1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Northrop Grumman B-2 Spirit

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. misinator

    misinator Well-Known Member

    Áramlástanilag belefér?
    Mert ha bele, akkor - gondolom - már csak a szerkezeti alkalmasság (na meg a vezérlés...) szükséges hozzá.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csupaszárny kialakítása a hullámellenállás szempontjából már eleve nem tűnik nyerőnek. Plusz a tolőerő és a szívócsatorna. Már eleve kétségeim vannak, hogy a B-2 esetén nincs -e ott egy komoly függőleges vonal a PE diagramon, hogy Vmax.

    Az F-111 gépek variaszárnnyal tudtak hangsebesség közelébe jutni és kevés keróval utánégetés nélkül picit M1.0 túl menni. Olyan kialakítással, ami lényegében deltaszárnyas gépet csinál max. szárnyállásnál a gépből gyök2 módon egyszerűsítve.

    Hogy ebből, hogyan jön ki, hogy az M2.0+-ra tervezett F-111-nél és az M2.0-s B-1A-nal, ami a B-1B-né könnyebb volt néhány tonnával a szubszonikus sebessége egy erőtlen és áramlástanilag gyengébb alaptestnél magasabb trasszonikus sebességet eredményez?

    Hát, csapjanak agyon, de én nem értem...
     
    misinator likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Kérdezz rá annál, aki írta. Melyik fórumon volt?
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    YT komment volt.
     
  5. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    B-2B???
    Én csak B-2A-ról tudok.
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Block30?
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem B-1B?
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Megsem, mert azt is B-2A-nak irjak.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gépelési hiba szerintem. Lehet, hogy B-1B ás B-2A-t akart írni, csakhogy akkor is pont úgy vakarom a fejem...
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    A B-1B-re nem igazak ezek a B-1A-val szemben?
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem egyik gépre sem. Egy variaszárnyas gép 0 függesztménnyel és olyan tolóerővel simán elmegy M0,9 tájáig erőlködés nélkül vagy tovább is. Mert borzalmasan tudja csökkenteni a hullámellenállást és a homlokfelületét is.

    Az egész variaszárny lényege az, hogy a gép szárnyprofil húrhosszát és vastagság/hossz arányát változtatod, miközben kisebb lesz a homlokfelülete is. Egy lényegében minimális nyilazású szubszonikus gépből max. szárnyálláson kvázi deltaszárnyú gépet csinál. Ezért van az, hogy a tolóerőben sokkal gyengébb F-14 magasabb végsebességet volt képes elérni a gép tömegéhez képest szerényebb tolóerővel. Tehát, még ha lassabban is gyorsult adott esetben magasabb végsebességet ért el.
    A GE hajtóműves F-14B diagramja most előttem van 4xAIM-9 és 4xAIM-7-tel pótos nélkül képes elérni az M2.0-át. Az F-15E esetén ez M1,75 tája volt.

    [​IMG]
    35 ezer lábon 60 ezer font tömegű gép mondjuk BARCAP-elve tankolás után magasan 95 tfm alatt és 6 perc (!) gyorsított fel M1.85-re és közben eléget 6000-50500 = 9500 font kerót. De akkor is tudja. (A gép belső kapacitása kb. 16000 font, de ebből úgy 1500 a vésztartalék és van nem kifogyasztható mennyiség is.)
    [​IMG]
    Még 2xAIM-9, 2xAIM-54 és 2xAIM-7-tel is el tudta érni az M1,85-öt. Persze igen elméleti hatótáv mellett, de akkor is a variaszárny ereje látszott.

    Namármost a B-2 esetében a szárny nyilazási szöge eleve alacsony és tolerő szinten talán egy airliner is jobban el van eresztve nála. A csupaszárny konstrukció előnye, hogy tényleg egy kvázi repülő szárny, baromi jó teljes Cl/Cd aránnyal. Csak ennek az ára az, hogy egy szubszonikusra kihegyezett gép szerény toleróerővel az hol a bánatba lesz szuperszonikus képességű, nemhogy gyorsabb...?
     
    fip7, Rotten878 and fishbed like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Teljesen biztos,hogy olyan gyenge az a hajtőmű?Oké,hogy ez a hivatalos de a B-2D-vel kapcsolatban több a titkos dolog mint a nyílt?Vagy nem nem lehet annyira növelni a tolóedőt ami ellensúlyozza a variaszárnyat?
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    B-2D? Az mi...?
    A B-2-nek GE F110 leszármazott hajtóművei vannak. Fix szívócsatorna tudtommal és nuku variaszárny.
    Ahogy már mondtam, az áthajtóművezés nagy flották esetén is ritka. A B-2-nél a hajótmű elég jól ismert szerintem.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Elírás.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak spekuláció, de a B-2-es hajtóművét ténylegesen nem ismerjük. Annyi fix, hogy ez az F110GE129-es forszázs nélküli verziója, forszázskollektorok és a forszázskamra áramlásrontó faktora nélkül, de fix fúvócsővel.
    Talán a vezérlés, netán a belépő fokozat más, lehet, hogy 10 ezer méter felett erősebb, mint ami a vadászgépekben van (már ha nem megy az utánégető).
    Anno a Victor is képes volt a Mach 1-re és a Vulcan is.
    A tolóerejük is hasonló volt a B-2-eséhez, talán a Vulcan egyáramú hajtóműve az, amire egyből rávágnánk, hogy ez az oka ennek a képességnek.
    Pedig a Victorban, ahogy a B-2-esekben, kétáramú hajtómű dolgozik, mégis ez a gép volt a gyorsabb.

    Szóval egy csupaszárny gép ekkora tolóerővel is lehet épphogy szuperszonikus.
     
    Python, fip7 and fishbed like this.
  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hőkamerás felvétel a B-2-esről (nem teljesen biztos, hogy valódi):

     
    fip7 and fishbed like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ez nem valamelyik farnboroughi vagy párizsi repülőnapos áthúzás néhány száz méteren? Azzal próbálták az európai (francia?) gyártók bizonygatni új érzékelőeszközeik képességeit, hogy áthúzás közben követték. Nyilván úgy könnyebb észlelni, ha tudod hogy mikor honnan és hol jön a B-2. Ha jól emlékszem B-2 azóta nem is volt repülőnapon Párizsba.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Miért ne lenne az. Semmi sem gátolja meg, hogy egy B-2-es érzékelhető legyen égháttérben. A gép bevetésen 14-15 km-en repül...
     
  19. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Nem tudom. Lehetséges, hogy ott vették fel.


    Nem a tartalmával van bajom. Csak próbáltam kicsit utánanézni, hogy honnan van, mert manapság már sajnos gyakori a játékokból származó, vagy videószerkesztő progival gyártott efféle kép/videó is, ami aztán valósnak van beállítva. De nem találtam róla semmit, csak ezt az egyetlen árva videót a youtube-on, bár túlzottan azért nem erőltettem meg magam.
     
    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása