B-2 Spirit (Northrop Grumman,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
<a title="Permalink for : Boeing has successfully improved its 30,000-lb Massive Ordnance Penetrator bomb" href="http://theaviationist.com/2013/01/15/improved-mop/">Boeing has successfully improved its 30,000-lb Massive Ordnance Penetrator bomb (GBU-57)
</a>
Ki ellen lesz először bevetve?

 

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Tovább modernizálják a B-2 védelmi rendszereit.

 

http://www.defencetalk.com/next-phase-of-modernizing-b-2-defensive-systems-starts-46834/

 
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
20 éve adták át az első B-2 Spirit-et

 

http://www.air-attack.com/news/article/4947/02-20-2013-Air-Force-celebrates-the-Year-of-the-B-2.html
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
A "Spirit of Florida" első B-2-es, amely elérte a 7000 repült órát

 

http://www.afgsc.af.mil/news/story.asp?id=123342932

 

" Since the "Spirit of Florida" B-2 first arrived at Whiteman Air Force Base in July 1996,"

 

"Sedgwick added that the Spirit of Florida was also the first to reach the 5,000-hour mark, which it did in May 2007, and the first to reach the 6,000-hour mark, which it did in January 2010."

 

0 -> 7000 óra  16 év 9 hónap (201 hónap)    1996-2013    34,8 óra/hó     

0 -> 5000 óra   10 év 10 hó (130 hónap)       1996-2007    38,5 óra/hó

5000 -> 6000 óra  2 év 8 hó (32 hónap)        2007-2010    31,25 óra/hó 

6000 -> 7000 óra  3 év 3 hó (39 hónap)        2010-2013    25,6 óra/hó
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Egy B-2 túl a hétezren
Havi atlag kb 30 ora az sok?

(kar hogy nem ugy linkeltek be a forumot hogy latszodjon a hozzaszolasom.)
 
M

molnibalage

Guest
Én évre nézem, 411 óra / gép. Ennyivel egy átlagos 4. gen gép 20 év alatt lazán elfogy, kb. csak az F-15E nem.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Egy "szárazon" két milliárd dollárt érő géptől szerintem teljesen jó :) Ráadásul sok bevetésük nagyon hosszú. Amerikából, Guamról és Angliából bombázzák a világ másik felét. A személyzet szimulátorban biztos ennek a havi 30-40 órának a sokszorosát tölti el.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
molni almat almahoz. vadászt vadászhoz stratégiai bombázót stratégiai bombázohoz. Neked kell ilyet mondani? ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Ha már mindent hasonlítunk mindenhez...

 

A HAW 3 C-17-ese 3 év alatt 10ezer órát repült. Ez egyenletes eloszlást feltételezve (ami nem így volt mert nem egyszerre érkeztek a gépek) átlagban 1111 óra/év/gép.

 

Persze a B-2-esek lényegesen kevesebb fel-/leszállási ciklust teljesítenek mint a tehergépek, mert nekik a nem kell leszállni a célpontnál.

A C-17-esnek mennyi az élettartama?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
30.000h



de ez amiknál főleg csak egy amolyan irányszám ld C-5Met ami 2040utánig is velünk marad, kvázi duplázodik a repóraszámuk.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 060
1 640
113
Ez a kép elférne a B-52 vagy a B-1 topikjában is. Még ha más kategória is, de jól szemlélteti az üzemeltetés és gyártott darabszám kölcsönhatását. Remélem a kép nagyjából lefedi a valóságot:

 



Uploaded with ImageShack.us
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Tegnap megnéztem Dani Zoltán előadását a jútúbon. Hát, a B2 eltrafálásáról nem sok szót ejtett. Pedig érdekelne. Ahoz is tipusra méretezett hullámhosszot alkotott? Lehet tudni, melyik gépet lőtte seggbe?
 
M

molnibalage

Guest
Ez a kép elférne a B-52 vagy a B-1 topikjában is. Még ha más kategória is, de jól szemlélteti az üzemeltetés és gyártott darabszám kölcsönhatását. Remélem a kép nagyjából lefedi a valóságot:

Sajnos nem igazán, mert az inflációval elfelejt korrigálni. Így semmi értelme az összehasonlításnak. Ezen felül tisztán látszik, hogy a B-2-nél programköltség van, a B-52-nél meg ziher, hogy nem.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 591
113
gacsat
Én is láttam, de fenntartásokkal kell kezelni azt, amit mond. Bár, ha azt nézzük, hogy részletesen elmondja, hogyan szedte le az F-117-et a B-2-ről meg néhány szót szól, lehet, hogy tényleg az igazat mondta. Mivel a B-2-nél még jobb, ha kussban marad, a másiknak mindegy.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
??? milyen videót néztél te Gacsat?
Valahonnan innen szedtem a linket. A Jútúbon keress a székely hős Dani Zoltánra. Csak a második rész második felét, és a harmadik részt érdemes nézni. Az is vagy egy óra. Ebből a B2esre jó ha két percet szán.
Vaze, ha a manusnak Vegája lett volna...
 
M

molnibalage

Guest
Akkor az első napot sem éli túl, mert egy BGM-109 salvo kinyírja az állást, ahogy tették az Líbiában is 2 éve. Ugyanis az fix és nem telepített légvédelem...

Ezen felül a Vega által használt félaktív módszer szeritnem kevésbé lett volna eredményes, mint a Nyeva az alkalmazott hullámhossz miatt.

A harmadik bibi meg az, hogy a dm és m hullámhossz közötti radar ~25-30 km-ről észlelte az F-117-et és rávezető radar meg olyan legfeljebb 15-ről. Tehát a Vega minimális HMZ-je táján lett volna már a gép, amikor észlelik. Ez 17 km névlegesen, de ez a cél magasságától és aspektusától függően kisebb is lehet. A Vega max. HMZ-je nem használható ki olyan cél ellen, amit a radar nem képes felderíteni. (Már az Sz-75-é sem...) Ezér van az, hogy a sok F-22/F-35 köpködőn röhögök, amikor benyögik a 200-400 km-es indítási távolságot.

1. Elszőzör talán a radar észlelje a célt. Nincs az a radar, ami 0,0025 m2 körüli RCS-sel bíró gépet kiszúr 100 km távolságból. A legújabb repülőgépfedélzeti radarok égháttérben levő 1 m2-es célra tudnak 120-150 km-et ideális esetben.

2. A Sz-300/400 eszméletelen HMZ értékei közeledő BM-re és nem kis/közepes/nagy magasságon repülő manőverező célra vonatkoznak. Ott kezdődik, hogy nézzük már meg, hogy a terep és a horizont mikor mit takar ki...