X-47 A/B Pegasus (Northrop Grumman, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Ennek fényében:

http://www.fiddlersgreen.net/models/aircraft/McDonnell-Douglas-A12.html
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/pilota-nelkuli-legi-jarmuvek-uav-ucav/northrop-grumman-x-47ab-pegasus/" rel="nofollow">sondor961</a>

Nem valószínű, hogy ez az utolsó. Több terv is arra utal, hogy bizony lesz még ember egy darabig. Nekem a Boeing terve tetszik ahol  egy gépet terveztek és az választható pilótával vagy nélküle.

Az X-47b egy speciális feladatokra készülő gép, mint a 80-as években az F-117.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
na akkor ismétlem önmagam
tegye valaki mellé az Avanger II. fényképét és teljesítményadatait....
Akkor egy ilyen típusú gép /pedig ha memóriám nem csal, harci sugár terhelhetőség undsoweiter nagyobb lett volna, de mégis kevésbé bizonyult?/
most meg már mindent el lehet adni, csak legyen rajta UAV és lopakodó címke?
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
T. therob!
A repülés története tele van olyan szerkezetek és gépek terveivel melyek soha nem repültek! - Ezt ugyan a Boeingnél is tudják, de azért próbálkoznak....
Ám ettől még az "utasszállító" harci gépek napjai meg vannak számlálva...!!!
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/pilota-nelkuli-legi-jarmuvek-uav-ucav/northrop-grumman-x-47ab-pegasus/" rel="nofollow">sondor961</a>

Szerintem egy jó darabig még kiegészítik egymást az X-47B-hez és az F-35-höz hasonló típusok. Gondolj bele a B-3-as bombázó az F/A-18E/F váltó típusa a maradék F-15 váltótípusa is ember vezette gép lesz jelen állás szerint. És akkor még nem említettük a kínaiakat, oroszokat stb.

Az is sok idő még elterjednek az X-47B szerű gépek a világ komolyabb légierőiben. 
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">hiryu</a>

 

"khm… memóriámnak rémlik jó régóta kísérleti indítás távirányított gépekkel, tán valami F-4 átépítés anno?

Ha igaz, akkor nem az első…"

 

Kicsit szerencsétlen a megfogalmazás, de itt az lenne a lényeg, hogy: "majd a gép előkészítését követően az automatika vette át az irányítást és az indítás pillanatától tovább vezérelte a gépet."  tehát nem távirányítással, hanem autonóm módon szállt fel és úgy is fog majd üzemelni elvileg, direkt emberi kontroll csak a célkijelölés/fegyveroldás esetében lesz.
 
M

molnibalage

Guest
jancsiga said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
Ezek az uj masinák már nem tetszenek A harci repülés fénykora 45-90 között volt Akkor még pilóták vezeték a gépeket Tervezők tudtak kreatívak leni
<p class="new-blogpost-comment-notice">A tervezői kreativitás nézd meg, hogy milyen szintre emelte a gépek hqarci teljesítményét. Ma egy darab repülőgép nagyobb csapásmérő potenciállal bír a legtöbb célpont esetén, mint négy régi. 1991-ben az F-16 gépek csapásmérésre jellemzően 2 db Mk-84-gyel vagy 2x2 db CBU-71-gyel mentek. Ma meg akár sok kis PGM vagy két nagy PGM is mehet. Olyan célokat pusztít ma el egy F-16C/D, amire akkor képtelen volt...


<p class="new-blogpost-comment-notice">A csúcskatagóriás gépek mindegyike ma ember (pilóta) által vezetett. Az UACV-k mostnak és következő generációját is reggelire megeszi egy vadászgép, ha már elég közel került hozzájuk... A jelenlegi UACV gépek semmiféle önvédelmi rendszerrel nem rendelkenek, manőverező-képességük és teljesítmény paramétereik valahol az F-86 és a P-51H Mustang között vannak... Attól, mert valami kevésbé sokszínű, attól még nem kell temetni..
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Szerintem azt kell nézni, hogy hol van értelme a drónoknak. Kevesebbet tud minden téren, mint egy ember vezette típus, ellenben mivel egy kényelmes helyen ül a pilóta, képes többször annyi ideig operálni. Ehhez nyilván a hosszú őrjáratozási időt elősegítő aerodinamika kell, hát jó, hogy nem fog manőverező légiharcot vívni. Nem erre lettek kitalálva.

A jövőt tekintve pedig már megmondták a jenkik, hogy mik a tervek. A 4+(+) generációs gépek még jó ideig szolgálni fognak az 5 genesekkel és az UAV/UACV stb. gépekkel, ami mennyiségi adatok és számos egyéb ok miatt tök logikus.

Amire kíváncsi leszek, hogy mikor jelennek meg a kifejezetten stealth gépek és/vagy UAV-k ellen tervezett szerszámok. Egy hét? Egy év? Rendkívül izgatja a fantáziámat :D
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
Az engem is érdekelne, mit találnak ki a csökkentett észlelhetőségű eszközök ellen. Mivel a hagyományos radartechnológia jelenleg nem a legmegfelelőbb ellenük. Tény,hogy ezért kapták ezt a kialakítást.

Hogy kevesebbet tud e.. erre szintúgy kíváncsi leszek, mivel gyanítom némi önvédelmi arzenállal azért fog rendelkezni. Csak nem hagyják veszni mint a "sima" drónokat, mivel ez többször annyiba kerül. Célorientált volt a fejlesztés, ami a demonstráción kívül gyanítom földi célpontok megsemmisítésére/felderítésére fog szolgálni.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Hát itt elmondja a kitalálója az egyik megoldást, ami valljuk be, elég ad-hoc jellegű.

http://www.youtube.com/watch?v=ud0VbQBej0Q

 

(Asszem 8 részes, ez az első, tessenek beletekerni. Ha ebben még nem a témánál lennénk, akkor a második résztől.)
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
T. therob!
/"Jelen állás szerint" nem érdekelnek a tegnapi Lottószámok. A jövő hetiek annál inkább!!!/ Következésképp:

"Jelen állás szerint" tökéletesen igazad van, sőt még a kiegészítéssel is egyetértek! A pilóta által vezetett gépek ma MÉG sokkal jobbak! De mi lesz 2 - 5 vagy X év múlva? - Mert szerintem egyre több "vicces" tervező lesz, aki majd - pl. súlycsökkentés miatt - "kifelejti" a pilótafülkét és a pilótát a gépből!

Az általad emlegetett B-3 fejlesztése pedig jócskán csúszni fog a kiadésok megnyirbálása miatt! Tehát "jelen állás szerint" maradnak a mai nagy bombázók /B-52; B-1B; B-2/ valószínűleg 2040-ig.
És jöhetnek a "vicces" tervezők....
 
M

molnibalage

Guest
– Mert szerintem egyre több "vicces" tervező lesz, aki majd – pl. súlycsökkentés miatt – "kifelejti" a pilótafülkét és a pilótát a gépből!
Hajadra kenheted a súlycsökkentést, ha a hiányzó ember miatt ez irgalmatlan képességcsökkenést is jelent... Szép elmélet, hogy ha nincs pilóta, akkor a max. G érték sokkal nagyobb lehet. Apró szépséghiba, hogy az összes eddigi UAV gép repteljesítménye még a 40-50 éves vadászgépekkel összevetve is szánalmasan gyenge. Még koncepciótervben sem láttam olyan UACV gépet, aminek a legkisebb köze is lenne szuperszonikus vadászokéhoz. Ehhez képest az áruk már most a csillagos eget kezdi verdesni, hogy nincs bennük se radar, se ECM, se RWR - meg még n+1 dolog - se egy vagy két olyan hajtómű, ami csak a 30+ éves vadászgépekben...
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/pilota-nelkuli-legi-jarmuvek-uav-ucav/northrop-grumman-x-47ab-pegasus/page-2/" rel="nofollow">sondor961</a>

Jobb esetben 2050-ig számolhatsz F-35-el. A 2020 után esetleg megjelenő új európai gép vagy TFX, KFX, a MiG-31 váltótípusa a SH váltótípusa még jó ideig szolgál majd. Persze ha egy nagyot fordul a világ akkor borul minden de erre nem hinném, hogy nagy esély van.

Van jövőjük az UCAV-oknak, de csak bizonyos feladatkörökben, mint felderítés, járőrözés, csapásmérés különösen veszélyes területen,  különleges alakulatok ellátása esetleg légi utántöltés.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
khmmm....tehát ígéret van arra hogy megoldja terminátorosan az autonóm működést...

vagy nem.

 

de 5-10 év múlva mennyire lesz támadható az irányító rendszer?

adatátviteli eszközök, vezérléshez nélkülözhetetlen műholdak, undsoweiter....

 

háború közepén bocsánatot kérni, mint a Windows, és megígérni hogy dolgozunk a rendszerhibán minimum necces...