1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz Légi-Kozmikus Erők

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - boki által indítva @ 2018. június 25..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    Gyerekek! Én a 6 generációs topicba linkeltem és már ott is a 6 gen gép motorját kezdték el fejleszteni az oroszok.

    Az oroszok a leghülyébbek a világon eszt nem vártam volna tőlük.
    Vegyék meg Kínai a j-20 ahoz már úgy is van miden nem úgy mint a pakfa géphez .Mert mi is van hozzá? Van proto szinten összeállított radar oszt jó.
    J-20 mi van ? ÁÁ nem sorolom inkább :D
    Előbb utóbb az oroszoknak össze kellesz állni a kínaikkal mert amit az oroszok művelnek az már számalom
    Amúgy mewg csinálhatnak a szerencsétlenek ha elektronikába a fasorba sincsenek.
    Hol vannak ők egy több ezer dolláros Striker 2 sisakhoz ami kiváltja még HUD kijelzőt a gépből mint az f-35-nél? hm?
    Nézve az f-35 már egy 5++-os generációs repcsi mivel már az f-22-nél is több .

    Ráadásul az új generációs fegyverek sincsenek sehol és nem is lesznek még vagy 6-8 évig mivel még az r-77-1 is igencsak luxusnak számít az orosz légierőnél.
     
  2. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Az a "motor" jó lesz hajtóműnek is... A J-20-hoz "minden van" ja, kivéve például a saját gyártású normális hajtóművet,de az persze nem is fontos egy harci repülőgép esetében.
    "Az oroszok a leghülyébbek a világon ESZT nem vártam volna tőlük"
    Még a saját anyanyelveden helyesen írni sem tudsz, de azért közlöd,hogy azok a a leghülyébbek a világon, akiktől a "mindenben előttük járó" kínaiak harci repülőgépeket vettek és vesznek... Gratulálok!
    Szóval össze vannak állva már a kínaiakkal mert eladnak nekik vadászbombázókat, vagy épp hajtóműveket a kínaiak saját fejlesztésű gépeikbe,amibe azért nincs saját fejlesztésű hajtómű mert annyival az oroszok előtt járnak.
     
    fip7 likes this.
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Én is így látom.
    Szerintem a Stealth, internal bay, etc... kell az ajtóberúgáshoz, de főleg a hosszú időn keresztül hathatós légi és rádiólokációs ellentvékenységet végezni képes ellenség elleni műveletekre. Ilyen ellenállásra ma csak az USA (aki ellen öngyilkosság) és Kína (aki ellen még úgy-ahogy lehet) képes.
    Az USA számára az F-22 meg lett alkotva a "MiG-ek hordái" ellen az európai hadszíntérre. Az F-35 pedig az utolsó elvárások szerint a legmagasabb szintű AA védelem ellen. Vagyis magas szintű ellenállást hosszú ideig fenntartani képes ellenség ellen. Kína ugyanerre játszik, ehhez pedig kellenek az 5. gen képességei (stealth, belső tér, S. cruise , stb...).
    Namármost Oroszország egyikükbe sem kíván belektöni, nagyon jó okkal (lásd népesség, hadi költségvetés). Beleennek kisebb, fix. balhékba (mint Szíria), de ők tudják, a nagyok játékába nem igazán lesznek benne. Erre viszont az A-100/Szu-35 pont elegendő, meg persze az a pár század Szu-57,. ami majd lesz. Vagyis amit (papíron) a Szu-57 tud, az nem az, amire realisan be is lesznek vetve a jövőben (remélhetőleg). A légierő talán ezért nem számol vele. Nekik csak nincs tervben, hogy a Csendes-óceánon kell majd egymást darálniuk valamelyik nagyfiúval.
    Végső esetre meg ott az a 7000+ nuki, szóval az életükért és területi épségükért nem kell annyira aggódni.
    Ismét csak - magánvélemény. Nem vagyok szakértő, szívesen veszek ellenvéleményt :D
     
    endre, therob, emel and 1 other person like this.
  4. beta

    beta Well-Known Member

    De ennek a kihátrálásnak vannak más jelei is, mint ez a cikk?

    Ne vedd ennyire komolyan Ronit :)

    Általános haditechnikai szint fenntartásához kell az 5-ik generációs gép szerintem. Meg a nagyhatalmi státusz (illúziójához). Meg az orosz elképzelés az, hogy mivel a nagy terület miatt sérülékenyek, ezért erőt kell állandóan felmutatni a világnak, hogy ne akarják őket megtámadni. Persze ma már nem nagyon van, aki meg is akarná.
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Én nagyon sajnálnám ha a PAKFA program kipukkanna. Mert szerintem egy nagyon ígéretes típusról van szó!
    Az más kérdés, hogy az Oroszoknak még kevésbé van szüksége a PAKFA-ra, mint az EU-nak egy 5. generációs vasra.
    Viszont 5. generáció nélkül 6. generáció se lesz. Sőt, egyelőre nem látom azt se, hogy mi lesz a 6. generáció. Ugyanis a Raptor idején azért lehetett sejteni már, hogy a lopakodó technológia előbb utóbb beköszön a vadászgépekhez is. Viszont én most semmi ilyen szintű dologról/újításról nem tudok ami generációs ugrást jelentene.
    Feltéve, hogy titokban nincs az oroszoknak antigravitációs hajtóműve vagy valami hasonló sci-fi baromsága :D:D:D
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Volt róla szó, hogy a Szu-57 2,5x olcsóbb mint az F-22 és az F-35. Nos orosz források szerint 50 millió USD darabja.(mostani árfolyam szerint)
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    24 gép lesz összesn 2027-ig.(a protókkal együtt)
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    boki

    "Volt róla szó, hogy a Szu-57 2,5x olcsóbb mint az F-22 és az F-35. Nos orosz források szerint 50 millió USD darabja.(mostani árfolyam szerint)"

    Gondolom ez egy nyers ár saját részre, a K+F és a gyárfelújítás költségei nélkül.
    Ha exportra 80-at kérnek darabjáért akkor is egy nagyon komoly ár/érték arányról beszélünk.
    Azt nem tudod véletlenül, hogy mennyibe fáj nekik saját részre egy Szu-35?
     
  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    Te is jössz a hajtóművel mint ha nem tudnám ki hol merre jár :confused:! Engine= motor ahogy írja sok angol cikk http://nationalinterest.org/blog/th...-new-engine-t-50-pak-fa-stealth-fighter-18155

    Attól még tény marad amit írtam
     
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Roni

    "Attól még tény marad amit írtam"

    Az a helyzet, hogy nem tényeket szoktál írni. Általában prófétai stílusban kinyilatkozod a saját véleményed, ami a meglátásom szerint igen sokszor köszönő viszonyban sincs a valósággal. Lásd. Szu-27 topikban legutóbb.
    Szerintem jobban körül kellene járnod az adott témákat és még akkor sem kellene folyamatosan országokat és azok lakóit minősítgetni.
    Főleg nem komoly tudományos és kulturális eredményekkel rendelkező országokat...
     
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hm. A kínai elektronikáról nem tudunk semmit. A KGB viszont alighanem igen. Lehet, hogy azért nem gyártják sorozatban az AESA radart, mert nem akarnak olyan vacakot, mint ami a J-20asban van. Inkább egyel régebbi, de jól működő tipust akarnak.
    Amúgy tényleg össze kéne dolgozniuk. Mondjuk orosz hajtóműveket kínai hajókért cserébe.
     
    sidewinder12 and ghostface like this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nincs ellenvéleményem.
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Igen a hazai verzió 3 milliárd Rubel kb 50 milla USD.(fegyverzet nélkül) Szu-35 darabja 2 milliárd Rubel (hazai). Árfolyamtól függően kb 30-32 millió USD.
     
    endre and fip7 like this.
  14. beta

    beta Well-Known Member

    Nekem kicsit furcsa lenne egy kínai-orosz együttműködés. Inkább japán-orosz együttműködés lenne érdekes. Ha nem lenne területi vitájuk, akár lehetséges is lenne. A japánok hoznák a fejlett ipart, az oroszok a fejlett alapkutatást. Pl utasszállító repülőgépet közösen fejlesztenének. Bár nem tudom, hogy a szélsőségesen precíz és a - khm - kevésbé precíz orosz munkastílus hogy férne meg egymás mellett :)
     
  15. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Csak felhívtam a figyelmed, ha már annyira szakértesz, akkor próbálhatod akár helyesen is használni a kifejezéseket. Látom, sértődés lett belőle. Attól,hogy a google fordítóban valamit látsz, még nem biztos,hogy az a valóság lesz amit kiad neked. A magyar nyelvben,repüléssel foglalkozó emberek körében motornak a dugattyús motort szokták nevezni( Vegyenejev M-14, Lycoming motorok,stb). A Szu-57-esben nem dugattyús motor van, hanem hajtómű. Ez egy alap dolog, akkor is, ha "sok angol cikk" máshogy írja. Noha nem ismerem az orosz 6. generációs vadászbombázó terveket,de szerintem azokban sem dugattyús motor lesz.
     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    6 Szu-25SzM tért ma haza Szíriából

     
  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    boki

    "Igen a hazai verzió 3 milliárd Rubel kb 50 milla USD.(fegyverzet nélkül) Szu-35 darabja 2 milliárd Rubel (hazai). Árfolyamtól függően kb 30-32 millió USD."

    Köszönöm!
    Tudom a PAKFA még nincs kész, de azért "csak" másfélszer drágább, mint a Szu-35 ami nem nagy eltérés, főleg ha arra "tippelek", hogy harcértékben legalább háromszoros az eltérés a PAKFA javára.
     
  18. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    6.th gen (NGAD) követelmények első körben, amit összeszedtem az utóbbi időben:
    -szélesebb tartományban lopakodás
    -nagyobb hatótáv (ADVENT engine)
    -hosszab idejú SC (ADVENT megintcsak, 3 áramú hajtómű amúgy),
    -fedélzeti AI, feladata rásegítés a pilóta munkájára (amolyan RIO),
    -irányított energiájú fegyverek,
    -fejlesztett hőháztartás (gépben felgyülemlő fegyver/elektronika hő elvezetés vagy eltárolás, lehetőleg felhasználás),
    -szenzorok nagyobb hatótávolsága/vagyis célok nagyobb hatótávolságból leküzdése,
    -intelligens/adaptív EW,
    -stb...
    Továbbá az egésznek 2030ra betonon kell lennie, ami konkrétan lehetetlen, mivel minden addigra nem lesz kész - így a repcsinek modulárisnak kell lennie az elejétől fogva. Vagyis 2030ra lesz a betonon valami, ami repül, de lesz benne ballaszt rengeteg, ami a nem elkészült cuccok helyén lesz. De mivel a program szürke, kb. ennyit lehet róla tudni.
    Ja, és az USAF már most kategórikusan kijelentette, hogy semmi közösséget nem vállal a témában sem az USN, sem az USNCvel (lásd F-35 csodás eredményei), így a NAVY már most kénytelen sajátot tervezni (náluk F/A-XX a neve).
     
    wankel and endre like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member

     
    fishbed likes this.
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    angelsoul

    Köszönöm a felsorolást!
    Viszont nekem ez egy fejlesztett 5-gennek tűnik nem 6. generációnak. Ez kb. ilyen F-16A vs. F-16E dolog. Nem pedig F-16N+1 vs. F-35 dolog.
    Még a 3 áramú hajtómű sem forradalmi dolog, olyan 30-40 éves koncepció kb. Vakításra most is alkalmaznak már lézert, valamilyen szintű AI most is sok gépben van, szóval ez nekem nem áll össze 6. gennek.
    Egy F-4 vs. F-15 vs. F-22 esetén egyszerűen evidens a generációs különbség. Fentebb egyenlőre nem látom.
     

Ezen oldal megosztása