Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Egy hosszabb írás-elemzés 2017 július 31(még nyáron megjelentek hírek a Jak-141 utód fejlesztéséről)
Milyen nehézségekkel járna egy függőleges felszállású gép kifejlesztése.

https://vz.ru/society/2017/7/31/880272.html
Szerintem egy éven belül törölni fogják. Megy most nagyon a késő-szovjet repülőipari reneszánsz, MiG-31, Jak-141, Tu-160 utód, amiből még talán az utóbbinak lesz is értelme, de a többinek? És igen. A gyorshelikopter és a navalizált PAK-FA mellé/helyett minen ez a vertikális tévedés?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
Értem én, hogy oda van írva, meg azt is, hogy ezt megtárgyalták, de hidd el, az is ott lesz nemsokára feketén, hogy ezt ejtik. Ahogy sok egyéb mást is.

Úgy gondolod menet közben
Értem én, hogy oda van írva, meg azt is, hogy ezt megtárgyalták, de hidd el, az is ott lesz nemsokára feketén, hogy ezt ejtik. Ahogy sok egyéb mást is.

Abból kell kiindulnunk ami hivatalos jelenleg, hogy mi lesz vagy mi nem lesz a jövő zenéje. Annyi biztos, hogy 2025-ig csak max 30 Szu-57 lesz rendelve.
Hajófedélzeti Szu-57 még a láthatáron sincs .(meg pénz se rá, darabja kb 80 millió USD)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 293
54 658
113
Én a hordozót is meg a "Jak-141'-et is baromságnak tartom. Miért szórják el a kevéske pénzüket ilyen szarokra? :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
Mindenesetre 19 000 milliárd Rubel áll rendelkezésre. Putyinnak december végéig kell aláírni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 153
60 801
113
Úgy gondolod menet közben


Abból kell kiindulnunk ami hivatalos jelenleg, hogy mi lesz vagy mi nem lesz a jövő zenéje. Annyi biztos, hogy 2025-ig csak max 30 Szu-57 lesz rendelve.
Hajófedélzeti Szu-57 még a láthatáron sincs .(meg pénz se rá, darabja kb 80 millió USD)
Az látszik, hogy a Szu-57-est nagyon befékezik. A már ismert irracionálisan alacsony 30-as darabszám és a felfüggesztett tengerész verzió mellé már-már izzadságszagúan feljövő mindenféle fajta más projektek gyanúsak nekem. A PAK-FA program alapja mind sebességben, képességben, konstrukciós potenciálban egyaránt képes kiváltani a MiG-29-est, a MiG-31-est, a Szu-27-est, Szu-33-ast, bárminemű VTOL/STOL gépet. Exportálható, komoly fejlesztési potenciál van benne. A T-50 az új T-10Sz, csak ha lehet, mégjobb arányokkal.

Erre most úgy tűnik, ennyi év után mintha teljesen ejtenék az egészet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
Nem hallani az új amfibiáról, remélem ejtették ,az totál felesleges lenne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
Hát kb. Most vagy a felmerült technikai nehézségek túl nagyok - hja kérem a Szu öröksége nem tart örökké.... - vagy nincs pénz. Ha az utóbbi, akkor érthető, hogy miért mondták többet, hogy egy rakás projektjük értelmetlen és feleslegesen párhuzamos.
Biztos jól jönne nekik a 3 milliárd USD , ha aláírnák a szerződést az indiaiak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
Egyébként a Rostech átveszi az UAC-t is. Optimalizálják a kiadásokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 763
80 819
113
És mibe fog kerülni/mibe kerülne egy 2025-ben korszerűnek számító VTOL-harcigép 0-ról kifejlesztve minimális darabszámú gyártással?!! Mitől lenne ez olcsóbb mint a Szu-57 hajófedélzeti változata?
2025-re biztos, hogy nem készülne el.Nem is arról szól a hír. A gép fejlesztése bekerült a 2018-2025-os csomagba. Hamarább mint 2028-2030 nem készülne el szerintem. A Szu-33, MiG-29KR még 10-12 évig hadrendben lesz.Utána kell egy új váltótípus.
Hogy miért döntöttek így azt csak az orosz védelmi minisztériumban tudják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 206
76 680
113
Hát kb. Most vagy a felmerült technikai nehézségek túl nagyok - hja kérem a Szu öröksége nem tart örökké.... - vagy nincs pénz. Ha az utóbbi, akkor érthető, hogy miért mondták többet, hogy egy rakás projektjük értelmetlen és feleslegesen párhuzamos.

Lenne ott pénz csak elbasszák pl az atom arzenálra ami jelenlegi állapotában is a legjobb a világon és nem nagyon van belátható időn belül aki erre veszélyt jelentene.
 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 433
4 786
113
Lenne ott pénz csak elbasszák pl az atom arzenálra ami jelenlegi állapotában is a legjobb a világon és nem nagyon van belátható időn belül aki erre veszélyt jelentene.

Nagyobb elrettentési potenciált képez mint bármely jelenlegi, vagy a közeljövőben rendszerbe álló repülőgép.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Összeszedné valaki az elmúlt mondjuk 5-6 évben mit ígért meg hivatalosan a TASSZ ?
köszönöm.

És sok ezer napja ugyanaz az évszám.
Mert tart még az 1984-es év.