1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Nyílt Magyar UCAV fejlesztés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - desertfox által indítva @ 2013. szeptember 20..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez egész folyamat rosszul van kezelve. Első körben minimum egy koncepcióterv kellene...
     
  2. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    http://www.perthrc.com.au/wren-160-engine-kero-start.html
     
  3. desertfox

    desertfox New Member

    köszi , valaki tudna ebbe segíteni hogy 1 db ilyen hajtómű mekkora tömeggel tud felszálni.
     
  4. desertfox

    desertfox New Member

    mert 4 et is bele lehet rakni , ha gép vegyyük azt 0 kg.
     
  5. desertfox

    desertfox New Member

    mert van nagyobb is
    http://www.advtdinc.com/ATDI-80.aspx
    csak az kicsit drágább
     
  6. joker

    joker Well-Known Member

    A felszállást a szárnyak végzik, vagyis azok adják a felhajtóerőt, meg a gép további részei. A hajtóművek a tolóerőt adják és azt is előre. A gép formájától,méretétől és aerodinamikai tualjdonságaitól függ, hogy mennyivel tud majd felszállni, ilyen szempontbóla hajtómű másodlagos.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem a hajtómű emeli fel a gépet, hanem a felhajtóerő. Ezért mondom, hogy koncepciórtervvel kezdesz, ahol többféle hajtóművel és aerodinamikai megoldással alapvető számításokat végzel, hogy a gép mennyi üzemanyaggal, tömeggel és raktérrel mire lehet képes. Nem ilyen durbbele módon kezded. A 100 kg hasznos teher egyébként nem kevés. Annak aki ennyire kezdő első körben egy siklásre képes kézzeld dobható gép tervezése lenne a cél, hogy magát a tervezés alapjait elsajátítsa, meg erre talán van pénze is...
     
  8. xfotel

    xfotel New Member

    van egy koncepcióm autonóm globális navigációra, négy év, hat milliárd. évi tíz milláért és ötven százalék tulajdonért viszem a projektet.
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    desertfox

    Én nagyon amatőr vagyok a fizikában, de szerintem neked ő kell:
    [​IMG]
    http://turkishcentralnews.com/wp-content/uploads/2013/09/B-2-The-Spirit-of-Innovation-Book-Northrop-Grumman-U.S.-Air-Force.jpg
    http://www.aerospaceweb.org/aircraft/bomber/b2/b2_schem_01.gif

    Persze UCAV-ban, vagyis:
    Csupa szárny, hogy biztos legyen elég felhajtóerőd.
    Két hajtómű a törzs mellet, hogy legyen tolóerőd.
    Középen ott a bombatér amibe befér egy 100 kg-os bomba, ha jól méretezel.
    VISZONT használj függőleges vezérsíkot!!!
    És egyszerűsítsd méretezd kicsit át a dizájnt, hogy megfeleljen illetve ennek megfelelően méretezd.

    Szárnyprofilokhoz:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. desertfox

    desertfox New Member

  11. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Node... Mi lenne, ha inkább egy szárazföldi felderítő/harcoló gépet terveznél/terveznétek? Elméletileg a jövőben is lesznek helijeink, így amikor gyorsan ki kell rakni valahova csapatokat, akkor a helikben mehetnének ilyen minitankok is (mint, amik az XCOM játékokban is voltak), persze a kezelőszemélyzettel és gépekkel... Így a felderítés sokkal gyorsabb lehet, illetve akár egész jó fegyverzetet is lehet rápakolni, pl. Spike, amelyekkel az esetleges nehézpáncélos járműveket meg lehet semmisíteni megnövekedett hatótávolsággal. (Spike + maga a járgány)
    Vagy mondjuk úgyis van rá hazai fejlesztés, romboló puskát/puskákat.
     
  12. marton

    marton Well-Known Member

    fip 7 ötlete szerintem jó(persze full amatőr vagyok én is).
    Másolni kell, az egyértelmű, nézzétek meg kínának elég jól bevált minden téren.

    Tud valaki arról valamit, hogy van-e valami védelme egy ilyen gépnek?
     
  13. ambasa

    ambasa Member

    Nem akarom lelohasztani a lelkesedést, de talán nem azzal kellene kezdeni, hogy milyen hajtóművet tegyünk bele, meg mivel irányítsuk, lényeges kérdés, de van egy-két dolog, ami megelőzi.

    Minden tervezés alapja, a követelmények meghatározása. Itt idáig egy lényeges követelmény merült fel a 100kg-os hasznos terhelhetőség, de addig nem nagyon lehet számolni a hajtóművel, amíg nincs meghatározva legalább pl a:
    -hatótávolság
    -csúcsmagasság
    -maximális sebesség
    -élettartam

    Ha ez megvan, akkor majd el lehet kezdeni összeszedni, hogy milyen rendszerek is kellenek bele és ezeknek milyen és mekkora energiaigénye van, amiből, majd ki fog derülni, hogy mekkora tömeget is kell, majd a levegőbe emelni a 100 kg, mellett.

    Ha ez megvan, akkor el lehet nézegetni a szabvány szárnyprofilokat, és azok adatait, amiből majd ki lehet számolni a felhajtóerőt.

    Azért nem véletlenül kerül egy korszerű gép kifejlesztése annyiba amennyibe, persze lehet olcsóbb, de ne gondoljuk, hogy egy működő, harci repülőt, majd a magyar kreativitás század annyiból meg fog teremteni, ráadásul mindenféle komoly tapasztalat nélkül.

    Igazából a rendszerek terén két út van, vagy megveszed készen, amint azt a Szuhoj tette, a SSJ-100-nál, aztán vagy működik vagy nem, vagy Te magad legozód össze, de az majd számos tévúttal is fog járni.

    TG
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    PM-ben is megkerestek, ott már nagyjából kifejtettem, hogy mi a probléma ezzel a durrbele megközelítéssel. Gyakorlatialg minden...
     
  15. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Ehhez a projekthez minimum egy Gergely vagy Molni kaliberű mérnökre lenne szükség, hogy levezényeljék. Amúgy egy modellező sugárhajtómű ára (tegnap mondta egy RC-s) 1500 és 2800 euró között van. Persze határ a csillagos ég.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ehhez a projekthez minimum fél tucat vagy tucatnyi mérnök kellene különböző szakterületekről még egy koncepció tervhez is, ami felvázolná azt, hogy minek a kiviteli tervezésével lenne értelme foglalkozni és azt, hogy kb. mennyibe kerülne.
     
  17. desertfox

    desertfox New Member

    Bevallom kicsit jegelem a projektet , mert kicsit úgy mond egyszerübbnek véltem , meg nincs olyan ember, mert Én nem vagyok az aki forraszt meg minden meg szerelget, ezért is írtam ezt hátha lesz aki érez késztetést , de nem volt :D De azért köszönöm az ötleteket meg tudást.
     
  18. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Először is pénz kéne és koncepció. RC modellből ki lehet indulni, így csinálták a Currusnál is.
     
  19. hunter

    hunter New Member

    desertfox !

    Hihetetlenül nagy fába vágtál bele, de sok sikert kívánok hozzá !
    Nem elkeseríteni akarlak, de hazánkban két UAV-t fejlesztenek, lényegesen szerényebbet mint az elképzelésed ! ( a Bora a legnagyobb, felszálló tömege 16 kg )
    Először tényleg kellene egy koncepció, ehhez az alábbi link talán ad némi segítséget !

    http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2012_cikkek/82_Kazi_Karoly.pdf
     
  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    https://www.youtube.com/watch?v=fGEcIrl51DE
    Ilyesmire gondoltál?:)
     

Ezen oldal megosztása