1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk/Eurohawk/ MQ-4C Triton

Diskurzus a(z) 'Pilóta nélküli légi jármûvek (UAV/UCAV)' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    First Sensor Test Flight of EURO HAWK Unmanned Aircraft successfully accomplished
    The EURO HAWK® took off at 10:36 a.m. (Central European Time) from Manching Air Base and climbed a ceiling of more than 15.000 meters within military controlled airspace, far above and in safe distance from civilian air traffic. After 6 hours aloft, the aircraft landed safely back at Manching Air Base at 4:38 p.m. (CET). “This successful flight demonstrates the EURO HAWK® program’s systems integration capabilities and cutting-edge technologies. The Cassidian-developed SIGINT sensor suite, conforming to the German Bundeswehr´s requirements, showed excellent performance within the perfect interplay of the overall system,”

    http://www.aviationnews.eu/2013/01/11/first-sensor-test-flight-of-euro-hawk-unmanned-aircraft-successfully-accomplished/
     
  3. joker

    joker Well-Known Member

    "A több mint 730 millió dolláros üzlet során beszerzett öt gép mellé Németország három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységet rendszeresít." - pár hete volt itt egy cikk, amiben Japán Global Hawk beszerzéseiről volt szó, annyi különbséggel, hogy ott 4 gépről volt szó és a szükséges irányítóközpontról, az ár meg kezdetben 800 millió, végül 1,2 milliárd volt. Honnan ez a rohadt nagy árkülönbség?
     
  4. luperator

    luperator Active Member

    Ha jól emlékszem, ott írták, hogy a japánok először visszatáncoltak a magas ár miatt, majd később mégis kellett nekik, de akkor már annyiért sem kapták meg.
     
  5. joker

    joker Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Ez egy részben fehérre festett Global Hawk-nak néz ki akármennyire lesem, hogy mi az eltérés. Azontúl, hogy a Navy-nek készült mi a konkrét különbség, ami miatt mindenféle tesztelgetésre van szükség éveken keresztül?
     
  6. Testudo

    Testudo New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    joker: Nem tudom. De ha le kell tudnia szállnia egy repülőgép hordozón, meg onnan fel, akkor azért van mit alakítani rajta egy szárazföldihez képest.
    Felhajtható szárnyak, fékezőhorog, megerősített futóművek, fokozott irányítási képességek a kezelőknek, magasabb szintű korrozióvédelem. Azért ezekkel el lehet tökölni. Amúgy az egyik tesztgépet már össze is törték.
     
  7. joker

    joker Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Azt olvastam, hogy odaverték az egyiket, de a költségvetésük megbírja szerintem. Ok, lehet ha le meg fel kell szálljanak hordozóról, meg korrózióvldelem, de hogy gurulási tesztekről meg "nagyon közeli első felszállásról" beszéljenek az már beteges túlbiztosítás.
     
  8. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Azért az eltérő műszerezettség miatt nem elképzelhetetlen bizonyos szerkezeti átalakítás sem. Pl mindjárt ott van az a kis radargondola a hasa alatt, amihez nyilván megfelelő bekötőpontok szükségesek, a hajtómű is egy kicsit nagyobb teljesítményű és nyilván a radarnak is kell némi szufla ami szintén módosítást igényel. A hordozófedélzeti üzemelést ekkora UAV-nál nehezen tudom elképzelni. ne vicceljetek már ... közel 40 méteres fesztávval? Baccus a Hawkeye fesztávja 25 méter.
     
  9. joker

    joker Well-Known Member

    Ezt az eltérő műszerezettség dolgot nem értem. Főleg az ilyen mértékben eltérőt. Akkor ami a Global Hawk-ban van az ócska? Felderítés / megfigyelés / rávezetés(?) lenne a fő feladatuk, akkor meg nem a csúcsrendszereket kellene beletenni mindkettőbe?
     
  10. danya

    danya New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Azokból a csöpp kis virgácsokból nem nézem ki, hogy ez a masina valaha is alkalmas lehetne hajófedélzeti üzemre. ( Leszámítva persze a hajófedélzeti gurulópróbákat. :-o )

    Jelezni szeretnék egy kis sajtóhibát is a tőlem megszokott módon.
    "az SDD repülőgép át lesz leszállítva a haditengerészet patuxent riveri tesztterületére" Le lesz szállítva, vagy át lesz reptetve
     
  11. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    joker : haditengerészeti felderítőknél mágnesesanomália detektor is előfordul , de szonárbójákkal sem árt ha együtt tud működni.
     
  12. joker

    joker Well-Known Member

    Az egész elképzelés furcsa. Pl hogy haditegerészetnek repülője legyen, de ok, mivel vannak repülőgéphordozók stb. De hogy olyan repülője legyen, ami nem tud fel - le szállni egy ilyen hordozóra, hanem szárazföldhöz kötött legyen ... ha balhé van akkor az ilyen honnan száll fel és hova száll le? Kezdem azt érezni, hogy nagyon nem vagyok nyitott bizonyos megoldások elfogadására.
     
  13. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    De miért is? Ezeket ahogy én tudom a Poseidonok mellé tervezik , felderítő vagy bevetésirányító feladatkörben. Olcsón üzemeltethető és hosszú időt lehet egyszerre a levegőben. Mi ebben olyan furcsa?
    De olvasd el ezt hogy milyen módosításokat és milyen szenzorcsomagokat tartalmaz a csomag :
    http://www.naval-technology.com/projects/mq-4c-triton-bams-uas-us/
     
  14. borisz

    borisz Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Nekem is úgytűnik, hogy túlkörülményeskedik a földi próbákat.
    Vagy végiggurítják mindenféle időjárási körülmények közt?
    Gondolom télen kezdték, és megvárják, amíg nyár lesz. :D
     
  15. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
    Gondolod hogy hülyék ülnek ott? Mivel alapvető strukturális változások vannak :
    " The main aluminium fuselage is of semi-monocoque construction, while the V-tail, engine nacelle and aft fuselage are made of composite materials.

    The forward fuselage is strengthened for housing sensors and the radomes are provided with lightning protection, as well as hail and bird-strike resistance."
    Így szerintem abszolúte érthető , hiszen minden terhelési tesztet, fáradási próbákat újra el kell végezni. Nem hiszem hogy alacsonyabb követelmények vonatkoznának rá mint bármely repülőgépre. EZ nem úgy megy hogy majd repül 300 órát leszakad valami és akkor állnak neki okoskodni... Ez bőven 100 M $ darabárnál nem elfogadható..
     
  16. joker

    joker Well-Known Member

    Leáll a Eurohawk fejlesztése a németeknél:

    http://kuruc.info/r/4/112177/
     
  17. dzsoniboj

    dzsoniboj New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra levegőben a EuroHawk
    Cenciotti rátok hivatkozik a fotónál :)

    http://theaviationist.com/2013/05/16/eurohawk-germany/
     
  18. therob

    therob Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Befelegzett a EuroHawk projektnek?
    Ezt most nem értem. Ha a németek nem tudják integrálni a polgári légi forgalomba akkor majd a NATO tudja? Mi lesz helyette? Vagy ők is beletörődnek a képességvesztésbe? Volt már pár érdekes, kevésbé hihető sztori erről a gépről ez most megint a vicc kategóriának tűnik.
     
  19. Yeti

    Yeti New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Befelegzett a EuroHawk projektnek?
    Én úgy tudom, hogy a gyártó nem adta át a típus technikai leírását és szoftver kódjait (vagy valami ilyesmiket), és emiatt az európai légügyi felügyelet nem adja meg az engedélyt a típusnak.

    Alapvetően elég nagy botrányt csapott a dolog, a Bundestag-ban külön vizsgálat indul, hogy miért nem lehetett ezt előre tudni, emellett kérdés, hogy a már kifizetett rendszereket hogyan tudják majd hasznosítani.

    Y
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Befelegzett a EuroHawk projektnek?
    Ja. Vagy két héttel le vagytok maradva. Én kb akkor olvastam azt, amit az előttem szóló.
     

Ezen oldal megosztása