A megfejtés az, hogy a Navynak nincs elég pénze. Különösen nem repcsikre. Nagyon le vannak maradva a hajók számával. Ráadásul egy LHD hajó minuszban vannak.
A gépek nyers ára (ugye ez a szerződés mást is tartalmaz) valahol 65-70M USD körül lehet. És ezzel mostanra az egyik, ha nem a legolcsóbb amerikai géppé vált (ráadásul 2 hajtóművesként). Ráadásul több mint 10.000USD/órával olcsóbban reptetik a gépet. Ez teljes életciklusra számolva 80M USD-re jön ki gépenként különbségként.
És bármennyire is furcsa, de a NAVY-nak mostanában ennyire ki kell mérnie patikamérleggel a lehetőségeit.
Eredetileg 20 gépet akartak venni, de a Boeing áremelése úgy néz ki, ezt keresztül húzta.
Ezen felül az F-35 program lemaradásban van. Az egész programra rányomta a bélyegét a spórolás, persze arra fogták, hogy szövetségesek export igényét előre vették, de azért látható, hogy előbb volt a gépszám vágás, és csak utána az új megrendelések előre vétele.