X-47 A/B Pegasus (Northrop Grumman, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/pilota-nelkuli-legi-jarmuvek-uav-ucav/northrop-grumman-x-47ab-pegasus/page-3/" rel="nofollow">wolfram</a>

Én is arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy két különböző dologról vitázunk itt. A UCAV-ról egy pár embernek a távvezérelt gép ugrik be amik ma is vannak minimális automatizálás mellett. Az X-47B-ben pont az lenne a nagy lépés, hgy egy klasszikus távvezérelt gép, mert azoknak több már említett hibája/hátránya van.

Az autonóm UCAV-okban sok lehetőség lehet kár őket lenézni, mert áááá ugye lesz ebből semmi. Lehet, hogy zsákutca lesz a repülés történetében, de lehet (és szerintem ez a valószínűbb), hogy alapvető része lesz a modern légierőknek.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
hoppá kimaradt egy NEM a 3. mondatból, ami fontos lett volna
sf-laugh.gif
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 003
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újabb mérföldkő az X-47B tesztelésében - VIDEÓ
Megjelent a kínai sajtoban egy cikk -katonai elemzés, ahol arrol írnak , hogy ezekez az X-47B-ket Kína és Oroszország ellen tervezik bevetni (ha úgy adodik) Amerikai katonai illetékesek szerint az " eros katanai hatalmak" ellen lett kifejlesztve az X-47B.
http://www.militaryparitet.com/ttp/data/ic_ttp/5888/
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 279
76 851
113
<a title="Profile" rel="nofollow">boki</a>

 

Ezek szerint a kínaiak nem olvassák Ronit :D
 

bczozo

Member
2010. április 22.
94
0
6
Szerintem nem  beszélnek hülyeséget a kínaiaik, ki más ellen lennének?  Afganisztánra, Irakra, Jemenre,Pakisztánra, Szomáliára ott az olcsóbb és könnyebb gépek (Predator, Reaper).

Az ameriakaik szerint pedig az oroszoknak és kínaiaknak van erős légvédelme az ellenségeik közül.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ajánlom a hülye MIseknek nézzenek meg pár watson videot youtuben. Figyeljék a kérdéseket, azok komplexitását. És aztán a válaszokat. Képfelismerés... ugyanmár.

 

Nem tudok erről semmit, de engem meglepne ha ilyen MIt raknának az X47 utódába. Egyszerűen fölösleges sehova nem kell de ilyen szintű MI végképp nem arra amire X47 utóda készül. sima hagyományos modon leprogramozzák, max lesz benne egy kis fuzzy. pluty.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Remélem, ebből is lopnak majd az oroszok. Vagy a perzsák. Nem mintha annyira szeretném őket, de hagy röhögjünk.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
és itt az első leszállás.
http://www.youtube.com/watch?v=scSm7H03aDA

gacsat ebből nehezen, az utodjából már tán, bár aszem megfizették a tanulopénzt.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
Jól van, csak szépen sorban. :D Lassan jöhetne az autonóm légiutántöltés-teszt is, de most épp úgy tűnik, hogy nincs pénz rá...
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_04_15_2013_p03-01-568738.xml
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Belém villant, hogy autonóm módban száll le és fel, valamint támad és védekezik. Nos, Windows alapon ez valahogy így néz ki. Nem irigylem a belső memóriáját döntéshozatalkor....
Felszáll? V1... V2... Igen. Nem. Mégse.
Leszáll? Igen. Nem. Mégse. Iránban.
Támadás végrehajtása? Igen. Nem. Mégse.
Hiba a XXdser12345 memóricímen, a Windows hibát keres....Forduljon a Microsoft Központhoz...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Nightstalker

Member
2010. június 9.
58
1
6
Ezzel nem ert veget semmilyen jo szeria. Tesztelnek. Ha a tesztek alatt nem talalnak hibat, az ket dolgot jelenthet:
- tokeletes a termek
- nagyon rossz a teszteles
Az elso kizart.
Talaltak egy hibat. Ennek valalhogy senki nem szokott orulni. Pedig a tesztelesnek ez az egyik feladata.
Ami azt illeti, tesztelokent mar a cikk cimet is hatasvadasznak erzem. :)
 

igla

Member
2010. június 20.
80
0
6
Remélem senkit se botránkoztatok meg, és nem tartjátok off-nak amit írok. A hadviselés jövője az ATOM. Akinek van, az hasít a jövő gazdasági és politikai gyarmatosításából, összegyűjti a szövetségeseit, de a végleges felosztást mégis az atomerő fogja eldönteni. Az, hogy kik repkednek, számítógépek, vagy emberek, tök lényegtelen. Az atomhatalmak nagy részének elég a sajt feje felett robbantani, és nukleáris télbe zúz mindent a földön.
Magyarul, a jövő az, hogy ki tud elrettentő erőt felmutatni. A repkedés a világ újrafelosztásában használatos eszköz. Teljesen nyilvánvaló, hogy a beavatkozások 90%-a pusztán gazdasági érdekből történik, és a nyersanyagok feletti uralomról szól. ...és ez politikai alkuk kérdése. Vajh miért nem kapják meg a korszerű fegyvereket az aktuális válságban szereplők?

Ja, hogy ne vádoljon senki azzal, miszerint azt állítanám, nem kellenek lódarazsak az égre: persze a személyek, éppen aktuális bázisok, vagy a "rend" ellen lázadók kiiktatásához persze kellenek a nagyhatalmi repcsik. De a cél mindenhol ugyanaz lesz. Átvenni a globális cégek számára az uralmat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Why drones will never replace fighter jocks

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/11/03/Why-drones-will-never-replace-fighter-jocks/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
The U.S. Navy has decided that the UCLASS UAV will be as large as the F-14 with strike capability.

It will also be able to refuel F-35s by carrying 20,000 lbs. of fuel while remaining airborne for seven hours.

http://news.usni.org/2013/12/23/navy-uclass-will-stealthy-tomcat-size
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Két hete írtunk róla, hogy a US Navy már tervezi az X-47B légi-utántöltési tesztjeinek megkezdését. A próbák múlt hét szerdán, 15-én el is kezdődtek, a Salty Dog 502 becenévre hallgató X-47B száraz csatlakozást hajtott végre az Omega Air Refueling egyik K-707.es tankergépével.
Az Amerikai Haditengerészet fejesei egyébként úgy látják, hogy a géppel már elég adatot gyűjtöttek a pilóta nélküli tengerészeti üzemelésről, így úgy döntöttek, hogy a légi-utántöltési próbák végeztével nyugdíjazzák a típust, ezzel pedig egy túlzás nélkül történelminek tekinthető repülési program zárul le, hisz az X-47B volt az első UAV, mely hajófedélzeten le- és felszállt, illetve üzemelt, valamint léig utántöltést sem hajtott még végre korábban autonóm módon üzemelt gép.

Akkor az X-47B csak egy techdemó volt vagy egy platform ami a technológiák kifejlesztésére kellett? Azt hittem, hogy a jövőben rendszerestik majd és használni fogják élesben.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 619
5 337
113
<blockquote>Két hete írtunk róla, hogy a US Navy már tervezi az X-47B légi-utántöltési tesztjeinek megkezdését. A próbák múlt hét szerdán, 15-én el is kezdődtek, a Salty Dog 502 becenévre hallgató X-47B száraz csatlakozást hajtott végre az Omega Air Refueling egyik K-707.es tankergépével.
Az Amerikai Haditengerészet fejesei egyébként úgy látják, hogy a géppel már elég adatot gyűjtöttek a pilóta nélküli tengerészeti üzemelésről, így úgy döntöttek, hogy a légi-utántöltési próbák végeztével nyugdíjazzák a típust, ezzel pedig egy túlzás nélkül történelminek tekinthető repülési program zárul le, hisz az X-47B volt az első UAV, mely hajófedélzeten le- és felszállt, illetve üzemelt, valamint léig utántöltést sem hajtott még végre korábban autonóm módon üzemelt gép.

Akkor az X-47B csak egy techdemó volt vagy egy platform ami a technológiák kifejlesztésére kellett? Azt hittem, hogy a jövőben rendszerestik majd és használni fogják élesben.</blockquote>


Rosszul hitted :) Már régebben is ezt tervezték, valószínűleg pénzhiány miatt (is). Elvileg van bombatere is, pár oldást azért megnéztem volna :)