B-2 Spirit (Northrop Grumman,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Tankolni lejöttek vagy a tankerek mentek fel?egyáltalán volt szükségük Jugoszlávia felett tankolni?
Milyen fegyverzetük volt akkoriban a B2-nek? Ha csak lézeres bomba akkor előfordulhatott,hogy le kellett jöniük a felhők alá.
Állítólag GPSsel bombázták ki "véletlenül" a kínai nagykövetséget.
Hát, ha tankoltak is, az nem itt lehetett. Talán az Atlanti-óceán fölött. Gondolom, ahol van rendes radar lefedettség, ott mindenki látja, hogy tankol a semmi.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 232
76 763
113
Állítólag GPSsel bombázták ki "véletlenül" a kínai nagykövetséget.
Hát, ha tankoltak is, az nem itt lehetett. Talán az Atlanti-óceán fölött. Gondolom, ahol van rendes radar lefedettség, ott mindenki látja, hogy tankol a semmi.

Azt mondta Dani Zoltán,hogy onnan tudták,hogy lopakodó van abkörnyéken,hogy nem volt senki a tanker mögött.Nem tudom,hogy ezt milyen radaron látta ő.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 293
113
Hőkamerás felvétel a B-2-esről (nem teljesen biztos, hogy valódi):


Ez nem valamelyik farnboroughi vagy párizsi repülőnapos áthúzás néhány száz méteren? Azzal próbálták az európai (francia?) gyártók bizonygatni új érzékelőeszközeik képességeit, hogy áthúzás közben követték. Nyilván úgy könnyebb észlelni, ha tudod hogy mikor honnan és hol jön a B-2. Ha jól emlékszem B-2 azóta nem is volt repülőnapon Párizsba.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Ez nem valamelyik farnboroughi vagy párizsi repülőnapos áthúzás néhány száz méteren? Azzal próbálták az európai (francia?) gyártók bizonygatni új érzékelőeszközeik képességeit, hogy áthúzás közben követték. Nyilván úgy könnyebb észlelni, ha tudod hogy mikor honnan és hol jön a B-2. Ha jól emlékszem B-2 azóta nem is volt repülőnapon Párizsba.


Nem tudom. Lehetséges, hogy ott vették fel.


Miért ne lenne az. Semmi sem gátolja meg, hogy egy B-2-es érzékelhető legyen égháttérben. A gép bevetésen 14-15 km-en repül...

Nem a tartalmával van bajom. Csak próbáltam kicsit utánanézni, hogy honnan van, mert manapság már sajnos gyakori a játékokból származó, vagy videószerkesztő progival gyártott efféle kép/videó is, ami aztán valósnak van beállítva. De nem találtam róla semmit, csak ezt az egyetlen árva videót a youtube-on, bár túlzottan azért nem erőltettem meg magam.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 293
113
200719-F-F3456-20001.png


"The panel is on the left side of the cockpit, next to the pilot’s knees. When activated, the electrical generator and hydraulic systems will be decoupled from the engine. This will keep the engine running but without electrical and hydraulic power. When four switches are flipped at the same time, the crew has no choice but to eject as the aircraft will be without electrical and hydraulic power.A B-2 was forced to make an emergency landing Oct. 23, 2018 in Colorado Springs after the crew flipped one of the switches...."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 293
113


The $1.25 B-2 bomber’s AMAD switch cover now costs around $200



The U.S. Air Force Life Cycle Management Center’s B-2 Program Office has come up with a new permanent protective cover for the jet’s airframe mounted accessory drive (AMAD) panel.

The panel is on the left side of the cockpit, next to the pilot’s knees. When activated, the electrical generator and hydraulic systems will be decoupled from the engine. This will keep the engine running but without electrical and hydraulic power. When four switches are flipped at the same time, the crew has no choice but to eject as the aircraft will be without electrical and hydraulic power.

A B-2 was forced to make an emergency landing Oct. 23, 2018 in Colorado Springs after the crew flipped one of the switches. The bomber was also experiencing other rare malfunctions during the flight.

The 509th Bomb Wing then approach Knob Noster High School to ask if the school’s robotics team could help Whiteman air base with a solution to prevent the accidental flipping of the AMAD switches.

Using 3D printing, the teenagers were able to design a AMAD panel cover in 72 hours, those panels cost $1.25 a piece.

The B-2 Program Office came up with a new cover recently and the 20 covers needed was to cost approximately $4,000. These new covers have completed the airworthiness certification and will be delivered to the fleet later this year or early next year.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 809
7 185
113

The $1.25 B-2 bomber’s AMAD switch cover now costs around $200



The U.S. Air Force Life Cycle Management Center’s B-2 Program Office has come up with a new permanent protective cover for the jet’s airframe mounted accessory drive (AMAD) panel.

The panel is on the left side of the cockpit, next to the pilot’s knees. When activated, the electrical generator and hydraulic systems will be decoupled from the engine. This will keep the engine running but without electrical and hydraulic power. When four switches are flipped at the same time, the crew has no choice but to eject as the aircraft will be without electrical and hydraulic power.

A B-2 was forced to make an emergency landing Oct. 23, 2018 in Colorado Springs after the crew flipped one of the switches. The bomber was also experiencing other rare malfunctions during the flight.

The 509th Bomb Wing then approach Knob Noster High School to ask if the school’s robotics team could help Whiteman air base with a solution to prevent the accidental flipping of the AMAD switches.

Using 3D printing, the teenagers were able to design a AMAD panel cover in 72 hours, those panels cost $1.25 a piece.

The B-2 Program Office came up with a new cover recently and the 20 covers needed was to cost approximately $4,000. These new covers have completed the airworthiness certification and will be delivered to the fleet later this year or early next year.

Időközben a NASA-nál:
af6386687f268f6d831cf11a5a45a3a0.jpg

A civil világban:
20161118_145958.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre