riadt vissza, csak hogy eltitkolja a hibákat.
Íme egy 1988-as civil példa:
Hogy jön ez most ide? Itt most egy "nem baleset" után kiderült probléma kapcsán előkerült ausztrál repülési stop következményeiről beszélünk.
Had ne gondoljam, hogy egy 33 éves eset releváns az ügyben, amikor a közelmúlt eseményei egészen mást mutatnak:

A400M esetén, mind a H225M esetén a felmerült problémák miatt azonnal leállítottak minden repülést.
Az A400M esetén konstrukciós hibából kifolyólag még nem volt baleset. Mégis többször leállították a gépeket.
A H225M esetén ugyan volt baleset, de a baleset jellege miatt nehezen tudták kideríteni az okokat. A megoldásig minden H225M állt.
Ezzel szemben pl. a C-130-ak wingbox repedéseinek szerintem nem kellett volna tragédiáig fajulnia.
De tudod mit? 3 szó Boeing 737 MAX.
Katasztrófák, síbolás, ráadásul a FAA a visszatérést elősegítő hatósági visszaélései.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Félreérted. Ez egy régóta ismert probléma, ami eddig is kísérte és végig is fogja kísérni a típus életét az ausztráloknál, ha csak át nem állnak a kevésbé retardált mértékegységre és fel nem nő az első szerelő generáció, ami már azzal szocializálódott. :D

De NEM ez az oka a mostani leállításnak!
Itt egy újabb cikk, úgy néz ki nem (csak) szoftveres a probléma, hanem benne van az Airbus alkatrész ellátása (vagy inkább annak a hiánya) a buliban, illetve a szerelők is:

"Speaking to news.com.au on the grounds of anonymity, multiple MRH-90 trained aviators claimed the cause of data mismatches was far worse than a software glitch.

“The aircraft transmission is required to undergo a complete overhaul on every second major servicing,” an insider said.

“That is meant to occur by Airbus in France but there is a global transmissions shortage so they’ve been rotating spare parts and refitting them as zero hours.

“That means there are aircraft flying as if they’re brand new which is a huge issue because there’s no accurate way of ensuring its safety.

“Obviously Defence isn’t getting what they paid for, but a main transmission failure is potentially catastrophic.” "

Tehát van egy csomó helikopterük, amikben fogalmuk sincs, melyik alkatrész éppen hány üzemóránál tart. :)

https://www.news.com.au/technology/...l/news-story/11fefdc0dd886815e4439e7b80fba910


Érdemes elolvasni a TheGardian cikkét is, egy kis betekintést ad a típus ausztrál kalandjairól:

"Australia’s MRH90 Taipans collectively logged 5,168 flying hours in the 2019-20 financial year, which was much lower than the previous estimate of 9,270 hours.

The defence department’s most recent annual report blamed the “significant” reduction on “technical issues and a poorly performing supply chain and support system limiting the availability of aircraft to the operational units”."

https://www.theguardian.com/austral...vate-helicopter-hire-beyond-a-joke-labor-says

Idén, év végén kéne nyugdíjazni az Army-nál a régi Black Hawk-at, kíváncsi leszek kivonják-e őket. A Navy meg a 6 NH90-es helyett további Romeo-kat akar.


Ez viszont azt is jelenti, hogy akkor Gyulán majd pörögni kell rendesen.
 

TéDé

Active Member
2020. december 16.
28
209
28
Szombaton repülték Tesseraból Pápára!
A qatariak egyik leendő gépe!/legalábbis a flightradar24 szerint/
Azt tudja valaki, hogy mit keres itt?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

TéDé

Active Member
2020. december 16.
28
209
28
Gondolom fegyverintegrációs tesztek. Van rajta 2 oriási 2,5-3méteres narancssárga rakétaimitátor! Valami hajó elleni cucc lehet?
Haditengerészeti verzió volt
3489a4cbfb87d838ca8c1a544db35d7b.jpg

Valószínüleg ez a "torpedo" van rajta!
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 242
113

TéDé

Active Member
2020. december 16.
28
209
28
Az van ráírva hogy "Missile marte er",szóval.... :)
Ja és ezek olaszok,nem franciák.
Egyébként azt vizsgálják hogy amikor elhagyja a tartót a raketta hogyan viselkedik,hasba lövik-e magukat meg ilyesmi... Gyakorlatilag bombaként dobálják majd őket!
A olaszok és a franciák közösen fejlesztették az mu90-et!
De ha te láttad mi van ráírva akkor nincs miről beszélni:)