1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

North American A3J-1 Vigilante

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - Pocok75 által indítva @ 2014. április 18..

  1. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Állítólag ezt is dupla svanccal tervezték, de aztán mégse merték úgy csinálni. A Mig25ösön bevált.
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. emel

    emel Well-Known Member

    Egy gyönyörű, szuper és két szempontból is extra repülőgép! Nem volt külön oldalkormánylap a függőleges vezérsíkon, egy tengely körül kitérítve az egész vezérsík volt az oldalkormány is egyben.
    A másik furcsaság, hogy a két hajtómű között egy kialakított "alagút"-ban volt belső fegyvertér, amit hátulról lehetett "tölteni" és hátrafelé végezték a kioldást is. Volt olyan spec terhelési konfigurációja, hogy egymás mögött több hengeres tüzelőanyag-póttartályt rögzítettek egymáshoz, elöl volt ráépítve az atombomba (úgy nézett ki mint egy több kocsiból álló vonatszerelvény), és ezt tolták be hátulról a belső fegyvertérbe.
     
    antigonosz, wolfram, fip7 and 2 others like this.
  7. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Dump and Burn Vigilante trojka módra:
    [​IMG]
     
    svajcibeka, wolfram, Pocok75 and 3 others like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kifejezetten érdekes gép volt. Ahhoz képest, hogy 1953-ban kezdték fejleszteni, elég sok - akkor még - merész, vagy inkább újszerű megoldást alkalmaztak a konstrukciónál.
    A beömlők mindenki számára ismertek, de ugyanígy megemlítendő a LERX, a határrétek lefuvató rendszer, a Laval fúvócsöves J79-es egyáramú hajtóművek, illetve a fly by wire(!) kormányvezérlő rendszer, amit természetesen egy hidraulikus és egy mechanikus rendszer egészített ki. Zárt láncú televíziós rendszer és egy korai digitális fedélzeti számítógép is a tűzvezető rendszer része volt.
    Jókora mérete ellenére agilisnek tartották, könnyen vezethető volt nem csak kis, de nagy sebességen is. A kellően jól mechanizált, nagy felületű szárnyai miatt relatíve nagy állásszögeket lehettt vele elérni, de szükség is volt rá, mert a leszállásokat szinte kizárólag elég nagy állásszögeken lehetett csak végrehajtani.
    Mach 2.1-et tudott, szolgálai csúcsmagassága 15 ezer méter volt, de egyszer repültek vele egy 1000kg-os teherrel, 27842 métert(!) is, ami 13 éven át volt FAI rekord.
    Nagy magasságokon a flame out és hajtómű leállás gyakori volt, viszont a gép kellemes tulajdonságai közé tartozott, hogy az átesést követően, kienegedett bottal a gép azon kevés nagy sebességű típus közér tartozott, amely magától képes volt különösebb dugóhúzó hajlam nélkül visszagyorsulni.
    Alapvetően nukleáris fegyverhordozónak készült, de ebben a formájában rendkívül rövid ideig alaklmazták, viszont felderítőgépként számos bevetést repültek vele Vietnám felett. Az RA-5C megkapta az egyik legerősebb J79-es variánst, emelett oldalra néző radart és infraszenzort is kapott.
    Viszont érdekesség, hogy az összes RA-5C-n megtartotta a bombacélzó rendszert és a felfüggesztőket, de fegyvert sose hordozott többé.
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Hoppá...
    [​IMG]
     
    endre likes this.

Ezen oldal megosztása