1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Northrop Grumman B-2 Spirit

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Akkor ez az ősi Venturi-csöves sebességmérés modern változata. Fűteni viszont ugyanúgy kell, mert ebbe pláne befagyhat a lecsapódott pára és a bejutó csapadékvíz.
     
    fishbed likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ne a felmosóvödörből indulj ki. A legegyszerűbbek közül említsük meg mondjuk a textilbakelitet.
     
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Pont emiatt miatt vesztették el a “Spirit of Kansas”-t balesetben...
    ... pára lecsapódott, elkalibrálták a földön, felszálláskor túl lassú sebességnél emelték meg a gép orrát, visszaestek a földre.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Ezek a berendezések akkor működnek és látják el feladatukat, ha az áramlási keresztmetszetük a tervezési állapotban marad. Ha eltömődik, fagy stb. akkor kuka.
    • Alkalmazhatsz te bármilyen műanyagot, amikor azok alapvető tulajdonsága, hogy pocsék hővezetők. Mivel magát az anyag tömegét kell melegíteni, hogy megolvadjon annak felületén az odafagyott víz , ezért műanyagból csinálni ezeket eléggé kontraproduktívnak tűnik az elvárt üzemet és funkciókat tekintve.
     
    ghostrider and Nagy Csaba like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Csak az a probléma, hogy az se nagyon szereti a beépített fűtőszál melegét. De mint írtam vannak olyan anyagok amikkel ez megoldható, és nem is fémesen verik vissza a radarhullámokat ...
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak kéne pár kidugható pitot cső.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mert több tízerer repült órára jutott egy baleset?
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  9. beta

    beta Well-Known Member

    2009-ben a francia utasszállító is pitot fagyás miatt zuhant le az Atlanti-óceánba, úgy rémlik. Durva hogy ezen buknak el komoly gépek. Persze a sebesség az egyik legfontosabb paraméter repüléskor, de akkor is.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És a No.164584-es X-31-es is ezért zuhant le 1995-ben:



    Things were quick to change - NASA investigators later discovered a sensor left unheated became icy and gave false airspeed readings. The false data automatically slowed the jet down, hurling it out of control and into a 20-thousand foot (6 thousand 500 metres) plunge from which it never recovered. Faced with the impossible, German pilot Karl-Heinz Lang did the only thing he could - he ejected- and landed safely.
     
    fishbed likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tök druva, hogy sokkal a katapultálás után is néhány sec-re egy ideig stabil állapotba manőverezte saját magát a gép. Furcsa, hogy ilyen korán kattintott a pilóta. Vagy már a felvétel előtt is bukdécsolt, csak azt nem látjuk?
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Igen.
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Gratulálok,ne tervezz inkább semmit.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    :eek:
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az eddigi teljes kumulatív rátája a B-2-nek jobb vagy azonos, mint a korábbi bombázóké. Ha nem ilyen pitiáner hülyeség miatt írják le a gépet, akkor egyenesen bámulatos lenne az, amit összehozott a típus.

    Több felhasználónál én már azon a véleményen vagyok, hogy bölcsebb lenne, ha csak kérdezne a fórumon, nemhogy tervezne bármit is...
     
    Pocok75 likes this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem, a pilóta az öngerjesztett oszcilláció legelső jelére katapultált. A hajtómű növelt teljesítményen volt és ellentétben a korabeli hasonló esettel (Gripen proto bemutatója Stockholm felett) itt a vektoráló rendszer is beavatkozott. Egy ennyire összetett kormányvezérlésnél a vezérlési hiba esetén semmi esély sincs a további érdemi beavatkozásra. Ha nem egy DASA tesztpilóta lett volna, hanem egy hétköznapi vadászpilóta, lehet, hogy megpróbálkozott volna a kormányzás visszaszerzésével. De egy sivatag felett kísérleti repülésen levő nagy tapaszatalatú profi annyira az ismeretlenben operál, hogy az olyan egyértlemű jelek esetén, mint a totál önállósodott és megzavardotott kormányvezérlőrendszer egy instabil kialakítású és TVC-s gépnél, nem sokat teketóriázik.
     
    jOkA, notaricon, Python and 3 others like this.
  17. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    szerk.#vótmá
     
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member

  19. jani22

    jani22 Well-Known Member

  20. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Igen, ez az ami vótmá:D
     

Ezen oldal megosztása