OOB-31 Omis osztályú járőrhajók (Horvátország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Évekkel ezelőtt szerettem volna megnyitni ezt a témát amikor értesültem arról hogy átadták a első e hajó osztályba tartozó járőrhajót a déli szomszédunknál.
Aztán telt a idő és nem volt hír új egységekről.
Most viszont pozitív hírekbe futottam be, így már nem tudtam ellenállni a téma indításnak :)
Ahogyan láttam ilyen téma még nincs, egyéb iránt befért volna a járőrhajók témába is ha lenne ilyen általános téma.

Ha valaki kedvet kap a neten a további információ kereséshez
Omiš-class
Az OOB-31 Omiš első hajóját 2018. december 7-én üzembe helyezték.
Ez a parmenti járőrhajók új osztálya amelyből 5 darabot terveznek.
Ez csak a belföldi HRM általi megrendelésre vonatkozik.
A típus Yoda szerint komoly export potenciállal is rendelkezik.
Ennek akadálya hogy a szóba jöhető államok mindent is akarnak maguk gyártani vagy összeszerelni.
Illetve a tőke erősebb konkurencia simán le tud nyomni korrupció ügyileg egy ilyen gyártót mint a Brodosplit egy nemzetközi tenderen.
Reménykedni lehet abban hogy a horvát politika rámozdul a témára és politikusok közti megállapodásokkal talán sikerül néhánya értékesíteni külföldre is.
Látható lesz hogy e esztétikailag is tetszetős hajók lényegében parti őrségek számára lehetnek ideálisak a földközi tenger és mellék tengerei partmenti államai számára.
E hajók látható lesz majd a youtube videókon is kifejezetten használhatóak pl. illegális bevándorlás megfékezésére is.
Ami elméletileg frontex stb. miatt is prioritás a eu-nak.
Így mint határvédelem talán lehetne a export kapcsán eu-s szervek ráhatására olyan kedvező banki konstrukciót és vagy közös eu-s finanszírozást találni e hajókra amelyek által vásárlásuk megvalósulhat pl. olyan államok számára mint Bulgária, vagy Montenegro /ok tudom nem eu tag/ vagy pl. a magyarországon közönség kedvenc románia.
De a földrajzi sajátosságokat figyelembe véve el lehetne adni néhányat részben eu-s támogatásból pl. Görögországnak is, itt viszont sok francia és német cápa úszkál a égei tenger környékén...
/ha szögesdrót kerítésre lehet eu pénzt kapni ha jól matekol a ember akkor több száz millió eurót is hogy két eu-s tagállam között ilyen legyen akkor e gazdaságok árú hajók finanszírozásába is beszállhat a eu/
Ennyit a ökonómiáról mára.
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Forrás a akkor még létező defender.hr
/kiemelések tőlem/
2018. december 7-én Splitben a "Sveto Letica - Barba" haditengerészeti laktanyában megrendezték az új horvát parti őrség (OOB) prototípusának átadását elnevezési ünnepség keretében.
A horvát Honvédelmi Minisztérium és a Horvát Hadsereg küldöttségeit a Horvát Köztársaság miniszterelnök-helyettessel, Damir Krstičević miniszterelnök-helyettes és védelmi miniszter, valamint az OSRH vezérőrnagy Mirko Šundov vezérigazgatója és Brodosplit delegáció vezette, aki a menedzsment elnöke és Tomislav Debeljak prototípust építő. Az ünnepségen több HV és HRM egység is részt vett, a nyugdíjas HRM vezetők, a háborúk szövetségeinek képviselői, a helyi önkormányzat képviselői és más vendégek voltak.

A haditengerészet OOB-31 "Omiš" néven hajózik a horvát haditengerészet parti őrségének haditengerészetén. A hajó prototípust átnyújtották a Receipt Records aláírásával. A tiszteletbeli isten tiszteletére a Roko Vranić, Josip Vranić apja, az első halott horvát haditengerészet tagja és a horvát háború első áldozata volt Splitben.

Különleges helyszínen Damir Krsticevic miniszter rámutatott arra, hogy az Omiš jelentősen javítani fogja a parti őrség képességeit, de azt a tényt, hogy a horvát hajógyár horvát munkásainak terméke, így a MORH és a HV ismét bebizonyította, hogy a gazdasági fejlődés generátorai és a jelentős partner a mi cégeinknek.

"A horvátországi parti őrség az új hajóval büszkén áll a modern világőrőrség mellett. A horvát haditengerészet új képességeket ért el az öt tervezett tengerparti őrjárat közül az első kitöltésével. Örülünk, hogy ez a horvát hajógyártás képességeinek, lehetőségeinek és ismereteinek, valamint a HRM mutatója. A hajó egy horvát termék, amely óriási erőfeszítéssel és hajógyártói ismeretekkel rendelkezik "- mondta Mirko Šundov tábornok.
A HRM Commodore parancsnoka, Ivo Raffanelli rámutatott arra, hogy a prototípus prototípus tesztjei nagyon kiterjedtek voltak. "Minden eszközt és rendszert teszteltek a határig, és többször is, hogy teljes képet kapjunk a hajó állapotáról. A mai második fázis kezdődik. Az öt hónapot használjuk a szerződés megkötésére, hogy teszteljük mind a hajót, mind a személyzetet, elvégezzük az összes prototípus-tesztet, megyünk a határig, és megerősítsük, hogy a hajó megfelel-e a taktikai-technikai követelményeknek. "

A Brodosplit igazgatótanácsának elnöke, Tomislav Debeljak nagyon érzelmi pillanatot adott a modern korszak tervezett és épített első hajójának. "Köszönet mindenkinek, aki bármilyen módon részt vett a projektben. Nagy erőfeszítéseket tettünk, és remélem, ez az aranyos jövő kezdete mindannyiunk számára "- mondta Debeljak.

Az ünnepség után a vendégek egy rövid útra mentek a Kaštela-öbölre, és ebben az alkalomban betekintést nyertek az OOB "Omis" képességébe, amelynek parancsnoka a Csatahajó Ante Silić hadnagya volt, és a legénység 16 tagot számlál.
Az OOB alapvető célja járőrözés a Horvát Köztársaság tengeren való érdekeinek figyelemmel kísérése és védelme céljából. Ezenkívül a szigetek népességének támogatására és tengeren történő cápa- és mentési műveletekben is részt vesznek. A háborúban a tengerparti járőrhajókat a belvizek védelmére és harci és logisztikai támogatásra használják.

A hajó prototípusa 43,25 métert meghaladó, a hajó automatikus 30 mm-es fegyverrel és két kézzel működtetett 12,7 mm-es kézi gránáttal és négy kézi rakétavédelmi rakéta-rendszerrel van felszerelve.


Az OOB operatív felhasználásának bevezetése folytatódik a horvát haditengerészet új képességek korszerűsítésével és fejlesztésével kapcsolatos projektek.
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Horvát haditengerészet Omiš (OOB-31) egysége egy partmenti belbiztonsági és honvédelmi célokra használható hajó.

Omiš egy öt hajó részeként épült, 385,4 millió kuna (kb. 58,5 millió amerikai dollár), amelyet a horvát védelmi minisztérium és a Brodosplit 2014 decemberében írtak alá. Az utolsó katonai hajó 16 éve épült egy horvát hajógyárban a horvát haditengerészet igényei szerint.
A 43,25 méteres hajó hordozza az Aselsan beépített 30 mm-es SMASH távvezérelt haditengerészeti fegyverrendszerét, két Herstal 12,7 mm-es géppuskát és a Strela manpadot.
Omišt 16 tengerész személyzete fogja ellátni, és járőrözést, keresést és mentést, valamint
kizárólagos gazdasági övezetvédelmi feladatokat lát el /ez a tengeri gazdasági övezet védelmét jelenti.
Háború esetén a hajókat használhatják a belső vizek védelmére, harc és logisztikai támogatásra.
Képek arról a horvátoknál hogy néz ki a tengeri gazdasági övezetük:


 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
A hajó osztály jellemzői
A hajó 43,5 m hosszú, és egy távvezérelt, automata 30 mm-es gépágyút és két manuálisan működtetett 12,7 mm-es géppuskát és 4 kézi légvédelmi rakétarendszert tartalmaz /ld. fent Strela, persze ez lehet más is.
A gépágyú torony fő jellemzői a távvezérlés, a beépített elektro-optikai érzékelők az autonóm akcióhoz, a nappali és az éjszakai működés, a stabilizált kupola, az automatikus célkövetés és a 200 lőszernyi percenkénti tüzelés.

Az OOB test erős AH36 acélból és alumíniumötvözetből készült. A hajótest minden egyes szomszédos rekeszének túlcsordulása esetén az instabilitás szempontjából szigetelt (például amikor a két gépteret elárasztják, a hajó nem fog süllyedni). A hajó fel van szerelve védelemre a nukleáris-biológiai-vegyi (NBK) műveletekkel egy speciális rendszerrel az NBK szűrő szellőztetéséhez és a légmentesen hajózott munkához és a házhoz.

Fel van szerelve egy aktív rockstabilizáló rendszerrel, amely lehetővé teszi a hajó teljes működését a 4-es tengeren, és megfelel a NATO Naval Criteria (STANAG 4154) követelményeinek.

Különlegességként kiemelték a hajórendszerek optimalizálását, ahol az egy feltöltésű üzemanyaggal 1000 tengeri mérföldet lehet haladni 15 csomó sebességgel.
A hajótest alakzatának innovatív kialakítása és a kiváló navigációs tulajdonságok miatt optimalizált üzemanyag-fogyasztás nagyon hatékonyan használható, ami jelentős megtakarításokat eredményez a hasonló hajókhoz képest.
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Ez most itt fél off lesz, most látom hogy keresgélek a neten hogy amit fennt írtam az már is aktuális.
Van frontex pénz persze.
Kaptak a horvátok is tavaly is /Vittoria C868 14 méter hosszú hajó/ meg a idén is.
Ideire arra hogy olasz hajógyárból kaphatnak /Cantiere Navale Vittoria/ 21 és fél méter hosszú 6,5 méter széles járőrhajókat.
Ennél többet ide erről nem írok.
Akit érdekel:
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Akkor a pozitív hírről amit tegnap beharangoztam:

https://navalpost-com.translate.goo...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

A Brodosplit további négy Omis-osztályú járőrhajót épít a horvát haditengerészet számára
A horvát Slobodna Dalmacija hírportál értesülései szerint a brodospliti hajóépítő és a horvát védelmi minisztérium szerződést írt alá további négy Omis-osztályú part menti járőrhajó megépítéséről a horvát haditengerészet számára.
Az első hajót 2018 decemberében adták át a horvát haditengerészetnek, a tervezési problémák miatt egy év késéssel.

Az első hajó késése leginkább a tervezési problémák miatt volt. A fő probléma a hajó főmotorjának kiválasztása volt. Bár a horvát haditengerészet a Mercedes Maybach (korábbi MTU) gépet kérte fő hajtóműként, a hajógyár a Caterpillart választotta, amely hosszabb és nehezebb is, így a hajót meg kellett hosszabbítani. Ez a probléma negatívan érintette a manőverezési és stabilitási problémákat. Megpróbálták megjavítani a hajó széléből kiálló stabilizátorokat, de ez végül nagyon megnehezítette egy másik hajó melletti kikötést.
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Mario Banožić védelmi miniszter a horvát fegyveres erők vezérkari főnöke, Robert Hranj admirális kíséretében 2021. június 15-én, kedden meglátogatta Splitben a „Sveto Letica-Barba Flotta Admirális” laktanyát, ahol találkozott. a horvát haditengerészet parancsnokával Ivo Raffanelli ellentengernagygal , majd megtekintették a horvát parti őrség „Omis” parti járőrhajóját és a laktanyában található sportpályákat – közölte a Honvédelmi Minisztérium.

A megbeszélésen a horvát haditengerészet tevékenységét vitatták meg, hangsúlyt fektetve a modernizációs és új képességek fejlesztésére irányuló projektekre, amelyek közül jelenleg az egyik legfontosabb a további négy parti járőrhajó építésének projektje.


Ebben az értelemben a spliti Brodosplit hajógyárban megépülő öt közül elsőként az "Omiš" parti járőrhajó körútja során hangsúlyozták ennek a többéves projektnek a fontosságát.

Ebből az alkalomból Banožić miniszter rámutatott, hogy ez egy 2014-es projekt, amely eddig az "Omiš" parti járőrhajó megépítését eredményezte. „Ez egy olyan prototípus, amelyen az építés során bizonyos módosításokat végeztek, és amely most négy további hajó építésének alapját képezi a horvát parti őrség igényeire.

Van egy hajónk, amivel elégedettek vagyunk. Elégedettek vagyunk az építési móddal, és elvárjuk, hogy a másik négy hajó is ugyanolyan minőségű legyen” – mondta a miniszter. Kifejtette: a hajószállítás dinamikáját a szerződés határozza meg, így idén szeptemberben várható a következő hajó, ezt követően pedig félévente újabb hajó, amely 2023 szeptemberében fejezné be a folyamatot. „Ezek a hajók a horvát haditengerészet, de az egész gazdaság büszkeségei lesznek. A horvát haditengerészet és Brodosplit számára is kiváló referencia lesz a világpiacon” – mondta Banožić.

A horvát haditengerészet parancsnoka, Ivo Raffanelli ellentengernagy elmondta, hogy ez egy rendkívüli hajó a horvát haditengerészet számára, amelynek tagjai a kezdetektől részt vettek a projektben, a „31 Omis” hajó parancsnoka, Ivan Carevic hadnagy pedig azt mondta, a legénység átadása minden körülmények között tovább tesztelte a hajót. „Rendszeres és rendkívüli feladatok során bebizonyosodott és bebizonyosodott, hogy maximálisan elégedettek vagyunk az általunk használt hajóval. Folyamatosan aktívak vagyunk a kutatási és mentési feladatokban, elsősorban a Horvát Köztársaság határainak ellenőrzésében és védelmében” – mondta Carevic.