Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ha a politikát félre tennék a nyugati országok sikeres lehetne. 20%-al kevesebb uzemanyagot fogyaszt állítólag mint a konkurens gépek.

Nem tudom mi a NYat, de sehol se sikeres.
Eléggé ismertek az okok, Oroszok E190... nél 10-20%al jobb fogyasztást igértek, ez a kezdetekben 10%al mostanra "már csak" +3-4%al rosszabb. +3-4% még mindig elég rossz.

Másik amit gacsat írt: "Mérvadó az Aeroflot nyilatkozata, mi szerint a gépállományuk 10 %át adják a Szuhojok, de a meghibásodások és járattörlések 50 %át."

Harmadik fő probléma a "customer care", ill annak hiánya.

Ezek miatt Oroszon kívül még nagyon nyomott áron, komoly politikai hátszéllel, nagyon jó finanszírozással se kelendő. Az Orosz légitársaságok is a muszáj miatt veszik. Ezen felűl még ráadásul jön az updatelt E190 és tsai.

Az MC-21 lehet jobb lesz, de fentiek miatt minden megrendelő baromi óvatos lesz. Ezen felűl pedig jön konkurenciának a C919 Orosz vonalhoz hasonló politikai hátszéllel/finanszírozással.

Ha MC-21et nem szúrták el, customer careen sokat javítanak akár esélye is lehet, de ennek a fő oka, hogy A320/737re gigantikus várólisták vannak. Boeing, Airbus hiába futtatja fel a termelést ahogy bírja, évekre előre elkelt minden gép. Jelenleg
5645dbos A320 family 4452dbos 737 backlog van annak ellenére, hogy Airbus/Boeing már duplázta a termelést.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Nem tudom mi a NYat, de sehol se sikeres.
Eléggé ismertek az okok, Oroszok E190... nél 10-20%al jobb fogyasztást igértek, ez a kezdetekben 10%al mostanra "már csak" +3-4%al rosszabb. +3-4% még mindig elég rossz.

Másik amit gacsat írt: "Mérvadó az Aeroflot nyilatkozata, mi szerint a gépállományuk 10 %át adják a Szuhojok, de a meghibásodások és járattörlések 50 %át."

Harmadik fő probléma a "customer care", ill annak hiánya.

Ezek miatt Oroszon kívül még nagyon nyomott áron, komoly politikai hátszéllel, nagyon jó finanszírozással se kelendő. Az Orosz légitársaságok is a muszáj miatt veszik. Ezen felűl még ráadásul jön az updatelt E190 és tsai.

Az MC-21 lehet jobb lesz, de fentiek miatt minden megrendelő baromi óvatos lesz. Ezen felűl pedig jön konkurenciának a C919 Orosz vonalhoz hasonló politikai hátszéllel/finanszírozással.

Ha MC-21et nem szúrták el, customer careen sokat javítanak akár esélye is lehet, de ennek a fő oka, hogy A320/737re gigantikus várólisták vannak. Boeing, Airbus hiába futtatja fel a termelést ahogy bírja, évekre előre elkelt minden gép. Jelenleg
5645dbos A320 family 4452dbos 737 backlog van annak ellenére, hogy Airbus/Boeing már duplázta a termelést.

Ismerem az osszes torténetet a Superjet kapcsán, nem tudom gacsat miért keverte bele mikor én az MSz-21 írtam, posztoltam videókat.
Az MSz-21 minoségi ugrás a Superjethez képest- erre már a gyártó Irkut a garancia.

Idén már szerencsére fekete számokkal számolnak a Superjetnél.
Ha nem is lenne kulfoldi megrendelés az MSz-21-re , az orosz és a FÁK országok légitársaságainak a kov. 20 évben kb 2000 gépre lesz szukséguk.
Eddig 180 darabra van megrendelés és 111 gépre opció.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Mérvadó az Aeroflot nyilatkozata, mi szerint a gépállományuk 10 %át adják a Szuhojok, de a meghibásodások és járattörlések 50 %át.
Anélkül az adat nélkül, hogy ez az összjáratszámhoz hogy viszonyul meg más nemzetközi járattörlési / meghibásodási arányokhoz, ez sem ér semmit.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Anélkül az adat nélkül, hogy ez az összjáratszámhoz hogy viszonyul meg más nemzetközi járattörlési / meghibásodási arányokhoz, ez sem ér semmit.

Minden légitársaság maximális kihasználtságra törekszik. Az nem buli, hogy megvesszük az Airbus/Boeinget/Superjetet és szerelgetjük, járatokat törlünk, kártérítést fizetünk, vásárlókat vesztünk... és áll a földön. És itt megent necces a superjet. Kiegészíthető lett volna evvel 2.bekezdés is, csak minek. Fenti adat "mindent" elmond, ha aerloft is maximális kihasználtásgra tökrekszik. Márpedig arra.

boki: Úgy legyen, mert superjet után ezt nem lehet mégegyszer eljátszani. Még FÁK fele sem. Teszteljék inkább +2évet mert ha az első nem Orosz megrendelő visszadobja, hogy szar, az összes korábban megfüzött törölni fogja a rendelést.
Ha jó lesz akkor imom továbbra is az, hogy a gigantikus A320/737 backlog miatt akár sikeres is lehet. Sok customer egyszerűen nem tud/akar 6-9!évet várni az új A320/737re.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Az MSz-21 ára 72-85 millió USD. A konkurens A320 neo kb 110 millió és a Boeing 737 max kb 125 millió USD


~30-40%,azért az nem kis zsé,még ha hitelre veszik is van hús rajta,a törlesztőrészleteknél.
Az Orosz,fák piacon azt nem lehet egyszerű kigazdálkodni,érvényesíteni a jegy árban.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Minden légitársaság maximális kihasználtságra törekszik. Az nem buli, hogy megvesszük az Airbus/Boeinget/Superjetet és szerelgetjük, járatokat törlünk, kártérítést fizetünk, vásárlókat vesztünk... és áll a földön. És itt megent necces a superjet. Kiegészíthető lett volna evvel 2.bekezdés is, csak minek. Fenti adat "mindent" elmond, ha aerloft is maximális kihasználtásgra tökrekszik. Márpedig arra.
Látom nem érted, na de akkor újra. Van "A" légitársaság 10% szuhojjal, 90% mással, 1000 repüléssel, két meghibásodással amiből 1 szuhoj 1 más. Képlet stimmel. Van "B" légitársaság ugyanannyi géppel, amiből mindegyik "más", szuhoj nincs egy sem, 1000 repüléssl, tíz meghibásodással. Na akkor melyik a jobb? Ha ilyen adatod nincs, akkor az, hogy a szuhojok a flotta tizedét teszik ki, de a meghibásodások felét, az nem jelent semmit és ezen az sem segít, hogy minden légitársaság max kihasználtságra törekszik.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
joker.... Itt konkrét légitársaság van ismert flottával. Nem két légitársaság. Nem is vmi hulibuli hanem az aeroloft. Plusszban még esélyes, hogy aeroloft átlagnál jobb supportot, cct kap...
És persze ez csak egy légitársaság, de ez már a sokadik eset, hogy inkább visszaadnák, vagy vissza is adják, kártérítést követelnek...

papajoe: Boki listaárat írt, azért nézz meg mennyiért kapja a gépeket a wizz, vagy akárki. Jóval olcsobban. De még nem is ez a döntő, hanem, hogy az a gép menjen a köv 20évben átlagban napi min 11ht üzembiztosan és pesze a fogyaztás. Ami most nagyon nagy +, hogy Airbus/boeing nem tudja kiszolgálni a vevőit. pl még ha sikerül is 60+dbra feltornászni a havonta átadott A32xak számát is ~7évet kell várni ha venni szeretnél egyet. Összességében mindkét nagynak baromi gyorsan 1000db+ra fel kéne pörgetnie az évente átadott gépek számát....
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 079
24 952
113
Az új Kamaz
articles_7057.jpg