Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Azt hiszem penteken megint elmarad a szokasos csodbe menes, talaltak az oroszok egy baxott nagy gyemantot, azt irjak Europa legnagyobb gyemantja.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Továbbfejleszti a transzszibériai és a Bajkál-Amur-vasutat az RZSD

A fejlesztési tervek módosított verzióját már be is nyújtotta az orosz kormánynak az Oroszországi Vasutak (RZSD). A gigaprojekt során a transzszibériai és a Bajkál-Amur (BAM) vasútvonalakon 1310,3 kilométernyi új sínpárt és harminckét elágazást hoznak létre, továbbá átépítenek huszonkilenc állomást. Az első fázis egyik legjelentősebb beruházása a 2018 márciusára létrehozott második Bajkál-alagút. A vasúttársaság 2024-re már évi száznyolcvanmillió tonna áruval számol a vonalakon.



A Moszkvától a Csendes-óceán partjáig vezető, a térképen pirossal jelölt transzszibériai vasút, valamint a zöld színű Bajkál-Amur vasútvonal is jelentős kapacitásbővítést kap a következő évek során (kép forrása: trailblazer-guides.com)


A RZSD a fejlesztési programmal reagál a szénszállítási piacon történt változásokra, nevezetesen a nyugati irányú szállításról a keletire való áttérésre. A társaság számításai szerint ez eredetileg 564,2 milliárd rubelt (2530 milliárd forintot) emésztett volna fel, azonban azóta már 520,5 milliárdra (bő 2300 milliárd forintra) csökkent a költség.

A projekt első fázisa már 2013 óta zajlik, a második pedig előkészítés alatt áll. Azonban ha a körülmények úgy hozzák, akár 2030-ig is meghosszabbíthatják a fejlesztési programot. Az RZSD éves megfigyelései szerint a beruházás jelentős hajtóerő az egész ország gazdaságára, sőt a szibériai, transzbajkáli és távol-keleti régiókéra külön-külön is kifejezetten pozitív hatással van – számol be az International Railway Journal.

http://iho.hu/hir/tovabbfejleszti-a-transzsziberiai-es-a-bajkal-amur-vasutat-az-rzsd-190718
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 520
113
Továbbfejleszti a transzszibériai és a Bajkál-Amur-vasutat az RZSD

A fejlesztési tervek módosított verzióját már be is nyújtotta az orosz kormánynak az Oroszországi Vasutak (RZSD). A gigaprojekt során a transzszibériai és a Bajkál-Amur (BAM) vasútvonalakon 1310,3 kilométernyi új sínpárt és harminckét elágazást hoznak létre, továbbá átépítenek huszonkilenc állomást. Az első fázis egyik legjelentősebb beruházása a 2018 márciusára létrehozott második Bajkál-alagút. A vasúttársaság 2024-re már évi száznyolcvanmillió tonna áruval számol a vonalakon.



A Moszkvától a Csendes-óceán partjáig vezető, a térképen pirossal jelölt transzszibériai vasút, valamint a zöld színű Bajkál-Amur vasútvonal is jelentős kapacitásbővítést kap a következő évek során (kép forrása: trailblazer-guides.com)


A RZSD a fejlesztési programmal reagál a szénszállítási piacon történt változásokra, nevezetesen a nyugati irányú szállításról a keletire való áttérésre. A társaság számításai szerint ez eredetileg 564,2 milliárd rubelt (2530 milliárd forintot) emésztett volna fel, azonban azóta már 520,5 milliárdra (bő 2300 milliárd forintra) csökkent a költség.

A projekt első fázisa már 2013 óta zajlik, a második pedig előkészítés alatt áll. Azonban ha a körülmények úgy hozzák, akár 2030-ig is meghosszabbíthatják a fejlesztési programot. Az RZSD éves megfigyelései szerint a beruházás jelentős hajtóerő az egész ország gazdaságára, sőt a szibériai, transzbajkáli és távol-keleti régiókéra külön-külön is kifejezetten pozitív hatással van – számol be az International Railway Journal.

http://iho.hu/hir/tovabbfejleszti-a-transzsziberiai-es-a-bajkal-amur-vasutat-az-rzsd-190718



Péntek van,erre 530 milliárd rubelt fektetnek be a vasút fejlesztésébe,hogy lesz ebből összeomlás?
Se eladósodás,se demokrácia export,se túlzott fegyverkezés,micsoda dolog ez?!
Tessék gyorsan lemondani mindenkinek,had küldjenek nyugati szakértőket,majd azok tudni fogják merre tovább.
:D
Még a végén arany fedezet is lesz a rubel mögött.:rolleyes:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Péntek van,erre 530 milliárd rubelt fektetnek be a vasút fejlesztésébe,hogy lesz ebből összeomlás?
Se eladósodás,se demokrácia export,se túlzott fegyverkezés,micsoda dolog ez?!
Tessék gyorsan lemondani mindenkinek,had küldjenek nyugati szakértőket,majd azok tudni fogják merre tovább.
:D
Még a végén arany fedezet is lesz a rubel mögött.:rolleyes:

Vasút adja a GDP 8%-át, 1 millió embert foglalkoztat, egyre jobban terjeszkedik külföldön...
Szerbek is kaptak a vasútvonalak felújítása után 100 millió $ értékben 12 motorvonatot baráti segítségként, hogy legyen mivel száguldozni rajtuk...

Maga az RZD finanszírozza a felújítást is, nincs szükségük az államra.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Továbbfejleszti a transzszibériai és a Bajkál-Amur-vasutat az RZSD

A fejlesztési tervek módosított verzióját már be is nyújtotta az orosz kormánynak az Oroszországi Vasutak (RZSD). A gigaprojekt során a transzszibériai és a Bajkál-Amur (BAM) vasútvonalakon 1310,3 kilométernyi új sínpárt és harminckét elágazást hoznak létre, továbbá átépítenek huszonkilenc állomást. Az első fázis egyik legjelentősebb beruházása a 2018 márciusára létrehozott második Bajkál-alagút. A vasúttársaság 2024-re már évi száznyolcvanmillió tonna áruval számol a vonalakon.



A Moszkvától a Csendes-óceán partjáig vezető, a térképen pirossal jelölt transzszibériai vasút, valamint a zöld színű Bajkál-Amur vasútvonal is jelentős kapacitásbővítést kap a következő évek során (kép forrása: trailblazer-guides.com)


A RZSD a fejlesztési programmal reagál a szénszállítási piacon történt változásokra, nevezetesen a nyugati irányú szállításról a keletire való áttérésre. A társaság számításai szerint ez eredetileg 564,2 milliárd rubelt (2530 milliárd forintot) emésztett volna fel, azonban azóta már 520,5 milliárdra (bő 2300 milliárd forintra) csökkent a költség.

A projekt első fázisa már 2013 óta zajlik, a második pedig előkészítés alatt áll. Azonban ha a körülmények úgy hozzák, akár 2030-ig is meghosszabbíthatják a fejlesztési programot. Az RZSD éves megfigyelései szerint a beruházás jelentős hajtóerő az egész ország gazdaságára, sőt a szibériai, transzbajkáli és távol-keleti régiókéra külön-külön is kifejezetten pozitív hatással van – számol be az International Railway Journal.

http://iho.hu/hir/tovabbfejleszti-a-transzsziberiai-es-a-bajkal-amur-vasutat-az-rzsd-190718
Na akkor megint csak nem mennek csodbe, meg jovo heten se...
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 575
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed