1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Northrop Grumman B-2 Spirit

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    <a title="Permalink for : Boeing has successfully improved its 30,000-lb Massive Ordnance Penetrator bomb" href="http://theaviationist.com/2013/01/15/improved-mop/">Boeing has successfully improved its 30,000-lb Massive Ordnance Penetrator bomb (GBU-57)
    </a>
    Ki ellen lesz először bevetve?

     

     
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Tovább modernizálják a B-2 védelmi rendszereit.

     

    http://www.defencetalk.com/next-phase-of-modernizing-b-2-defensive-systems-starts-46834/

     
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    20 éve adták át az első B-2 Spirit-et

     

    http://www.air-attack.com/news/article/4947/02-20-2013-Air-Force-celebrates-the-Year-of-the-B-2.html
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A "Spirit of Florida" első B-2-es, amely elérte a 7000 repült órát

     

    http://www.afgsc.af.mil/news/story.asp?id=123342932

     

    " Since the "Spirit of Florida" B-2 first arrived at Whiteman Air Force Base in July 1996,"

     

    "Sedgwick added that the Spirit of Florida was also the first to reach the 5,000-hour mark, which it did in May 2007, and the first to reach the 6,000-hour mark, which it did in January 2010."

     

    0 -> 7000 óra  16 év 9 hónap (201 hónap)    1996-2013    34,8 óra/hó     

    0 -> 5000 óra   10 év 10 hó (130 hónap)       1996-2007    38,5 óra/hó

    5000 -> 6000 óra  2 év 8 hó (32 hónap)        2007-2010    31,25 óra/hó 

    6000 -> 7000 óra  3 év 3 hó (39 hónap)        2010-2013    25,6 óra/hó
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Egy B-2 túl a hétezren
    Rakják beléjük az órákat rendesen. Hány órára vannak tervezve?
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Egy B-2 túl a hétezren
    Havi atlag kb 30 ora az sok?

    (kar hogy nem ugy linkeltek be a forumot hogy latszodjon a hozzaszolasom.)
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én évre nézem, 411 óra / gép. Ennyivel egy átlagos 4. gen gép 20 év alatt lazán elfogy, kb. csak az F-15E nem.
     
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Egy "szárazon" két milliárd dollárt érő géptől szerintem teljesen jó :) Ráadásul sok bevetésük nagyon hosszú. Amerikából, Guamról és Angliából bombázzák a világ másik felét. A személyzet szimulátorban biztos ennek a havi 30-40 órának a sokszorosát tölti el.
     
  10. Fade

    Fade Well-Known Member

    molni almat almahoz. vadászt vadászhoz stratégiai bombázót stratégiai bombázohoz. Neked kell ilyet mondani? ;)
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha már mindent hasonlítunk mindenhez...

     

    A HAW 3 C-17-ese 3 év alatt 10ezer órát repült. Ez egyenletes eloszlást feltételezve (ami nem így volt mert nem egyszerre érkeztek a gépek) átlagban 1111 óra/év/gép.

     

    Persze a B-2-esek lényegesen kevesebb fel-/leszállási ciklust teljesítenek mint a tehergépek, mert nekik a nem kell leszállni a célpontnál.

    A C-17-esnek mennyi az élettartama?
     
  12. Fade

    Fade Well-Known Member

    30.000h

     

    de ez amiknál főleg csak egy amolyan irányszám ld C-5Met ami 2040utánig is velünk marad, kvázi duplázodik a repóraszámuk.
     
  13. luperator

    luperator Active Member

    Ez a kép elférne a B-52 vagy a B-1 topikjában is. Még ha más kategória is, de jól szemlélteti az üzemeltetés és gyártott darabszám kölcsönhatását. Remélem a kép nagyjából lefedi a valóságot:

     

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Tegnap megnéztem Dani Zoltán előadását a jútúbon. Hát, a B2 eltrafálásáról nem sok szót ejtett. Pedig érdekelne. Ahoz is tipusra méretezett hullámhosszot alkotott? Lehet tudni, melyik gépet lőtte seggbe?
     
  15. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    ??? milyen videót néztél te Gacsat?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sajnos nem igazán, mert az inflációval elfelejt korrigálni. Így semmi értelme az összehasonlításnak. Ezen felül tisztán látszik, hogy a B-2-nél programköltség van, a B-52-nél meg ziher, hogy nem.
     
  17. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    gacsat
    Én is láttam, de fenntartásokkal kell kezelni azt, amit mond. Bár, ha azt nézzük, hogy részletesen elmondja, hogyan szedte le az F-117-et a B-2-ről meg néhány szót szól, lehet, hogy tényleg az igazat mondta. Mivel a B-2-nél még jobb, ha kussban marad, a másiknak mindegy.
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Valahonnan innen szedtem a linket. A Jútúbon keress a székely hős Dani Zoltánra. Csak a második rész második felét, és a harmadik részt érdemes nézni. Az is vagy egy óra. Ebből a B2esre jó ha két percet szán.
    Vaze, ha a manusnak Vegája lett volna...
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor az első napot sem éli túl, mert egy BGM-109 salvo kinyírja az állást, ahogy tették az Líbiában is 2 éve. Ugyanis az fix és nem telepített légvédelem...

    Ezen felül a Vega által használt félaktív módszer szeritnem kevésbé lett volna eredményes, mint a Nyeva az alkalmazott hullámhossz miatt.

    A harmadik bibi meg az, hogy a dm és m hullámhossz közötti radar ~25-30 km-ről észlelte az F-117-et és rávezető radar meg olyan legfeljebb 15-ről. Tehát a Vega minimális HMZ-je táján lett volna már a gép, amikor észlelik. Ez 17 km névlegesen, de ez a cél magasságától és aspektusától függően kisebb is lehet. A Vega max. HMZ-je nem használható ki olyan cél ellen, amit a radar nem képes felderíteni. (Már az Sz-75-é sem...) Ezér van az, hogy a sok F-22/F-35 köpködőn röhögök, amikor benyögik a 200-400 km-es indítási távolságot.

    1. Elszőzör talán a radar észlelje a célt. Nincs az a radar, ami 0,0025 m2 körüli RCS-sel bíró gépet kiszúr 100 km távolságból. A legújabb repülőgépfedélzeti radarok égháttérben levő 1 m2-es célra tudnak 120-150 km-et ideális esetben.

    2. A Sz-300/400 eszméletelen HMZ értékei közeledő BM-re és nem kis/közepes/nagy magasságon repülő manőverező célra vonatkoznak. Ott kezdődik, hogy nézzük már meg, hogy a terep és a horizont mikor mit takar ki...
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    http://www.youtube.com/watch?v=KBC1H_Qr_Rw
     

Ezen oldal megosztása