Törökország első 8x8-as járműve hazai motorokkal készen áll a szolgálatra.
Az Arma II-t, az első 8x8-as katonai járművet, amely a török védelmi iparban kifejlesztett hazai motorral rendelkezik, 6,000 kilométeres vezetési teszttel készítették elő a tömeggyártásra.
Görgüç kifejtette, hogy aktívan használják, tesztelik és találkoznak a járművel számos földrajzi területen élő ügyfelekkel, és elmondta: "A fejlesztési igényekkel, a különböző platformokhoz való alkalmazkodóképességgel, a különböző feladatokkal, a növekvő fenyegetésekkel szembeni magasabb szintű védelemmel összhangban 2 évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni az Arma változatosságán. A munkálatok végén eljutottunk ahhoz a járműhöz, amelyet Arma II-nek neveztünk el."
Hangsúlyozva, hogy az Arma sikeres jármű, és az országok értékelik és használják a leltárában, Görgüç arról számolt be, hogy az Arma II-t úgy tervezték, hogy megfeleljen az olyan igényeknek, mint a nagyobb védelem, a nagyobb belső térfogat és a nagyobb tornyok használata.
Az Arma és az Arma II járművek közötti különbségekre utalva Görgüç azt mondta:
"Az Arma II és az Arma közötti különbség az, hogy nagyobb teherbíró képességgel rendelkezik, ami a legfontosabb. Karában akár 30 tonna, Arma II-ben pedig
40 tonna tengelyteherbírással rendelkezünk. Ezért nagyobb védelmet nyújtunk mind a bányák, mind a kinetikus energia fenyegetései ellen. Nagyobb a belső volumenünk. Más a felfüggesztési rendszerünk, más a tengelyünk, amit ezek hoznak. Az Arma II-ben különböző nagy mennyiségeket és nagyobb védelmet, több feladathoz való alkalmazkodóképességet biztosítunk a felhasználónak."
Az Arma II-t hazai motor hajtja.
Serdar Görgüç elmondta, hogy Otokarként számos tanulmányt végeztek a külföldi függőség csökkentése és az őslakosok arányának növelése érdekében.
Rámutatva arra, hogy az Arma II-ben számos hazai rendszer létezik, Görgüç a következő értékeléseket tette:
"Sok hazai gyártású alrendszert használunk itt, amelyek nem Armában vannak. Például a felfüggesztési rendszert, az átviteli dobozt az Arma-ba importálták, az Arma II belföldi volt, az Otokar design. Ezeken kívül hazai motorokat használunk az Arma II-ben. Az Arma II-ben a hazai létesítményekkel kifejlesztett 720 lóerős, 12,7 literes Ecotorq motort használjuk. Az Arma II-ben a nemzetközi felhasználók számára két motoropciót kínálunk, hazai és külföldi, azonos erővel. Ebben az összefüggésben ez Törökország első 8x8-as járműve, amely háztartási motorokkal van felszerelve. Az Arma II ebben az értelemben szintén fontos lépés. A tápegységben lévő sebességváltó kivételével az összes többi hűtőrendszer Otokar kivitelű és hazai gyártású."
Készen áll a tömeggyártásra.
A jármű fejlesztésének elért szakaszáról Görgüç elmondta, hogy az Arma II tesztjei körülbelül 3 éve folynak. Serdar Görgüç a következő kijelentéseket tette:
"Befejeztük a jármű összes minősítését, készen állunk a tömeggyártásra importált és hazai motorokkal, olyan szinten vagyunk, hogy azonnal be tudunk lépni a tömeggyártásba. A hazai motor szempontjából ez körülbelül 3, 5 éves munka eredménye. Az elmúlt években elvégezték a meglévő motor militarizálását és az Otokar, a próbapad használatához való alkalmazkodását. 2022 elején megtörtént a járművek integrációja. 2022 folyamán megbízhatósági, karbantarthatósági és rendszerszintű minősítési teszteket végeztünk. Olyan szinten vagyunk, hogy bármikor beszállhatunk a tömegtermelésbe. Nincs szükségünk további befektetésre. Minden releváns beruházást elvégeztünk, és készen állunk a tömegtermelésre."
120 milliméteres nehézfegyver-rendszerek használhatók lesznek.
Az Arma II 8x8 kerekes páncélozott járművet az Otokar kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki, figyelembe véve a különböző földrajzi területek konfliktusaiban gyakran előforduló aszimmetrikus fenyegetéseket, valamint a klasszikus harci körülményeket.
Az Arma II-t azzal az állítással tervezték, hogy optimálisan biztosítsa kategóriájában a legmagasabb ballisztikus, bánya- és improvizált robbanószerkezet (IED) védelmet a világon, magas terepjáró képességgel kombinálva.
A
40 tonna maximális terhelt tömeggel és a 720 lóerős motorral az Arma II lehetővé teszi a nehézfegyver-rendszerek integrálását akár
120 milliméter kaliberig, valamint nagyobb hasznos terhelést és több védelmi funkciót. Az Arma II-ben a kormányrendszer minden tengelyt vezérelhet, ebben az értelemben minden kerék kormányozható.
Türk savunma sanayisi bünyesinde geliştirilen yerli motorlu ilk 8x8 askeri aracı Arma II, 6 bin kilometrelik sürüş testiyle seri üretime hazır hale getirildi. - Anadolu Ajansı
www-aa-com-tr.translate.goog