Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Azt hiszem ez az eset jol mutatja az orosz termekek piacerettseget. A Boeingtol Airbustol ATR tol azonnal rendelheto az orosz gepre meg egy "par evet varni kell" hogy egyaltalan rendelheto legyen. Es az MC-21 projekt prioritast elvezt meg a SZU-57 el szemben is !!!

Roviden messze van me a piackepes kategoriatol is nem hogy a versenykepestol. Ami keszen van a termeszetben vagy nem igenyel nagy hozaadott erteket mint pl olaj gaz fa faipari termekek ezeket tudja az orosz ipar szallitani.
Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
Ez a hivatalos FIFA VB-dal
Live It Up - Nicky Jam feat. Will Smith & Era Istrefi

Van egy másik is:
Natalia Oreiro - United by love (Russia 2018)
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.


Addig a par evig meg az utasait meg szekerrel szallitja ugye ?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Addig a par evig meg az utasait meg szekerrel szallitja ugye ?
Addig a pár évig azzal szállítják, amivel eddig, a régi flottájukkat. De legalább utána lesz gép- és alkatrészellátás is hosszú távon, amit se a Boeing se az Airbus nem tud garantálni. És nehogy azt gondolt, hogy a nagyok félredobtak volna minden más mgrendelést, hogy Iránt előrevegyék. Ezeknek évekre előre be van tervezve a gyártás, a szerződés aláírásától még sok idő eltelik, mire az első gépet kézhez kapják, míg az orosz gépnél lehet ha előre veszik őket.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Es szerinted Iran meg rogton megkapja majd az elso MSZ-21 seket ? Egyaltalan meg ott tartunk hogy az oroszok meg szallitasi hataridot sem tudnak igerni. Meg a SSJ is elorebb tart mint a MSZ-21. Gyakorlati tapasztalat nulla !
Ha az iraniak azt akarjak megveni hat szivuk joga, o penzuk de nem biztos hogy jol jarnak majd vele.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Szerintem egy Boeing vagy Airbus esetén minmum 3-5 év amire a szerződés aláírásától számítva leszállítják az első gépeket. Ezek akkora vállalatok, hogy ennél kisebb határidőkben és lefedettségben nem gondolkozhatnak, minimum ekkora intervallumra nekik szerződéseik kell legyenek. Az oroszoknak ez egy új gép, de ha még kell teszteljék mondjuk 5 évet mire végleges lesz és minden jó lesz vele, akkoris szinte ugyanott vannak időben a perzsák, mint egy Airbusos megrendelés esetén. A "gyakorlati tapasztalat nulla" kijelentésed meg vegytiszta hülyeség. Az irániak meg biztosan jobban járnak vele, mint egy olyan szállítóval, aki hajlamos elkaszálni az üzletet valamilyen szankció miatt vagy később megtagadná az alkatrészellátást. A 3 szállítóra való oszlás is csak azért volt, hogy az amerikai meg az EU-s lobbi is legyen meg, de úgy látszik ez nem volt elég. Így marad az orosz, ami egy hatalmas megrendelés lesz ugyanabból a tipusból, ez az egységáron is meg fog látszani és a szervízelést is olcsóbban meg tudják majd oldani.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Szerintem egy Boeing vagy Airbus esetén minmum 3-5 év amire a szerződés aláírásától számítva leszállítják az első gépeket. Ezek akkora vállalatok, hogy ennél kisebb határidőkben és lefedettségben nem gondolkozhatnak, minimum ekkora intervallumra nekik szerződéseik kell legyenek. Az oroszoknak ez egy új gép, de ha még kell teszteljék mondjuk 5 évet mire végleges lesz és minden jó lesz vele, akkoris szinte ugyanott vannak időben a perzsák, mint egy Airbusos megrendelés esetén. A "gyakorlati tapasztalat nulla" kijelentésed meg vegytiszta hülyeség. Az irániak meg biztosan jobban járnak vele, mint egy olyan szállítóval, aki hajlamos elkaszálni az üzletet valamilyen szankció miatt vagy később megtagadná az alkatrészellátást. A 3 szállítóra való oszlás is csak azért volt, hogy az amerikai meg az EU-s lobbi is legyen meg, de úgy látszik ez nem volt elég. Így marad az orosz, ami egy hatalmas megrendelés lesz ugyanabból a tipusból, ez az egységáron is meg fog látszani és a szervízelést is olcsóbban meg tudják majd oldani.

Egy repulogepet nem olcson kell megvenni hanem olcson uemeltetni. Fillerekert kapnal ma is Tu-154 et de meg igy sem eri meg az uzemeltetese meg ott sem ahol nincsenek kornyezetvedelmi eloirasok.

Az SSJ nek az elso ke evben dobbenetesen magas volt a fogyasztasa. Hianyott a tapasztalat. Most sem er a nyugati gepek kozelebe de mar jobb. Az MSZ-21 meg meg keszen sincs. Ha tippelnem kellene szerintem jo esetben 2021-23 korul lesz meg es onnan indul a sorozatgyartas a sorbanallas. Roviden Iran a jelenlegi helyzetben szerintem nem kap gepet 2025 elott. Tud annyit varni ? Kiderul. Nem veletlen az Airbus Boeing ATR beszerzes plusz ott vannak meg a Brazilok meg a kanadaiak is. Szerintem ebbol aaz uzletbol nem lesz semmi. Tul tavoli tul bizonytalan. Erre nem lehet epiteni.

Azonban a dontest nagylelkuen meghagyom az iraniaknak.

:)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
Akár Boeing, akár Airbus vagy ATR-gépet akarsz venni egyik sem fog sikerülni azonnal, max rendelhetsz belőlük aztán némelyikre 6-8 évet is kell várni. A repülőgépgyártás nem úgy működik mint a kenyérbolt, hogy csak be kell menni és ott a kész kenyér a polcon. Egy új tipusnál már a tervezésnél, kifejlesztésnél kapcsolatban áll a gyártó a későbbi megrendelőkkel, kívánságaikat előre "betervezik" a gépbe és így tesztelik azokat. Így mire elindulhat a gyártás addigra lehet akár többszáz megrendelés is a fiókjukban, ezért kell várni éveket a gépek leszállítására. Részben ezért is alapították az európai országok az Airbus-céget, mert már tűrhetetlenül sokat kellett várni a légitársaságoknak a megrendelt amerikai gépekre, és miért is maradtak volna ki egy ekkora haszonnal kecsegtető piacról. Ezért előre biztos volt a piac egy részéről hogy inkább váltanak Airbusra mint várnak a "végtelenségig" egy Boeingra vagy DC-akárhányasra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Egy repulogepet nem olcson kell megvenni hanem olcson uemeltetni. Fillerekert kapnal ma is Tu-154 et de meg igy sem eri meg az uzemeltetese meg ott sem ahol nincsenek kornyezetvedelmi eloirasok.

Az SSJ nek az elso ke evben dobbenetesen magas volt a fogyasztasa. Hianyott a tapasztalat. Most sem er a nyugati gepek kozelebe de mar jobb. Az MSZ-21 meg meg keszen sincs. Ha tippelnem kellene szerintem jo esetben 2021-23 korul lesz meg es onnan indul a sorozatgyartas a sorbanallas. Roviden Iran a jelenlegi helyzetben szerintem nem kap gepet 2025 elott. Tud annyit varni ? Kiderul. Nem veletlen az Airbus Boeing ATR beszerzes plusz ott vannak meg a Brazilok meg a kanadaiak is. Szerintem ebbol aaz uzletbol nem lesz semmi. Tul tavoli tul bizonytalan. Erre nem lehet epiteni.

Azonban a dontest nagylelkuen meghagyom az iraniaknak.

:)
Az Airbustól sem kapnának 2023 előtt gépet, akkor meg ugyanott vannak. Ez egy új gép, valószínűleg a jelenkor követelményeinek megfelelő. A gépet meg olcsón kell venni és üzemeltetni is, hidd el, hogy vásárláskor az A380-as 450 millió dolláros alapárát is figyelembe veszik, nem csak az üzemeltetési költségeit. Szóval 200 gépes rendelésnél az árból is jót tudnak faragni majd, kedvező üzemeltetési költségeket tudnak kialkudni, és a sor elejé rakathatják magukat, minimum párhuzamosan más "első" megrendelőkkel.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az Airbustól sem kapnának 2023 előtt gépet, akkor meg ugyanott vannak. Ez egy új gép, valószínűleg a jelenkor követelményeinek megfelelő. A gépet meg olcsón kell venni és üzemeltetni is, hidd el, hogy vásárláskor az A380-as 450 millió dolláros alapárát is figyelembe veszik, nem csak az üzemeltetési költségeit. Szóval 200 gépes rendelésnél az árból is jót tudnak faragni majd, kedvező üzemeltetési költségeket tudnak kialkudni, és a sor elejé rakathatják magukat, minimum párhuzamosan más "első" megrendelőkkel.


Nem vitatkozom. Az iraniak szive joga mit vesznek. Majd . Egyszer. Ha egyaltalan.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Addig a par evig meg az utasait meg szekerrel szallitja ugye ?
Irán részéről ez nem választási lehetőség kérdése, ha egyszer két "boltban" se szolgálják ki, kénytelen keresni egy harmadik/negyedik lehetőséget - ha van ilyen egyáltalán. Akit bojkottal sújtanak a "szabadpiac"-nak csúfolt világpiacon, az nem maga dönti el hol fog vásárolni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Irán részéről ez nem választási lehetőség kérdése, ha egyszer két "boltban" se szolgálják ki, kénytelen keresni egy harmadik/negyedik lehetőséget - ha van ilyen egyáltalán. Akit bojkottal sújtanak a "szabadpiac"-nak csúfolt világpiacon, az nem maga dönti el hol fog vásárolni.


Ez igy van.Iran helyzete specialis ezert is kenytelen valasztani a orosz vasat IS. A tobbiek meg igyekenek nem venni orosz vasat. Messze levannak maradva a vilagszinvonaltol.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem látod a lényeget az egészben. Irán megvárja azt a pár évet és vesz majd 200 darab orosz gépet, mert mást nem tehet, míg Trump hülyesége miatt az Airbus, a Boeing és az ATR elesik sokmilliárd dolláros szerződésektől. Az meg, hogy az oroszra várni kell egy normális helyzet, most folynak a tesztek. A Boeingnek meg az Airbusnak is biztosan van olyan modellje, ami még nem piacérett és ha abból szerenél venni, akkor éveket kellene rá várj.
Ez a tíz éve piacon levő 787es konkurenciája lenne.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Egy orosz lovasrendőr alegység őrmestere, Tatyana Szergejevna Drobnaja kozák kardokkal tart bemutatót. A családnevében nem vagyok biztos, de az biztos,hogy nem csak nagyon ügyes, hanem szép is :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 341
113
Mc 21 2020 ba kerul sorozatgyartasra /yako/
Ss 100 bol 40 db ot rendelt iran 2020 szallitasi hataridovel
Il 96 ot is vehetnek ha szelestorzsu nem mai gyerek de ha nincs mas az osoreg jumboiknal talan gazdasagosabb. /az orosz tankerflotta modernizalasahoz nagyban hozzajarulna/

Kinai gepek is szobajohetnek /a hajtomuvekhez eddig is onnan szereztek be az alkatreszeket./
Arj 21 mar gyartasba van.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
160. szériás SSJ végrehajtotta az első felszállását.
HRk1vFreccU.jpg