1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz pilóta nélküli repülőgépek

Diskurzus a(z) 'Pilóta nélküli légi jármûvek (UAV/UCAV)' témában - boki által indítva @ 2013. június 30..

  1. tomippo

    tomippo Well-Known Member

    Tehát az oroszok segítettek az irániaknak leszedni az RQ-170-est hogy továbbfejleszthessék olcsón, zseniális 200 IQ-s lépés.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ebből a megállapításból nem sokat értek.
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem leszedték, hanem levezették. Ennek örömére a félrement amerikai stratégiát viszonylag olcsón sikerült korrigálniuk - az USAF ugyanis meg volt győződve, hogy az UCAV a jövő, a B-21 is főleg pilóta nélküli üzemre lett volna belőve. Na ha azt vezetik le, az lett volna akolosszális égés. Így legalább még időben észhez tértek. Az idők is változnak, már nem a kilencvenes évek van, a közvélemény megszokta, hogy ha amerikaiak halnak meg külföldön, ez már nem akkora faktor :S

    Amúgy szép gép ez is, nekem ez is tetszik (de mint pilóta ellenségesen tekintek minden nem ember vezette gépre :D).
     
    fishbed and molnibalage like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Így,hogy tele can pakolva mindenféle beömlővel vagy nem tudom mivel jobban néz ki mintha csupasz lenne a felület.
     
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    OAT, AOA szenzor, meg pitot, a telemetria adói - majd lekerül a legtöbb, a vonalai számítanak.
    Mondjuk gyak. 100%-ban lemásolták az amerikai gépet aerodinamikailag, eszerint annyira fail nem lehet az sem.
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez nem a végleges elrendezés.
     
  7. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Azért ez a lag a hajtóm/sárkány vonalon elég fura nekem orosz/kínai részről. Előbb repül a sárkány, mint a hajtómű - az avionika meg jó eséllyel még többet késik majd. Ennyivel komolyabb kihívás a hajtómű mint a sárkány? Nem értek a metallurgiához, de szerintem egy sárkány több résztudomány összessége, mint egy hajtómű (kábelezéstől a statikus alkalmasságon át a belső interferenciákig mindent idevéve).
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Sárkányt összerakni gyerekjáték(szinte bármilyet)egy hajtóműhöz képest.
     
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    ???
    Kialakítani a formát, szilárdságilag ellenőrizni, aerodinamikailag optimaliztálni, RCS éretéket csökkenteni, kormányfelületeket, nyílásokat, bombatereket kialakítani, - és ez csak a forma...
    Belül megoldani a vezérlés, kábelezés, üzemanyag/hidrauilka elvezetését/ellátását, beépíteni az elektronikát, hogy az ne zavarja, ne gyújtsa fel egymást, meg egy ember is élni tudjon benne 10 km fölött...
    Nagyon nem. Egy hőerőgép és egy komplex sárkány/elektronika összessége között én utóbbit tartom komplexebbnek, és itt nem csak az alkatrészek számáról és a tervezési résztudományokról van szó.
     
  10. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Pedig, ahogy azt láthatjuk, sem az oroszoknak, a kínaiaknak meg pláne nem sikerült modern 5. gen hajtóművet fejleszteniük. Még olyat sem, ami az F-22-t repteti, pedig az F119 nem mai darab. Sárkányt viszont kis túlzással bárki tud fejleszteni, akinek van valamire való repipara. A hajtómű a szűk keresztmetszet. Az oroszoknál leginkább karbantartások közti üzemórák alacsony száma volt a fő probléma.
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    AL-41F-1Sz van benne, de elhagyták a vektorálós AN-100 fúvócsövet, viszont az AL-31F csövét a variálható keresztmetszetű (így pontos a megfogalmazás) GSF-el szerelték rá.
    Ha nem fogja ez a drón igénybe venni a repülése során az utánégetést, akkor kb 8600kp tolóerőig gazdálkodhat.
    Ez egyben az én olvasatomban azt is jelent(het)i, hogy az NPO Szaturn és a gyára, az UMPO üzem már az Ohotnyik drónba is inkább a Szu-35Sz és Szu-57-es hajtóművét adta és nem a Szu-30SzM és külföldi MKI/A/M gépek AL-31FP erőforrását.
    Vagyis lehet, hogy küszöbön áll egy esetleges hajtómű bulletin, egy remotorizáció ezeken a típusokon, lévén, hogy már akkor inkább csak az AL-41F-1-esek gyártására állnának rá.

    Hanem, az orosz fórumokon már a 30-as hajtómű esetleges jövőbeni installálását is spekulálják egyesek, ami kb 10-11 tonna forszázsnélküli tolóerőt ígér.
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Igen ez mind gyerekjáték egy modern hajtómű megalkotásához képest lasd kínaiak...
     
  13. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Hát hogy ne.
    PAK-FA ra is ez lett mondva.
     
  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    :eek::eek: Az az orr amit szemből nem láttunk
    [​IMG]
     
    gacsat likes this.
  15. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Orosz oldalakon írják, hogy esélyes, hogy a Szu-34 radarja vagy annak módosított változata kerülhet az Ohotnyikba, mivel az orr formája eléggé hasonló a két típuson
     
    fip7 and fishbed like this.
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Január végén Zsukovszkijba szállították az Ohotnyik-b-t.
     
    gacsat likes this.
  17. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    S70 Okhotnik B a vártnál veszélyesebb.
     
    gacsat likes this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Inkább csak találgatás.
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  20. boki

    boki Well-Known Member

    Kalasnyikov konszern új kamikaze drónja. Túl van a teszeteken.

     

Ezen oldal megosztása