1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Oroszországgal kapcsolatos off-topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - boki által indítva @ 2013. január 28..

  1. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    Az első pillanattól kezdve az volt a véleményem, hogy az olajbulira mindenki rá fog fázni. Első helyen meg nem az oroszok lesznek. A koronavírus meg tovább színesíti a képet.
    Nyilvánvaló, hogy az oroszok nem erős felindulásból intettek be a szaúdiaknak. Az OPEC+ korlátozások teret nyitottak az amcsi palaolajnak, így a világpiaci részesedésük egyre nőtt. Ezt valahogy meg kell állítani (az ő szempontjukból), nem lehet egyszerűen nézni. Próbálkozni kell, még ha nincs is garancia arra, hogy bejön.
    A végeredmény akár az is lehet, hogy az amcsik is beszállnak a termeléskorlátozásba, akár nyíltan, akár a színfalak mögött.

    A szaúdi-orosz olajháború az amerikaiakat vérezteti ki
    https://www.portfolio.hu/uzlet/2020...lajhaboru-az-amerikaiakat-verezteti-ki-418803

    Kansasban 2 dollár alá esett az olaj ára
    https://index.hu/gazdasag/2020/03/27/kansasban_2_dollar_ala_esett_az_olaj_ara/

    9,4 ezer milliárd forintos megszorítócsomag jön a nagy olajcégeknél
    https://index.hu/gazdasag/2020/04/0...tos_megszoritocsomag_jon_a_nagy_olajcegeknel/
    (ez egyébként nem egy falrengető összeg ebben a mezőnyben)

    Állami segélyt kaphatnak az olajcégek, Trump vámot vetne ki a szaúdi olajra
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...k-trump-vamot-vetne-ki-a-szaudi-olajra-423624

    Nagyon meglepő lenne, hogy ez egy orosz-szaúdi egyeztetett művelet az amcsik ellen?
     
    blitzkrieg, fishbed, fip7 and 4 others like this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Nemerson, Roni and bartinieffektus like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fip7, aquarell, boki and 2 others like this.
  5. misinator

    misinator Well-Known Member

    Akkora cégek felsültek a Formula-1-ben, mint a Toyota.
    Mondjuk, azt is olvastam, hogy a titok egyik nyitja az istállók szervezeti felépítése; a nagy multik hierarchiája itt pont nem működik. Helyette a viszonylag kis létszámú csapatok - multi háttérrel a nyerő.
    A Ford Jaguar néven (nem) működő csapatáról olvastam, hogy a fejlesztőmérnökök kereskedelmi gépeken utaztak, de ami még fontosabb utaztatták a szélcsatornamodelleket is az USA-ba oda-vissza...
    Az eredménytelenségük magáért beszél.
    Mindezt azért írom le, mert a CAGI hátterével, meg a hadiipari komplexumok intézményi hátterével akár még eredményes is lehetne, ha hagynának egy kis csapatot szabadon dolgozni Lada név alatt.
    ...kötve hiszem...
     
    sidewinder12 and aquarell like this.
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    aquarell likes this.
  7. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    A Virgin csapatát vették meg, Marussia néven. Egy orosz GT versenyző megalapította az első orosz sportautógyárat, a Marussiát. A B2-es modelljük szerintem gyönyörű volt, a B1 az meg olyan átlagos. A Virgin megvásárlásával léptek be a Formula-1-be. Aztán a Marussia anyacég sajnos csődbe ment. Utána az F1-es csapat is. A Formula-1-ben annak idején a Toyota,ami akkoriban a legmagasabb költségvetésű F1-es csapat volt a 400 millió dollár/ év ráfordításukkal sem tudtak bennmaradni,komolyat alkotni.
    Sok sikert a Ladának.de ahhoz,hogy sikeresek legyenek, kellenek a világ legjobb aerodinamikai szakemberei, ez a CAGI segítségével megoldható. Amennyiben hagyják a CAGI-nak,hogy az egyéb projectek mellett ebben részt vegyenek. Ez már állami szándék kérdése. Plusz kell rengeteg pénz. Ez már csak részben állami támogatás kérdése.Viszont az biztos,hogy nagyon nehéz dolguk lesz.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    formosa1 likes this.
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  11. boki

    boki Well-Known Member

    Leesett végre? :)
     
  12. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Legalább neki leesett.
    :D
     
  13. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nekem van pár mentségem.
    1, Nem olvastam el a "forrást".
    2, Putyin már akart a Tu-160-asból is utasszállítót faragni.
    2, Az Aurus tervén is sokan mosolyogtak, aztán meg ugye hogy ugye:D
    3, Volt már indiai F-1 csapat is
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az Aurus az első perctől tiszta sor volt.
    Az Ind autógyártásban ezerszer annyi pénz van, mint az oroszban. Az egész béketábor hetven és alatt labdába se tudott rúgni a járműiparban. Egyszer volt második egy Moszkvics (nevű ki tudja mi) a Monte Carlo Rally valamelyik alkategóriájában.
    Ja!, tényleg! Az MZnek volt néhány győzelme. Ennyire futotta Németország keleti felének.
    Amúgy a Lada nem francia?
     
  15. misinator

    misinator Well-Known Member

    Éppen de, de várjuk ki a végét; gyanítom a vérus lehet, hogy bedönt akár még egy-két konszernt is, nemhogy autómárkát.
     
    gacsat likes this.
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ráadásul ez valami Április elei hír lehet.
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Meg a Forma 1et am blokk.
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    Renault Group-67,61%
    Rostec-32,39%
     
    fishbed, fip7, gacsat and 1 other person like this.
  19. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ezt hozta a hatékonyságverseny: Annyira pengeélen táncolnak a cégek (lásd légi közlekedés), hogy pár hónapot nem bírnak kihúzni, ha beüt valami.
    Azokat a brandeket meg, amelyek több évtizedesek s nem tudnak akár egy évnyi hibernáltság után is magukhoz térni, azokat meg nem sajnálom.
    (Pedig - gyerekkori bevésődések miatt - a Fiat és az Alfa Romeo is kedvenc márkám, de pl. nekik nem jósolok túl sok jót)
     
    aquarell and blitzkrieg like this.
  20. vata

    vata Well-Known Member

Ezen oldal megosztása