1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Oroszországgal kapcsolatos off-topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - boki által indítva @ 2013. január 28..

  1. formosa1

    formosa1 Active Member

    gacsat likes this.
  2. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    70-80 év tervgazdálkodás után nem könnyű egből kapitalizmusra váltani,az tény,majd belejönnek.:D
    Ezért én spec nem utálom őket, engem inkább műszaki szempontból érdekel,hogy mit tud a nyugatihoz képest,a gazdasági része meg majd kialakul.
    Ha mashol nem, hát náluk,vagy Ázsiában,Arab országokban eladnak annyit, hogy fent maradjanak,és majd bele tanulnak a biznisz részébe is.
    Engem,mint júzert az érdekel,hogy évente 2x hazavigyen,meg visszahozzon,lehetőleg kényelmesen,halkan,és biztonságosan.:D
    Szóval műszakilag kb hol áll a mezőnyben,azokban a mutatókban,amiket mérni lehet, fogyasztás,üzemidő,karbantartasi intervallumok,ilyesmi,az üzleti/üzletpolitikai része nem az én asztalom.
     
    gacsat and notaricon like this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Dehogynem vettük/em észre, csak nem mindenre kell válaszolni. Ami tény, az tény, nemigen van mit hozzátenni ...
     
    gacsat likes this.
  4. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    A Boeingre nem konkurencia fér rá (arra ott az Airbus és nagyjából egészséges a versengés), hanem pár tucat életfogytiglan a felelősökre. Ahogy a floridai mocsárba zuhant airlinernél is kiosztottak százvalahány életfogytot, annyira hanyag volt a rendszer majd minden eleme. Rendet is tett az iparban jó pár évtizedre a dolog. Most ez nem következett be - borítékolom az újabb hasonló felelőtlenségből elkövetett haláleseteket hamarosan... a repülőipar fehérgalléros pénztermelő részvényesekkel szennyezett (ahogy minden más is, játékipartól a mozifilmekig).

    Így van.
    Airbus ugyanígy járt az A-400-assal. Kellett nekik mint pörkölt a fagylaltra...
    Sajnos az az igazság, hogy bár Oo, Kína áttértek a nyitott piacgazdaságra (mert rájöttek, É-Korea szintje lesz, ha nem teszik) de mivel a mentalitást nem vették át, így csak egy bizonyos szintig működik a dolog. A céljaik ugyanis nem változtak (Kínán ez tisztán látszik, világháborúra fegyverkeznek a pénzből), ergo a rendszer sem, ami viszont a legmagasabb szint eléréséhez szükséges mentalityt nem engedi meg - így nem is lesz a gép siker, mert oda nyugati attitude kell, a nyugati piacgazdasághoz. Nem a zárt keleti, az más világ.

    BTW az oroszok ettől függetlenül meg kellett ezt csinálják, egyszerűen ahogy a Szuhoj meg a többi katonai vonalat is életben tartották, úgy az utasszállító ipart is így lebegtetik. Pénzbe kerül, de legalább marad. Én ezt jó iránynak tartom - de attól még veszteséges lesz, ezt írtam. Ők ezt benyelik stratégiai okokból ennyi - de pénzt nem keresnek vele és nyugatra sem törnek be, mert oda az alaprendszer nem kompatibilis. Ennyi.
     
    gacsat, ghostrider, fishbed and 5 others like this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Orosz hajtómüvel olcsóbb lesz. A vevők választhatnak a P&W 1400 és PD-14 hajtómü közül. Másik dolog, hogy a gyártó különböző kedvezményeket adhat a megrendelt gépekre darabszámtól függően.
     
  6. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Az hogy nyugaton megbuktak a tipussal az nem meglepetes de hogy meg odahaza sem tudjak az uzemeltetest illetve a gazdasagossagot biztositani az uj es dobbenetes info:

    "Bár Oroszországban a hazai gyártású gépek valamivel jobb piaci helyzetben vannak, az Aeroflot óriásmegrendelésein kívül nem nagyon érkezik jelzés vásárlási szándékról más, magánkézben lévő cégektől.


    Sőt az öt példányt üzemeltető Yakutiánál annyira rosszul sült el az SSJ-100-asok karrierje, hogy a cég hétmilliárd rubelt is hajlandó fizetni a bérbeadónak pluszban, hogy amerikai Boeing 737-eseket kaphasson helyettük."


    Ha pedig ezt osseadom azorosz uzemeltetesi lazasaggal "megy az ugy is" akkor nem vagyunk messze egy kataszrofatol, sem.


    Majd beletanulnak???? Gyakorlatilag 10 ev alatt keptelenek voltak az uzemeltetesi hatteret biztositani. Kezdetben jobb volt az alkatreszellatas mint az utobbi 5 evben. Szerintem a Szuhojnal ugy vannak vele hogy ha kell majd Putyin telefonal egyet es jon a belfoldi rendeles. A nyugatiak meg levannak szarva. Eleg nekik a belfoldi is. Azonban igy igazabol csak a problemat exportaltak az AEROFLOTHOZ akinek kikell termelnie az igy keletkezo veszteseget plusz kell vennie masik normalis gepeket amivel a tenyleges utasforgalmat letudja bonyolitani. Az az veszteseg veszteseg veszteseg.

    Tovabbra sem kepesek felfogni plane nem alkalmazni a ugyfelkozpontusagot es a minosegbiztositast. Szerintuk az adott szitura a megoldas hogy telefonalnak egyett es majd Putyin telefonal egy masikat.

    Ahogy irtam a nepotizmus es a piacgazdasag ket egymast kizaro fogalom. Es az igazan szornyu ebben az hogy ez egy nemzetkozi szabaly az az ervenyes magyarorszagra is. Itt is azert mennek a dolgok mert mennek a telefonok es a tenylegesen mukodo otleteknek onmagukban eselyuk sincs. Majd 5-10-20 ev mulva elkezdunk hallani olyan magyarokrol akik kulfoldon alkottak valami nagyot es buszkek leszunk rajuk hogy magyarok ok is holott eppen ez a rendszer uldozte oket el. Ismetlodik a XI szazad vege X. szazad eleje.
     
    gacsat, formosa1 and Bleroka like this.
  7. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Es szerinted melyik lesz gazdasagosabban uzemeltetheto a PW vagy a PD ? Te melyik autot venned a Lada1200 est 10 literes fogyasztassal vagy a Opel Kadettet 7,5 literrel ?

    Milyen kulon kedvezmenyeket adhat a gyarto a szuhoj amivel meggyozi a potencialis ugyfeleket es visszanyeri a bizalmukat? "Ha vesznek 10 gepet igerjuk hogy minden harmadikhoz lesz alkatresz " ???
     
    gacsat and formosa1 like this.
  8. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    A Nemetek a Franciak az Olaszok Britek akik repulesben szinten ott vannak a tortenelemben nem kicsit ok is rajottek hogy egyedul ez nem megy "copy by Minarik" es nem is engedhetik meg maguknak mert az igy felelt toke hianyozni fog mashonnan. Ugyanez a szitu az oroszoknal. Joguk van igy donteni? Hat persze! De az toke amit erre a garantaltan veszteseges presztizsprojektre koltenek az egetoen hianyzik a gazdasagbol amire ezer hely lenne. Nem marad fent tole az orosz civil repipar mert csak allami megrendeleseket kepes elerni. Az a beteg amelyik csak lelegeztetetogepre kapcsolva marad eletben azt nem lehet egeszsegesnek de meg gyogylonak sem hivni.
     
    gacsat likes this.
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Abból még egy perc sem múlt el,hogy felnőnek a feladathoz.Viszont ha nem csinálják biztosan nem nőnek fel hozzá!Az oroszok teljesen abberált népség ami elvből utasít el mindent ami újabb egy T-34-nél.
     
  10. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Megtehetik. Joguk van hozza hogy ne vegyenek tudomast a gazdasagi torvenyszerusegekrol.Joguk figyelmen kivul hagyni a fizikai torvenyszerusegeket pl gravitacio de ettol meg mindketto letezik es hat. Ebbe bukott bele a szovjetunio. Volt egy elmeletuk ami szembe ment a valosaggal.
     
    gacsat likes this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Honnan tudod,hogy nem tanulnak ebből?Te elkönyvelted,hogy ez így marad és kész.Milyen alapon?Én sem állítom,hogy változni fog de nem is zárom ki ezt.
     
    fishbed likes this.
  12. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    XIX-XX szazad
     
  13. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    En csak a folyamatokat nezem. Volt 10evuk az elso Superjet eladasa ota. Azota a gep supportja kihasznaltsaga hirneve nem hogy not volna hanem eppen hogy csokkent zuhant. Aki teheti igyekszik megszabadulni tole. Es hallasz barmi olyat hogy ezen a Szuhoj valtoztatott vagy valtoztatni akar? Nem !
     
    gacsat likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Itt csak két igazi üzletember volt a Stadler juhász és a pornós fazon.
     
    ghostrider likes this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Időnként nyilatkoznak ilyet.
     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Minden értelmes ember tudja, hogy az orosz hajtómüs gépet a hazai és FÁK piacra szánják. Veled ellentétben én szurkolok a gépnek, hogy sikeres legyen. Politikai okok miatt (amíg idióták irányítják Európát) nem valószinü, hogy nyugati országok vesznek belőle, de ott van még Ázsia, Közel-Kelet ahol sikeres lehet.
     
    fip7 and Roni like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

    A Superjet ötlete a magán Szuhojnál körvonalazódott ki a 200-es évek elején. A gép tervezésében és fejlesztésében nyugati cégek is részt vettek- köztük a Boeing. Mivel ez egy keskeny törzsü regionális gép nem láttak benne konkurenciát. Az MSz-21-nél tervezésénél jelen volt a Jakovlev, Iljusin, Tupoljev, Berijev tervezőiroda és a Szuhoj és az Irkut cégek is.

    Nem muszájból csinálják a gépeket, hanem még a 200-es években elfogadtak egy fejlesztési programot, amely a hazai(orosz) polgári repülőgépgyártás támogatásáról szól. Ennek a programnak az eredménye a SSJ-100 és MSz-21.
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    Hát ilyen alkatrészellátással őket is kizárhatjuk, tehát csak az embargós Irán és Afrika marad. Afrikában kellően alacsony árral sok mindent el lehet érni, mert idővel az ősrégi B732-esek is kikopnak...
     
    gacsat likes this.
  19. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A B732 milyen repülőgép, mert erről még nem hallottam?
     
  20. formosa1

    formosa1 Active Member

    Boeing 737-200 Original series - a legrégebbi, de ma is használt B737-es változat. Részint Afrikában, másrészt az USA és Kanada sarkvidéki területein használják...
     

Ezen oldal megosztása