1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz repülőgép-hordozó tervek

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2014. február 5..

  1. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Talán a filozófiában rejlik a dolog nyitja.
    Az amerikaiak a hordozók köré építik a flottát.
    Az oroszok a flottához terveznek egy hordozót.
     
    ghostrider likes this.
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ok, de akkor is kell modern romboló a flottába. Lehet nem ártana azzal kezdeni.
     
    Nagy Csaba, notaricon, honved and 3 others like this.
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A Super Gorskov már alulról karcolja méretben, kapacitásban a modern AA rombolókat. Ha lesz új orosz horodozó, akkorra már épülnek majd azok is.
    Egyrészt filozófia, másrészt lehetőségek. Kis pénz, kis foci, viszont a hajóelhárító fegyverzetet egy hordozón például nagyon gyorsan el kellene felejteniük.
    Azért messze nem, a CdG és a Vikramaditya kicsivel vannak 40 000 tonna fölött teljes terhelés mellett.
     
  4. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Új építésű hajóknál már csak arra lesz elég.
     
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Miért? Nem nő a gépek mérete. Annyiban módosítom, amit írtam, hogy nem 35-40, hanem 40-45 000 tonna a minimum. Ez természetesen komoly kompromisszumokat követel, de ez kb az a méret, ami mellett stobar vagy catobar üzem biztonságosan lehetséges maximum 2 század vadászbombázó mellett. Új építésre is van példa, az indiai Vikrant. Ha több századot, rugalmasabb, nagyobb rádiuszt szeretnél, akkor természetesen nő a méret (a franciák és az indiaiak is minimum 60 000 tonna irányba mozdulnak el), de ha nincs pénzed, kapacitásod nagyobbra, ennyiből már építhetsz egy korlátozott hatótávolságú, ellátmányt hordozni képes, 1,5, 2 repülőszázadot viszont már kiszolgálni képes hordozót.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Projekt Lamantin(modernizált Uljanovszk)
    [​IMG]
     
    Loken and fip7 like this.
  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Szinte csak a torony változik.
    Az oroszoknak több nagy hordozóra lenne szükségük, ha komolyan gondolják a kékvizi flottát és ehhez a 40.000 tonnásak kicsik lennének. Legalább 10 évig ez szóba sem jöhet, ezért szerintem kár erőltettni a meketteket is.
     
    zsolti likes this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

  9. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Kb 40 évvel a Kuznyecov után ez elég vékony, konkrétan ez egy Kuznyecov-M, bizonyos részei sima copy-paste. És ugyanaz a koncepciós hiba, megint a böhöm Szu-huszonharmincak, és megint a béna ugrósáncos kialakitás marad félig.
    Csalódás, a kinaiak is kiröhögik.
     
    borisz and Roni like this.
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    +
    A sziget is óriási :)
     
  11. honved

    honved Well-Known Member

    Szerintem Oroszország nem tud normális, óceáni hadviselére alkalmas méretű és kellően korszerű haditengerészeti erőt kiépíteni. Nincs rá pénze és több évtizedes lemaradásban van technológiában is e téren. Egy, egy hajót összehoznak, de egy komplett flottát nen nagyon fognak. A régi hajóikat korszerüsítgetik, de nem biztos hogy ez célra vezet később. Repülőgéphordozóban pedig bukás volt az eddigi szereplés. Lásd Szíriai bevetések veszeteségei, bakijai. Oroszország fő ereje az atomfegyverekben rejlik és a komoly szárazföldi haderőben. Légierő, haditengerészet, úgy gondolom nem olyan ütős mondjuk a NATO erőket figyelembe véve.
     
  12. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Négy éve éve a Projekt 23000E Storm, szintén ugyanilyen makettig jutó terv sokkal előremutatóbb koncepció volt, ez a mostani Kuznyecov upgrade inkább valami blöff a média felé, csak mutatni, hogy ők is léteznek, és nem csak a kinaiak terveznek hordozókat. :)
     
    Roni likes this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a poszt-szovjet izolált tervezőiroda koncepció átka.
    Ezt próbálta megtörni az UAC és UEC, illetve a Rosztvertol a különféle repülőgép, hajtómű és helikoptergyárak, tervezőirodák egyesítésével, harmonizációjával.
    Több-kevesebb sikerrel.
    Jól látszik ezen az épp aktuális maketten, hogy a hajótervezők is izoláltan beragadtak oda, ahol a hetvenes-nyolcvanas években hagyták őket.
    Ugrósánc, Szu-33, MiG-29K, Jak-44(!)...

    Az oroszoknak jóelőre ki kellene találni, hogy hány darab hajót akarnak építeni. Eleve hajóosztályban kéne gondolkodniuk. Ahogy az amerikaiak és a kínaiak teszik. Csak így éri meg.
    Az ugrósáncot, Szu-33-ast és a MiG-29K-t is el kell felejteni.
    Szu-57K kell, meg egy kombinált AWACS/tanker típus (egy ilyen kategóriájú gépük sincs még kósza gondolat szintjén se - nagy hiba)
    Nukleáris meghajtás, EMALS, lehetne egy nagy katamarán törzs, hatalmas fedélzettel, bár ennek több hátránya, mint előnye van (nehezebben manőverezik, kettéosztódik az értékes hangárfedélzet, stb).
    Szóval, szimpla hajótest kell, de akkora, mint a Ford osztályé, hogy értelme is legyen.
    Na erre kéne nekik pénz...
     
    Nagy Csaba, Rotten878, Python and 6 others like this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hagyni kell az egészet a csába.
     
    fip7 and Mackensen like this.
  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Mennyi lehetne egy ilyen program, két hajóra, minden fejlesztésre vetítve? 30-40 milliárd dollár?
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az ugrósánc beégett nekik, mint valami kötelező dizájnelem.
    Mintha a csak katapultos indítás felérne nekik egy szégyenteljes beismeréssel, hogy a sánc egy zsákutca.
    A kínaiak zokszó nélkül el fogják hagyni a nukleáris egységeiken.
    Nem csinálnak belőle presztízskérdést, hanem elmozdulnak a logikus irányba.

    Hogy kell-e orosz nukleáris meghajtású repülőgéphordozó?
    Egy középhatalomnak?
    A válasz a darabszám és a hordozott gépmennyiség szerint dől el.
    Oroszország földrajzi kiterjedése és geopolitikai ambíciói okán csak akkor van értelme tengeren mozgatott repülőtechnikát és ehhez hordozó platformot kifejleszteni, ha ez négy (plusz egy opcionális) hajóegységet és az eköré épített flottaköteléket jelenti. Két-két ilyen nagy egység kell az északi tengeri és a csendes óceáni flottába.
    Ez az a rentábilis darabszám, amihez érdemes fejleszteni reaktort, hajtást, hajógyárat, acéltermelést, repülőgépeket, személyzetet, kisérő egységeket, fegyverrendszereket, szárazföldi bázisokat, kikötőket, miegyebet.
    És mindezt legalább negyven-ötven évig fenn is kell tudni tartani.
     
    Nagy Csaba, Rotten878, Python and 7 others like this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    11.
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Minek? Aki az oroszoktól akart valamit, az eddig házhoz jött. Aztán a ruszkik viszonozták a szives látogatást.
    Az orosz kékvizi flotta egyetlen komoly lépése volt, amikor megmentették az Egyesült Államokat.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A kérdés ott kezdődik, hogy mi a fenére kell nekik egyáltalán hordozó...? Akik ellen használható, azt mással is lenyomnák, aki ellen kéne, az ellen meg kevés. Mert ott tartunk, hogy a feltörekvő Kínának már most erősebb flotta légierő sejlik fel több hordozóval, mint orosz oldalon...

    A hajófedélzeti AWACS lényege, hogy kicsi és kompakt. Hogyan lesz belőle tanker, ha közben az egész radar és minden más holtteher? Ilyen kombinált típus szárazföldön sem létezik, nem hogy vízen. Az orosz tisztességes CATOBAR vadászt sem csinál. Annak esélye, hogy valódi értékkel bíró kombinált gépet terveznek meg ezen a téren kb. 0-hoz konvergál. Még a jenki is átment fullkreténbe ezen a téren és kiszórja a C-2-ket hogy helyette a finoman kétes OV-22-vel bohóckodjon, mert ha már van, akkor vért izzadva, de használni kell.

    Tankernak meg a Super Hornet megy tankolni a másik gépet...
    ...amikor az AMARG-ban egymást érik a S-3-asok, amik lehetnének tankerek sőt, életképes koncepció terv is volt szállító géppé átalakításra.

    Arra nem volt forrás, hogy katapultos hajó és katapultos vadász legyen. Majd akkor pont lesz nagyobb hordozóra atommeghajtással és min. 1,5 új típusra.
    Sci-fi. Össze lehet kókányolni 1 db egységet, de 1 db hajó az nem képesség.
    Ergo hova erőlködjenek...?

    A meglevő orosz egységekkel logikusabb koncepciónak tűnik az A-50U + A-100 és hajókkal horizont alá tüzelés is, mint kevés géppel bohóckodás. Persze ezzel nem operálnak persze több ezer km-re a partjaiktól, de mikor és hol lenne erre szükség? Az USA partjai előtt Kubánál sem tudtak semmit csinálni és annak az időnek vége, Kuba sem az a Kuba már. Szíriába is elküldték a Kuzit és hát fogalmazzunk úgy, hogy a hozzáadott értéke inkább negatív szám volt.

    Az, hogy 4 db aktív szuperhordozója legyen a hozzá való kísérő hajókkal az oroszoknak az gazdasági sci-fi. A mostaninál kb. kétszer nagyobb GDP esetén talán. Vagy újra bezuhannak majd, mint a Szu...
     
    Nagy Csaba, emel, svajcibeka and 3 others like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ne fárassz. Nyilván nem egyszerre tanker és AWACS. Hanem úgy, mint az E-2 és a C-2 teherszállító. A sárkány azonos, a funkció más.
     
    borisz, ghostrider, therob and 4 others like this.

Ezen oldal megosztása