[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 536
8 821
113
Az Aero Vodochody az F-20-as terveit megvehetné. Még mindig van perspektíva abban a kis gépben.
De nem értek én hozzá, csak wistful thinging.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 063
13 435
113
Maďaři mohou koupit Aero Vodochody, rozhodl antimonopolní úřad
2020.10.20. - A magyarok megvásárolhatják az Aero Vodochody-t, erről a monopóliumellenes hivatal döntött
A Versenyvédelmi Hivatal (ÚOHS) engedélyezte az Aero Vodochody repülőgépgyártó cég eladását az Omnipol Csoport és Tombor András magyar üzletember tulajdonában lévő magyar Aero cégnek. A monopóliumellenes hivatal hétfői döntése végleges - mondta Martin Švanda, a hivatal szóvivője.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a...-vodochody-rozhodl-antimonopolni-urad-1374337

Szerintem ezért se lehetet még magyar bejelentés L-39NG-t illetoen. ;) Várhassák a "papírozás" befejezését.
 

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
261
296
63
Ha NER es foszer vette meg az Aero Vodochody felét tuti veszünk ha kell ha nem. Ámbár ha tovább izmozunk az Unióval lehet hogy csak a nagy semi lesz a Zrinyiből is mert mindenki kilép és csak mi maradunk a lengyelekkel Ők meg csinálnak egy másikat ahogy a Holland pali célozgatott rá
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ha NER es foszer vette meg az Aero Vodochody felét tuti veszünk ha kell ha nem. Ámbár ha tovább izmozunk az Unióval lehet hogy csak a nagy semi lesz a Zrinyiből is mert mindenki kilép és csak mi maradunk a lengyelekkel Ők meg csinálnak egy másikat ahogy a Holland pali célozgatott rá
Megmondtuk hogy lesz magyar narancs,és lett magyar narancs?
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Ha NER es foszer vette meg az Aero Vodochody felét tuti veszünk ha kell ha nem. Ámbár ha tovább izmozunk az Unióval lehet hogy csak a nagy semi lesz a Zrinyiből is mert mindenki kilép és csak mi maradunk a lengyelekkel Ők meg csinálnak egy másikat ahogy a Holland pali célozgatott rá


Ez nem izmozás az unióval hanem az érdekeink védelme ! Nagy különbség !
 

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
261
296
63
Ez a te véleményed én másként látom de lehet hogy csak azért mert én jóval régeben éltem át dolgokat és rémisztően ismerős a retorika
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Már ehhez is ertesz vagy csak azért járkálsz témáról tamara mert mindenhol terjeszteni akarod a nézeteidet? Örülsz, mert tálalsz valami hasonszőrű, hozzád hasonló hülyét és mar írsz is.
( talán úgy érzde mindenki szembe jön az autópályán? van ez így.
Talán ha vagdalkozáson, kívül valami mással is igazolnád, hogy miért jó Magyaroszágnak a Albatros NG ki számú rendzeresítése, az esetleges "nemzetty pilótaképző" a kanadai képzés szerint, akkor fejtsd ki kérlek.
Ha már brazil, repgépárakban nem vagyok otthon de a Super Tucano, alap ára kevesebb mint a cseh gépé, jóval több helyen

alkalmazzák, folyamatos a megrendelés, harci tapasztalat is van vele, épp emiatt is veszik.

Az afgán hadsereg 6 db Super Tucanója 2017- Amerikában módosított, ha jól emlékszem szenzorok, etc képes pld pótalkatrészek, karbantartás helyszínre szállítás, - került vastagon fogó amerikai kormányzati ceruzával 175 millió dollárba, ami tényleg sok, de ugye nekünk nem kell amerikai civil karbantartókat fizetni... ergo neünk nem ilyen összegekbe fájna:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...stan-to-fly-a-couple-dozen-a-29-attack-planes

Az idén leszállított 6 ST a fülüp szigetekre a szerződést 2017-ben írták alá, most szeptember idén február helyett szeptemberben érkeztek meg -ha jól emléxem elsőre négy példány, a szerződés aláíráskor a féltucat gép ára 6 milliárd fülöp-szigeteki peso volt , egy ilyen pénz most hat és fél forint. Lehet számolni, mikor lesz az Albatosz az árával versenyképes a nemzetközi piacon, amikor a brazil cég az Albatrosz alap áráért jóval többet ad, olcsóbb üzemeltetés mellett...
https://whitefleet.net/2017/12/13/embraers-super-tucano-capabilities-and-recent-export-successes/
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 930
113
( talán úgy érzde mindenki szembe jön az autópályán? van ez így.
Talán ha vagdalkozáson, kívül valami mással is igazolnád, hogy miért jó Magyaroszágnak a Albatros NG ki számú rendzeresítése, az esetleges "nemzetty pilótaképző" a kanadai képzés szerint, akkor fejtsd ki kérlek.
Ha már brazil, repgépárakban nem vagyok otthon de a Super Tucano, alap ára kevesebb mint a cseh gépé, jóval több helyen

alkalmazzák, folyamatos a megrendelés, harci tapasztalat is van vele, épp emiatt is veszik.

Az afgán hadsereg 6 db Super Tucanója 2017- Amerikában módosított, ha jól emlékszem szenzorok, etc képes pld pótalkatrészek, karbantartás helyszínre szállítás, - került vastagon fogó amerikai kormányzati ceruzával 175 millió dollárba, ami tényleg sok, de ugye nekünk nem kell amerikai civil karbantartókat fizetni... ergo neünk nem ilyen összegekbe fájna:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...stan-to-fly-a-couple-dozen-a-29-attack-planes

Az idén leszállított 6 ST a fülüp szigetekre a szerződést 2017-ben írták alá, most szeptember idén február helyett szeptemberben érkeztek meg -ha jól emléxem elsőre négy példány, a szerződés aláíráskor a féltucat gép ára 6 milliárd fülöp-szigeteki peso volt , egy ilyen pénz most hat és fél forint. Lehet számolni, mikor lesz az Albatosz az árával versenyképes a nemzetközi piacon, amikor a brazil cég az Albatrosz alap áráért jóval többet ad, olcsóbb üzemeltetés mellett...
https://whitefleet.net/2017/12/13/embraers-super-tucano-capabilities-and-recent-export-successes/
Persze hogy olcsóbb a Super Tucano mint az Alba, de hát nem is sugárhajtású. Tök jók a turbo-prop gépek, nekem semmi bajom nincs velük, de most ezzel érvelni hogy olcsóbb mint egy jet, hát azért na... Valóban olcsóbb, igen. Nem is egy kategória a két gép repteljesítményben sem, max sebesség, emelkedőképesség számokban benne van egy 40% plusz az Albatrosznak. Azért mikor BFM-et kell gyakorolni, az azt jelenti hogy ég és föld a kettő, maradjunk annyiban!
 
K

kamm

Guest
Ennek az lesz a vége, hogy lesz félig magyar/félig cseh L-39NG és brazil Super Tucano is.
Ahogy lesz A330, C-17 slot és mellé az A400M vegyes felvágott.
Lesz itt kérem minden.

Hat, az az LN-39NG azert az inkabb cseh, semmi nem magyar benne, legalabbis egyelore. A Tucano nem lesz szerintem, en azt egyertelmuen kizarom.

A C-17 oraszam szinte elhanyagolhato, az Atlasos kepesseg szerintem tokeletes lesz misszios ki- meg bevonulasokhoz (37 tonna azert nem keves, azzal mar sok minident el lehet vinni, ugyanakkor ott eleg, ha napokra-hetekre elore be kell tablazni a hasznalatot), mig a brazilokkal meg sajat magunk rendelkezunk, ugy, ahogy eppen jolesik.
Ha eljutunk az uj Gripen szazadig es az 50 ezres seregig, akkor szerintem lesz harmadik Millenium es melle egy-ket kisebb turboprop is majd.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
( talán úgy érzde mindenki szembe jön az autópályán? van ez így.
Talán ha vagdalkozáson, kívül valami mással is igazolnád, hogy miért jó Magyaroszágnak a Albatros NG ki számú rendzeresítése, az esetleges "nemzetty pilótaképző" a kanadai képzés szerint, akkor fejtsd ki kérlek.
Ha már brazil, repgépárakban nem vagyok otthon de a Super Tucano, alap ára kevesebb mint a cseh gépé, jóval több helyen

alkalmazzák, folyamatos a megrendelés, harci tapasztalat is van vele, épp emiatt is veszik.

Az afgán hadsereg 6 db Super Tucanója 2017- Amerikában módosított, ha jól emlékszem szenzorok, etc képes pld pótalkatrészek, karbantartás helyszínre szállítás, - került vastagon fogó amerikai kormányzati ceruzával 175 millió dollárba, ami tényleg sok, de ugye nekünk nem kell amerikai civil karbantartókat fizetni... ergo neünk nem ilyen összegekbe fájna:
https://www.thedrive.com/the-war-zo...stan-to-fly-a-couple-dozen-a-29-attack-planes

Az idén leszállított 6 ST a fülüp szigetekre a szerződést 2017-ben írták alá, most szeptember idén február helyett szeptemberben érkeztek meg -ha jól emléxem elsőre négy példány, a szerződés aláíráskor a féltucat gép ára 6 milliárd fülöp-szigeteki peso volt , egy ilyen pénz most hat és fél forint. Lehet számolni, mikor lesz az Albatosz az árával versenyképes a nemzetközi piacon, amikor a brazil cég az Albatrosz alap áráért jóval többet ad, olcsóbb üzemeltetés mellett...
https://whitefleet.net/2017/12/13/embraers-super-tucano-capabilities-and-recent-export-successes/
Javasolnám, hogy ezeknek azért menj utána kicsit alaposabban! :rolleyes:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Persze hogy olcsóbb a Super Tucano mint az Alba, de hát nem is sugárhajtású. Tök jók a turbo-prop gépek, nekem semmi bajom nincs velük, de most ezzel érvelni hogy olcsóbb mint egy jet, hát azért na... Valóban olcsóbb, igen. Nem is egy kategória a két gép repteljesítményben sem, max sebesség, emelkedőképesség számokban benne van egy 40% plusz az Albatrosznak. Azért mikor BFM-et kell gyakorolni, az azt jelenti hogy ég és föld a kettő, maradjunk annyiban!

?
oké.
Javasolnám azért, hogy ezeknek azért menj utána kicsit alaposabban! :rolleyes:
mik a valós adatok?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Embraer has announced a firm order for six A-29 Super Tucano light attack and training aircraft from the Philippines Air Force (PAF). The Brazilian turboprop aircraft was the only one shortlisted after it was identified last June as the sole compliant bidder for the PAF’s Close Air Support program. The unsuccessful contenders were the Aero Vodochody L-39NG jet and the Textron Beechcraft AT-6 turboprop. Local reports estimate the deal to be worth 4.9 billion pesos ($97.4 million). A pesoárfolyamot meg mpst néztem meg:)
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ha ezt nem tudod, akkor eddig honnan és vett milyen adatokkal vagdalóztál??!! Legalább te ne égesd már saját magadat ...
link feljebb, másik link lejjebb
A libanoni hat gép, ugyanúgy USA cégen keresztül szintén több mint 400 millióba fájt, de azt ugye szaudiak fizették. Az albatrosz árára 12 milliót találtam, (becsült)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Embraer has announced a firm order for six A-29 Super Tucano light attack and training aircraft from the Philippines Air Force (PAF). The Brazilian turboprop aircraft was the only one shortlisted after it was identified last June as the sole compliant bidder for the PAF’s Close Air Support program. The unsuccessful contenders were the Aero Vodochody L-39NG jet and the Textron Beechcraft AT-6 turboprop. Local reports estimate the deal to be worth 4.9 billion pesos ($97.4 million). A pesoárfolyamot meg mpst néztem meg:)
Na látod?!
Az NG ára meg valahol 12-14M USD között lesz.