1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Open ISV] Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Nyílt gyalogsági támogató jármű-fejlesztési projek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. augusztus 20..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Mackensen

    Nagyon jó képeket találtál! Az első kép pont olyan, mint amilyenre gondolok. Ennél is nagyon jól látszik az első két kerék elkülönülése (ott van egy plusz távolság ami fedi az általam leírt kb. fél méter pluszt) az utána lévő 3-tól. Kb. Így képzelem el a mi járművünket is.
     
  2. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    <b>A Boxer, vagy más, már meglévő jármű alapul vevéséről:
    ötletforrásnak jók lehetnek, de ne ezekre építsünk, mivel nekünk a célunk a saját koncepciónk megalkotása és nem egy már létező jármű pár részletének átrajzolása.</b>
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    GrGLy

    Nagyon új nem lehet mert ugyan azoknak a követelményeknek kell megfelelnie(a kedvünkért nem fog megváltozni a közeljövő harcászata vagy fegyverei esetleg a terep).Az eltérés abban lehet,hogy mi mit tartunk fontosabbnak a fejlesztés során pl nem a védettséget hanem a tűzerőt és hasonlók.
     
  4. fradelma

    fradelma New Member

    Mivel a "motor(generáror egységet mechanikai kapcsolat szerencsére nem köti a kerekekhez, ezért elég szabadon tervezhetjük a helyét, és hogy 1 frontpáncélt ért találat ne tegye mozgásképtelenné a járművet, szerintem "lazán" megtehetjük, hogy 2 egységre bontjuk a szükséges motorteljesítmény és egyet az orrba (ahogy flip 7 mondta) teszünk (kiegészítő páncélnak :) egyet pedig középre, hátra, és így jó lesz a súlyeloszlásunk is, és szó szerint duplájára nő az üzembiztonság.

    A két keréknyi első modul is jó, támogatom. Ez a "modul" minden járműben szükséges lesz. Viszont a teknőn az az "elválasztóelem" kimondottan veszélyes: egy ilyen kitüremkedésbe egy akna nagyon "belekapaszkodik"!!! A 4x4-nyi első modul ötlete az egyik D/E egységgel+vezető/parancsnok "kapszulával" jó, egy egységet, modult képezzen. Amodulok közti "akna-kapaszkodót" ha lehet elhagynám.
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    fradelma

    Az "elválasztó elem" nem elválasztó elem, csak mindenhol van egy állandó tengelytáv kivéve ott. Ott fél méterrel hosszabb.
    Pusztán ennyit jelent a dolog. (pont, hogy javítja az utastér aknavédelmét, ott van hely a gázoknak oldalra távozni)

    A hátsó motort meg rossz ötletnek tartom, mivel hátul célszerű a csapatoknak kiszállni. A Motort a generátort és a vezérlőt előre raknám, az elektromotorokat a kerekekbe, az akkumulátorokat pedig hátra, a kerekek fölötti részbe.
    Így a súlyelosztás sem lenne olyan rossz.
     
  6. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @dudi

    Ezzel tisztában vagyok, csak azt akarom elérni, hogy járjuk végig az egész folyamatot és részleteiben értsük, hogy a végén miért lett az egész gép olyan, amilyen. Ne az legyen, hogy mondjuk alapul veszünk egy Strykert, kicserélünk rajta ezt, kicserélünk rajta azt, és azt mondjuk, hogy milyen előremutató koncepciót alkottunk.
     
  7. fip7

    fip7 Well-Known Member

    @dudi

    Meg azt is figyelembe kell venni, hogy a most hadrendben álló APC-k közül a legújabbakat is a 90's években kezdték tervezni, szóval az akkor rendelkezésre álló technológiákat vették alapul.
    Aztán a tervezés kezdete után 10 évvel hadrendbe álltak, csak addig fejlődött a világ. Mondjuk a páncélzat vagy a fegyverek terén lehetett korszerűsíteni (Pl.: Mexas helyett AMAP páncél) , de viszont a meghajtást vagy egyéb "mélyebb" részeket már nem nagyon lehetett megváltoztatni.
    Ezért kellet tiszta lappal indítani a fejlesztést!
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    GrGLy

    Értelek.

    Az a motor nagyon jó helyen van elöl.
     
  9. ambasa

    ambasa Member

    Azért én Dudival értek egyet, hogy az újdonságnak nem a külső formában hanem a beltartalomban kell megjelennie. Például az ékalakú orr helyett nem hiszem hogy valami újat kellene kitalálni, csak azért, hogy más legyen.

    Alapvetően nekem a Boxerben, a VBCI-ben de a Patriaban is a nagy batár jellege nem tettszik, óriási célfelület, úgyhogy egyre jobban tetszik ez a több kisebb kerék, amelyik alacsonyabb építést, kisebb célfelület, kisebb talajnyomást tesz lehetővé.

    TG
     
  10. fradelma

    fradelma New Member

    Az az ék alakú valami, amit oldalról jól látsz(a 2 első kerék után), egy akna robbanásnál (ha nem pont alatta robban az akna, és miért pont ott robbanna) a légnyomás útjában van, és az nagyon nem jóóó! Ha kell, legyen valamennyi távolság, de az az "akna kapaszkodó" ne legyen.

    Két független D/E egység kell! A kettő nem lehet olyan közel, hogy egy találat mindkettőt tönkretegye! Hova tegyük? Mivel 2 egységből rakjuk össze a kb. 350 kW-t," harcijármű mércével" egy kis szerkezeti modulról van szó. mivel az első is keresztbe van, az orr észben,a másodikat a "frontmodul"(nevezhetjük így a továbbiakban?) mögé,tehetnénk, szintén keresztbe (két egyforma modullal kellene megoldani(olcsóbb gyártás!), Így mintegy elválasztva a küzdőteret és a lövészek helyét.
     
  11. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    fradelma, fip7

    A két D/E-egységes eszmefuttatást a meghajtásos topikban folytatom.

    http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/68172/#Comment_68172
     
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Nagyon helyes, ott a helye. Gyakorlatilag majdnem csak én írogatok a mellék topikokba :-(
     
  13. fradelma

    fradelma New Member

    Kis info-t kérek: melléktopikok?
    Hol-mi?
    A meghajtásos már megvan, a többi?

    ...és ebben most mit vesézzünk ki főleg?
     
  14. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @fradelma

    http://htka.hu/kozosseg/categories/ny%C3%ADlt-gyalogs%C3%A1gi-harcj%C3%A1rm%C5%B1-fejleszt%C3%A9si-projekt

    Egyébként most már párhuzamosan haladunk kb. mindennel, mert nehéz egymást követő résztémákra bontani a fejlesztést, illetve ha kell még résztopik, akkor szóljatok nekem, és létrehozom, ha indokolt.
     
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Úgy néz ki ezen a héten nagyon ráérek, lehet rajzolok is pár dolgot (papírral+ceruzával), az eddig összehozott dolgok alapján. Csak ilyen vázlatot kívülről, illetve a belső elrendezésről. Csak, hogy lássuk, hogy nézne ki a dolog.
    (10 kerék, orrmotor, D/E rendszer, személyzet/csapatok elhelyezése stb..)
    Aztán ezt elvileg föl tudom rakni a gépre is.
    (géppel nem tudok rajzolni, béna vagyok vele )
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Megrajzoltam a jármű belső elrendezését felülnézetből, az eddig megbeszélt infók alapján. (Lehetséges-e alapon)
    Az eredmény szerintem jó lett:
    A jármű 8.5 méter hosszú, 3.3 méter széles.
    A belső méterei pedig:
    8 méter hosszú
    A motortér 1.3 méter széles a kerékdobokig, a kerékdobok fölött 3 méter széles.
    A küzdőtér: 2 méter széles, a kerékdobok fölött 3 méter széles.
    A belső magasságot 1.5 méterben határoztam meg.
    A páncél a jármű orrán döntött. Oldalai derékszögűek.

    A járműben elfért a megbeszélt meghajtás, a 3 fős személyzet és a 8 fős csapat is. Az embereknek van módjuk a teljes küzdőtér bejárására.
    A tornyot a küzdőtéren kívül helyeztem el, távirányításos konfigurációban, a jármű tetején, így ez nem szerepel a rajzon. (a helyét a 3 fős személyzet fölött képzeltem el)

    Lenne viszont egy kérdésem. Az erről készült rajzot, hogy tudom megosztani veletek?
     
  17. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @fip7

    Milyen formában van a rajz, digitális vagy papír alapú? Ha utóbbi, akkor digitalizáld valamilyen formában, töltsd fel imageshackre és másold be ide (a direct link-et!), vagy küld el nekem a képet és kirakom én.
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Mivel magyarázat is van hozzá ezért 2 oldalas PDF. (Kép+szöveg)
    Ha adsz egy e-mail címet és én elküldöm akkor tudsz vele valamit kezdeni?
     
  19. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @fip7

    Feltöltöttem az aktív/passzív védelemhez.
     
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Okés, és nagyon köszönöm a segítséget!
     

Ezen oldal megosztása