Nyílt Magyar UCAV fejlesztés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ez egész folyamat rosszul van kezelve. Első körben minimum egy koncepcióterv kellene...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A felszállást a szárnyak végzik, vagyis azok adják a felhajtóerőt, meg a gép további részei. A hajtóművek a tolóerőt adják és azt is előre. A gép formájától,méretétől és aerodinamikai tualjdonságaitól függ, hogy mennyivel tud majd felszállni, ilyen szempontbóla hajtómű másodlagos.
 
M

molnibalage

Guest
Nem a hajtómű emeli fel a gépet, hanem a felhajtóerő. Ezért mondom, hogy koncepciórtervvel kezdesz, ahol többféle hajtóművel és aerodinamikai megoldással alapvető számításokat végzel, hogy a gép mennyi üzemanyaggal, tömeggel és raktérrel mire lehet képes. Nem ilyen durbbele módon kezded. A 100 kg hasznos teher egyébként nem kevés. Annak aki ennyire kezdő első körben egy siklásre képes kézzeld dobható gép tervezése lenne a cél, hogy magát a tervezés alapjait elsajátítsa, meg erre talán van pénze is...
 

xfotel

Member
2013. április 10.
960
8
18
van egy koncepcióm autonóm globális navigációra, négy év, hat milliárd. évi tíz milláért és ötven százalék tulajdonért viszem a projektet.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 316
54 795
113
desertfox

Én nagyon amatőr vagyok a fizikában, de szerintem neked ő kell:
b2-parts.jpg

http://turkishcentralnews.com/wp-content/uploads/2013/09/B-2-The-Spirit-of-Innovation-Book-Northrop-Grumman-U.S.-Air-Force.jpg
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/bomber/b2/b2_schem_01.gif

Persze UCAV-ban, vagyis:
Csupa szárny, hogy biztos legyen elég felhajtóerőd.
Két hajtómű a törzs mellet, hogy legyen tolóerőd.
Középen ott a bombatér amibe befér egy 100 kg-os bomba, ha jól méretezel.
VISZONT használj függőleges vezérsíkot!!!
És egyszerűsítsd méretezd kicsit át a dizájnt, hogy megfeleljen illetve ennek megfelelően méretezd.

Szárnyprofilokhoz:
41848d1269979580-naca-sections-naca-0012.jpg

430769main_naca_airfoils_1600x1200_946-710.jpg
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 020
113
Node... Mi lenne, ha inkább egy szárazföldi felderítő/harcoló gépet terveznél/terveznétek? Elméletileg a jövőben is lesznek helijeink, így amikor gyorsan ki kell rakni valahova csapatokat, akkor a helikben mehetnének ilyen minitankok is (mint, amik az XCOM játékokban is voltak), persze a kezelőszemélyzettel és gépekkel... Így a felderítés sokkal gyorsabb lehet, illetve akár egész jó fegyverzetet is lehet rápakolni, pl. Spike, amelyekkel az esetleges nehézpáncélos járműveket meg lehet semmisíteni megnövekedett hatótávolsággal. (Spike + maga a járgány)
Vagy mondjuk úgyis van rá hazai fejlesztés, romboló puskát/puskákat.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
fip 7 ötlete szerintem jó(persze full amatőr vagyok én is).
Másolni kell, az egyértelmű, nézzétek meg kínának elég jól bevált minden téren.

Tud valaki arról valamit, hogy van-e valami védelme egy ilyen gépnek?
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Nem akarom lelohasztani a lelkesedést, de talán nem azzal kellene kezdeni, hogy milyen hajtóművet tegyünk bele, meg mivel irányítsuk, lényeges kérdés, de van egy-két dolog, ami megelőzi.

Minden tervezés alapja, a követelmények meghatározása. Itt idáig egy lényeges követelmény merült fel a 100kg-os hasznos terhelhetőség, de addig nem nagyon lehet számolni a hajtóművel, amíg nincs meghatározva legalább pl a:
-hatótávolság
-csúcsmagasság
-maximális sebesség
-élettartam

Ha ez megvan, akkor majd el lehet kezdeni összeszedni, hogy milyen rendszerek is kellenek bele és ezeknek milyen és mekkora energiaigénye van, amiből, majd ki fog derülni, hogy mekkora tömeget is kell, majd a levegőbe emelni a 100 kg, mellett.

Ha ez megvan, akkor el lehet nézegetni a szabvány szárnyprofilokat, és azok adatait, amiből majd ki lehet számolni a felhajtóerőt.

Azért nem véletlenül kerül egy korszerű gép kifejlesztése annyiba amennyibe, persze lehet olcsóbb, de ne gondoljuk, hogy egy működő, harci repülőt, majd a magyar kreativitás század annyiból meg fog teremteni, ráadásul mindenféle komoly tapasztalat nélkül.

Igazából a rendszerek terén két út van, vagy megveszed készen, amint azt a Szuhoj tette, a SSJ-100-nál, aztán vagy működik vagy nem, vagy Te magad legozód össze, de az majd számos tévúttal is fog járni.

TG
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
M

molnibalage

Guest
PM-ben is megkerestek, ott már nagyjából kifejtettem, hogy mi a probléma ezzel a durrbele megközelítéssel. Gyakorlatialg minden...
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Ehhez a projekthez minimum egy Gergely vagy Molni kaliberű mérnökre lenne szükség, hogy levezényeljék. Amúgy egy modellező sugárhajtómű ára (tegnap mondta egy RC-s) 1500 és 2800 euró között van. Persze határ a csillagos ég.
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez a projekthez minimum fél tucat vagy tucatnyi mérnök kellene különböző szakterületekről még egy koncepció tervhez is, ami felvázolná azt, hogy minek a kiviteli tervezésével lenne értelme foglalkozni és azt, hogy kb. mennyibe kerülne.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
Bevallom kicsit jegelem a projektet , mert kicsit úgy mond egyszerübbnek véltem , meg nincs olyan ember, mert Én nem vagyok az aki forraszt meg minden meg szerelget, ezért is írtam ezt hátha lesz aki érez késztetést , de nem volt :D De azért köszönöm az ötleteket meg tudást.
 

hunter

Member
2013. május 7.
126
0
16
desertfox !

Hihetetlenül nagy fába vágtál bele, de sok sikert kívánok hozzá !
Nem elkeseríteni akarlak, de hazánkban két UAV-t fejlesztenek, lényegesen szerényebbet mint az elképzelésed ! ( a Bora a legnagyobb, felszálló tömege 16 kg )
Először tényleg kellene egy koncepció, ehhez az alábbi link talán ad némi segítséget !

http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2012_cikkek/82_Kazi_Karoly.pdf
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 700
113
Nem a hajtómű emeli fel a gépet, hanem a felhajtóerő. Ezért mondom, hogy koncepciórtervvel kezdesz, ahol többféle hajtóművel és aerodinamikai megoldással alapvető számításokat végzel, hogy a gép mennyi üzemanyaggal, tömeggel és raktérrel mire lehet képes. Nem ilyen durbbele módon kezded. A 100 kg hasznos teher egyébként nem kevés. Annak aki ennyire kezdő első körben egy siklásre képes kézzeld dobható gép tervezése lenne a cél, hogy magát a tervezés alapjait elsajátítsa, meg erre talán van pénze is...

https://www.youtube.com/watch?v=fGEcIrl51DE
Ilyesmire gondoltál?:)