Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ha egy országnak van tengerészgyalogsága, amely nyilvánvalóan partraszállási hadműveletekre van fenntartva, ahhoz nemcsak flotta és helikopter-hordozók meg deszanthajók kellenek, hanem a légitámogatást biztosító légierő is. Ha pedig a helyszínen vagy megfelelő hatósugárban nincs szárazföldi légibázis, akkor szükség van repülőgép-hordozóra is egy partraszálló hadművelethez.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Az oroszoknál az egyik gond, hogy eleve egy olyan nagy és modern hajógyárat kell építeniük, amely ára önmagában elég húzós lehet. Ráadásul csak akkor lenne rentábilis, ha megfelelő mennyiségű hajókat gyártana folyamatosan. Az pedig megint iszonyatosan sok pénzt jelent.
Ha megvan a hajógyár, akkor pedig még a repülőgép,-helikopter hordózók fejlesztési költségei jelentenek hatalmas összegeket. Ahhoz, hogy rentábilis legyen a gyártás, megfelelő mennyiség legyártása szükséges.
Így ez a három dolog már túl sok a jelenlegi orosz gazdaságnak, hogy idő előtt belevágjon. A rombolók, cirkálók gyártása sokkal költséghatékonyabb és látványosabb, ráadásul ezekkel sem állnak jól. Szerintem a négy flottát figyelembe véve, legalább alaphangon 40 db lenne szükséges. Utána jöhetnének a nagyok.

Az orosz gazdaságot azért biztosan felpörgetné ezeknek a hajóknak a fejlesztése, gyártása, tehát a hadseregen kívül az ország is profitálna belőle.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
Orosz propaganda ez a rephordozó.

Romboló kéne először vagy 5000 tonnás fregattból 8 db
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Tényleg, hogy állnak a kikötő fejlesztéssel amiben egy ekkora hajót meg lehetne építeni?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
Hogy érteném, ha mondanál is róla valamit akkor !jó-jó hogy pakfa meg 100 ezer tonna de nálam akkor is fényév meg mese kategtória .

Van altius-m meg yak 10 tonnás lopkaodó drón repcsi de még arról sem látott senki semmit vagy propaganda mint ez a hajó is
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Uljanovszk

fefc08df0b369e3c0cf566a86c58990c.png
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Szeverodvinszkben a Szevmas hajógyár felújítása során 2018-ra készul el .Zvezda hajógyárban Vlagyivosztokban 2020-2022 korul.
Vlagyivosztok? Jelentősen beljebb van a fagyhatáron, de ez csak kötekedés részemről!
Mi van a rozsdásodó Y(j)ak 42 sorozat példányaival?
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Kisebb légitársaságok még uzemeltetik.
Égek, mint a Reichstag! Bocsika minden itt jelenlevőtől! Figyelmetlen voltam! Mea culpa!
Y(J)ak 38-ra (Forger)-re vonatkozott a kérdésem.
Boki! Te tudtad, hogy mit akartam kérdezni? A legszebb öröm a káröröm! ;)A 40-essel utaztam eleget.:p
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Én igazából a Yak-44E AEW repülőgépen lepődtem meg. Ugyan az Uljanovszk osztályhoz már elkezdték tervezni 1979-től és a feladatai közé tartozott volna a tengeralattjárók elleni képesség (ASW) és a szállítás (COD) is. A 2db Progress D-27 ellenforgó légcsavaros gázturbinás (propfan) hajtóművek teljesítménye 14 000 LE volt. A repülőgép felszálló tömege 40 000 kg-ra, hatótávolsága 4 000 km-re, sebessége 740 km/h-ra volt tervezve. Az NPO Vega impulzus üzemű lokátora a fedélzeten behúzható, a szárnyai felhajthatóak, a jobb tárolás miatt. A személyzet 5 fős. A síúgrósáncos fedélzetről is fel tudott volna szállni. 1991-ben megépült a méretarányos makettje is.
latest


A tervet 1993-ban lemondta a haditengerészet. Most ismét leporolták a terveket? Remélem sikeresebb lesz, mint az AN-71 "Madcap". A Szu-33 gépek mennek a levesbe, de ha a Szu-50 hajófedélzeti változata összejönne. az nagy dobás lenne.
latest

Yak-44-3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Égek, mint a Reichstag! Bocsika minden itt jelenlevőtől! Figyelmetlen voltam! Mea culpa!
Y(J)ak 38-ra (Forger)-re vonatkozott a kérdésem.
Boki! Te tudtad, hogy mit akartam kérdezni? A legszebb öröm a káröröm! ;)A 40-essel utaztam eleget.:p
A Jak-38 Forger már új korában is legfeljebb mint kísérleti gép lehetett sikeres, éles helyzetben a NATO-flották gépeivel szemben reménytelen helyzetben lett volna. Légvédelmi feladatra abszolút alkalmatlan volt, nem volt benne lokátor így lokátor-vezérlésű fegyverzete sem lehetett, és lassú is volt, ráadásul túl kis hatótávolságú. Csapásmérő feladathoz megint a kis hatótávolság szabott durva korlátot, na meg a rendkívül gyenge fegyverzeti lehetőség. A szovjet légierő lapja szerint kísérleti fedélzeti üzemeltetést folytattak velük, de hivatalosan soha nem állították hadrendbe a gépet a flottánál, tehát harcászatilag nem számoltak vele.