1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz Légi-Kozmikus Erők

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - boki által indítva @ 2018. június 25..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Szerintem meg sok nekik a Yak-130 ára. Ugyanis az olasz ikertesója nem egy 5 filléres repülőgép, ellenben valóban jó is. Gondolom az orosz verzió se sokkal olcsóbb.
     
    endre likes this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Akkor csinálják meg rendesen. Anno a MiG-AT lényegében mindenben alulmúlta a jóval előremutatóbb Jak-130-ast. Kb tizenöt éve is megvan annak, hogy a MiG-AT a Jak-130-assal szemben hátrébb sorolódott és később se tudtak rajta fejleszteni. A Jakból széria, sőt export is lett, a MiG-et meg lényegében kukázták. Beszédes, hogy anno a MiG-AT program fő-berepülőpilótája, Roman Taszkajev is a 130-as projekthez került.

    Most meg előveszik a teljesen elavult konkurens dizájnt?!
     
    endre, fishbed, Python and 1 other person like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez olyan, mintha kijelentenék, hogy a PAK-FA program 2018-ban többe fáj Oroszországnak, mint anno a nyolcvanas-kilencvenes években került a MiG 1.44 a Szovjetúniónak, nosza, zárjuk le a PAK-FA-t és gyártsunk akkor inkább MiG 1.44-et!
     
    endre, fishbed, Python and 1 other person like this.
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Mondjuk MIG-31 utódként a MIG 1.44-et? Vagy ne adjak nekik ötleteket? :D
    Aztán lehet, hogy már minden MIG 1.44 doksi már a kínaiaknál van , véletlenül "leesett a kamionról" :rolleyes:
     
  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Gondolom a költségek miatt vették elő. Az orosz katonai költségvetést is megnyirbálták. Mivel állítólag hidegháború 2.0 éljük így vagy úgy kénytelenek "lépést" tartanni.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És honnan veszed, hogy egy elavult, még a szériagyártásig se eljutó gép lenne az olcsóbb megoldás? Mikor és milyen áron lenne ebből bármi?
     
    endre, sidewinder12, fishbed and 2 others like this.
  7. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Mondjuk úgy hogy az oroszok bármikor képesek lenének akár egy év alatt is beinditani a sorozat gyártását. Mivel "elavult" mások szemébben ebből kifolyólag olcsó. Megj szerintem egy jól műszerezett felszerelt kabinnal ugyan ott lesz mint egy L-39NG. Fele,harmadárban mint a yak.
    Átmenetnek tőkéletes. Ha lesz újból cas akkor lesz nekik modernebb is.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    ?
    A MiG-23MLD is elavult, de szerinted azt is olcsóbb lenne újból gyártani?!
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    endre and fishbed like this.
  10. joker

    joker Well-Known Member

    Х-47Б :D
     
    endre, superjet100, wankel and 3 others like this.
  11. Roni

    Roni Well-Known Member

    A képe csak illusztráció .Vagy ennyire kamuznak az oroszok ?
    Mondjuk sokat nem kell várni tőlük mert ha mutatnak egy hasonló protot is abból sem lesz 2025-ig semmi.
    A Kínai tempót nézve már lassan 6 éve hogy bemutatták a guruló protót még sincs még sehol Hát akkor az orosz ;)


     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Ja. Ehhez.
    http://alert5.com/2018/06/29/russias-stealthy-uav-has-started-ground-testing/
     
  13. joker

    joker Well-Known Member

    A kínai fejlesztések nagyban fűggnek attól, hogy mennyi techet tudnak összelopni mennyi idő alatt. Lehet ha pénzük van meg mérnökük is, de a kreatív oldalát a világnak még mindig más hozza. Ebből a másolási spirálból akarnak ők is kijönni szerintem, de az nem olyan egyszerű, főleg, hogy közben máshol kitalálnak új dolgokat, amire régi reakcióként jönne a reverse engineering. Ehez képest az oroszok még mindig a saját dolgaikkal állnak elő, persze ez az orosz proto is hasonlít valamire, ami előzőleg nem orosz volt, de mindenképp sokkal hajlamosabbak valamit saját maguk kifejleszteni, mint a kínaiak. Ettől még igazad van, hogy az ilyen fejlesztés lassú (igaz nem tudjuk mikor kezdődött és mennyi pénz van rá), de ha azt vesszük, hogy pár éve a nEUROn projekt protója már repkedett, azóta meg sok hír nincs róla.
     
  14. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ексфортисевенский ;)
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

  16. boki

    boki Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Különös, hogy mennyire kihátráltak emögül a PAK-FA program mögül. Van valami a koncepcióval, ami miatt a légierő egyszerűen nem érzi magáénak a típust.
     
    endre likes this.
  18. beta

    beta Well-Known Member

    Szerintem a köv generációs gép elég soká jelenne csak meg sorozatgyártásban. Addig meg?
     
  19. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Nem semmi ez a Gutenyev nyilatkozat. Már a 7. (!!!) generációról beszél. Arról,hogy tolni kell exportra a PAK-FA-t, és,hogy az abból származó bevételekből majd ki lehet fejleszteni a 6. és 7. generációs harci repülőgépeket, plusz felhozza hivatkozásként, hogy a T-14-harckocsi program is a T-90-esek indiai eladásainak bevételeiből lett nagyrészt finanszírozva. Ez eddig OK. Csak éppen az interjú elejével van nagy baj. Azt mondja az úriember,aki egyébként az Állami Duma Hadiipari Komplexum Fejlesztéséért Felelős bizottság elnöke, hogy Oroszországnak nem kell nagy mennyiségben a PAK-FA.Mert hamar elavul a rendszerbeállítását követően,hiszen lassan megy a program. Ezért helyette nagy mennyiségben a Szu-35(SZ) típust rendszeresítik majd ami felülmúlja a szóba jöhető ellenfeleit, úgy mint F-15,F16, és "bizonyos szinten" az F-22 és F-35 típusokat. A mondat második fele igen csak vitára ingerli az embert. Mi az,hogy bizonyos szinten felülmúlja az F-22 és F-35 gépeket?! Jobban manőverezik náluk, és kb ennyi?! Csak mert az nagyon kevés önmagában. Ha a másik gép alacsony észlelhetőségű(pl.F-22) ő meg ott világít a radarképernyőn mert nem az, akkor nem sokra megy vele, mivel a másik gép jóval hamarabb észreveszi, és akkor hiába manőverezik jobban. A 4,4+,4++ generációs típusok egyenrangú ellenfele a Szu-35SZ, de az 5. generáció, az már egy "másik kávéház". Minek küldene fejlettebb gépek ellen harcolni Szu-35-öt, ha van Szu-57?! Nem értem. A másik,hogy ha exporta akarja küldeni őket, ahhoz egy nagy mennyiségű hazai rendszeresítés sokkal jobb ajánlólevél a típus számára. Mert jóval több tapasztalatot lehet vele szerezni üzemeltetés kiszolgálás terén is. Vagy szeretnék esetleg a megrendelő műszaki problémával kapcsolatos kérdésére azt válaszolni,hogy:" jaj, ne haragudj nekünk csak 24 ilyen gépünk van összesen és ilyen gond még egyiknél sem jelentkezett, tehát ötletünk sincs mi lehet, de majd megnézzük". Lehet,hogy drágább a PAK-FA,mint a Szu-35SZ, de pont most írták a Zvezda TV facebook oldalán,hogy még így is 2,5-ször olcsóbb mint az F-35. És egy 5. generációs repülőgépről beszélünk. A Szu-35 pedig csak 4++-os. Akármennyi + jelet írunk a 4-es mögé az attól még nem lesz 5. Tehát remélem megváltoztatják ezt a döntésüket,már ha ez egy döntés, és nem csak egy politikusi agymenés.
     
    endre, nyugger, fishbed and 2 others like this.
  20. emel

    emel Well-Known Member

    DA, nem kaptak rá pénzt hogy megfelelő számban megvehessék, szóval ez olyan lehet nekik mint nekem egy jobb Merci. Talán meg tudnám venni (használtan), csak utána már nem telne tankolásra ... nem igazán lennék én se boldog. :(:mad:
     

Ezen oldal megosztása