1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

North American P-51 Mustang

Diskurzus a(z) 'Második világháborús vagy azelőtti repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  4. hiryu

    hiryu New Member

    https://www.youtube.com/watch?v=QjvqhnxGge0
     
  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    P-51 és F-82 Twin Mustang :D
    [​IMG]
     
    Panzerfaust likes this.
  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  8. joker

    joker Well-Known Member

    1942-ben fellépő gumihiány, és annak orvoslása "do not inflate" felirattal az oldalán.
    [​IMG]
     
  9. Septimus

    Septimus Member

    Egy kérdés: Mikortól és melyik típustól volt hidraulikus (szervo) rásegítés a katonai repülőgépek kormányzásához? Gondolom, hogy Manfred von Richthofen báró még anélkül repült, de nehéz elképzelni, hogy II. VH +600km/h csúcssebességű gépeit pusztán izomerővel kormányozni tudták.. Vagy akár egy Stukát kivenni a zuhanórepülésből. Van valakinek erről információja?
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az egymotoros vadászgépek többségén tudtommal nem volt semmiféle rásegítés. Hartmannról szóló írásban is benne volt, hogy hogyan tanította meg oktatója, hogy a Messzert is lehetett "abnormálisan szűk fordulóba kényszeríteni" (szó szerint így szerepelt, ha jók az emlékeim), ha kellően erős volt a pilóta.

    A jenki gépekben és a nagyobbakban (P-47, P-38, Me-110, stb) már lehetett ilyen, de ezt egyesével kellene megnézni.

    Pl. a Zero-nál is a probléma az volt, hogy csak kis sebességen volt igazán használható. Hiába volt nagy végsebessége a gépnek iszonyatosan "felkeményedtek" a csűrők asszem 400 km/h felett, tehát olyan lassan tudott orsózni, hogy a gép érdemben nem volt alkalmas légi harcra.

    A jetkorszak vadászgépein már szükséges volt azok tömege és sebessége miatt is.
     
    Septimus likes this.
  11. Septimus

    Septimus Member

    Érdekes, azt hittem, hogy a Bf 109 már rendelkezett szervo rásegítéssel. Így viszont külön respect a pilótáknak. A P-51D Mustang-nak legjobb tudomásom szerint már volt hidraulikus szervo rásegítése. Hacsak nem a mostani replikákat tunningolták fel ilyen plusz repülést segítő funkcióval..
     
  12. ambasa

    ambasa Member

    A Me 262-nek nem volt, a P-80 késői változati már kaptak csűrő buszter, most az kérdés, hogy ezek mennyire előzték meg a MiG-15-t, és az F-86 Sabre-t, ahol viszont , mind a csűrő, mind a magassági kormány hidraulikus működtetésű volt. Ahhoz, hogy hidraulikus rásegítésed legyen, ahhoz azért kell egy olyan hajtómű, amely meg tud hajtani egy olyan szivattyút, amely képes ellátni egy viszonylag nagy komoly hidraulika rendszert. Nagyon jellemző, a második világháborús repülőgépek hidraulika rendszerének a teljesítményére a Spitfire futóbehúzása. Érdemes megnézni egy felszálló Spitfire-ről készült felvételt. Jól látszik, hogy kénytelenek voltak sorrendvezérlést használni, mert a rendszer teljesítménye nem tette lehetővé a két főfutó egyidejű működtetését. Nos, akkor amikor minden LE-t a gép sebességének fokozására fordítottak, akár a motor élettartamánák árán is, egyszerűen nem volt lehetőség a hogy egy hidraulika szivattyúval csökkentsék, azt, pont a legkritikusabb időszakban, a légiharc közben. A le- és felszálláskor már lehetett. A P-51 kormánylapjai nem rendelkeztek hidraulikus rásegítéssel. A hidraulika rendszer,rel mindössze a futóműveket és a fékszarnyakat működtették akárcsak a Me 262-n. Lásd itt:

    http://www.wwiiaircraftperformance.org/mustang/P-51D-manual-5april44.pdf

    TG
     
    fishbed, vilmoci, Septimus and 3 others like this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Tudrommal a P-38 Lightningnak volt először csűrő boostere
    [​IMG]
     
    fishbed, molnibalage and Septimus like this.
  14. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Saját kép! :)

    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása