Otokar Arma 6x6 , 8x8 / Rabdan 8×8

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 016
113
otokar_arma2.jpg

otokar_arma_8x8%2B%25285%2529.jpg

otokar_arma_8x8%2B%25284%2529.jpg

566a54f17449d8b383c6a89b8fcdb4dc.jpg

ARMA_8X8_eng_page4_image5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
29 921
56 976
113
  • Tetszik
Reactions: Negan and Nemerson

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 550
5 293
113
Törökország első 8x8-as járműve hazai motorokkal készen áll a szolgálatra.

Az Arma II-t, az első 8x8-as katonai járművet, amely a török védelmi iparban kifejlesztett hazai motorral rendelkezik, 6,000 kilométeres vezetési teszttel készítették elő a tömeggyártásra.

Görgüç kifejtette, hogy aktívan használják, tesztelik és találkoznak a járművel számos földrajzi területen élő ügyfelekkel, és elmondta: "A fejlesztési igényekkel, a különböző platformokhoz való alkalmazkodóképességgel, a különböző feladatokkal, a növekvő fenyegetésekkel szembeni magasabb szintű védelemmel összhangban 2 évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni az Arma változatosságán. A munkálatok végén eljutottunk ahhoz a járműhöz, amelyet Arma II-nek neveztünk el."

Hangsúlyozva, hogy az Arma sikeres jármű, és az országok értékelik és használják a leltárában, Görgüç arról számolt be, hogy az Arma II-t úgy tervezték, hogy megfeleljen az olyan igényeknek, mint a nagyobb védelem, a nagyobb belső térfogat és a nagyobb tornyok használata.

Az Arma és az Arma II járművek közötti különbségekre utalva Görgüç azt mondta:

"Az Arma II és az Arma közötti különbség az, hogy nagyobb teherbíró képességgel rendelkezik, ami a legfontosabb. Karában akár 30 tonna, Arma II-ben pedig 40 tonna tengelyteherbírással rendelkezünk. Ezért nagyobb védelmet nyújtunk mind a bányák, mind a kinetikus energia fenyegetései ellen. Nagyobb a belső volumenünk. Más a felfüggesztési rendszerünk, más a tengelyünk, amit ezek hoznak. Az Arma II-ben különböző nagy mennyiségeket és nagyobb védelmet, több feladathoz való alkalmazkodóképességet biztosítunk a felhasználónak."

Az Arma II-t hazai motor hajtja.

Serdar Görgüç elmondta, hogy Otokarként számos tanulmányt végeztek a külföldi függőség csökkentése és az őslakosok arányának növelése érdekében.

Rámutatva arra, hogy az Arma II-ben számos hazai rendszer létezik, Görgüç a következő értékeléseket tette:

"Sok hazai gyártású alrendszert használunk itt, amelyek nem Armában vannak. Például a felfüggesztési rendszert, az átviteli dobozt az Arma-ba importálták, az Arma II belföldi volt, az Otokar design. Ezeken kívül hazai motorokat használunk az Arma II-ben. Az Arma II-ben a hazai létesítményekkel kifejlesztett 720 lóerős, 12,7 literes Ecotorq motort használjuk. Az Arma II-ben a nemzetközi felhasználók számára két motoropciót kínálunk, hazai és külföldi, azonos erővel. Ebben az összefüggésben ez Törökország első 8x8-as járműve, amely háztartási motorokkal van felszerelve. Az Arma II ebben az értelemben szintén fontos lépés. A tápegységben lévő sebességváltó kivételével az összes többi hűtőrendszer Otokar kivitelű és hazai gyártású."

Készen áll a tömeggyártásra.

A jármű fejlesztésének elért szakaszáról Görgüç elmondta, hogy az Arma II tesztjei körülbelül 3 éve folynak. Serdar Görgüç a következő kijelentéseket tette:

"Befejeztük a jármű összes minősítését, készen állunk a tömeggyártásra importált és hazai motorokkal, olyan szinten vagyunk, hogy azonnal be tudunk lépni a tömeggyártásba. A hazai motor szempontjából ez körülbelül 3, 5 éves munka eredménye. Az elmúlt években elvégezték a meglévő motor militarizálását és az Otokar, a próbapad használatához való alkalmazkodását. 2022 elején megtörtént a járművek integrációja. 2022 folyamán megbízhatósági, karbantarthatósági és rendszerszintű minősítési teszteket végeztünk. Olyan szinten vagyunk, hogy bármikor beszállhatunk a tömegtermelésbe. Nincs szükségünk további befektetésre. Minden releváns beruházást elvégeztünk, és készen állunk a tömegtermelésre."

120 milliméteres nehézfegyver-rendszerek használhatók lesznek.

Az Arma II 8x8 kerekes páncélozott járművet az Otokar kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki, figyelembe véve a különböző földrajzi területek konfliktusaiban gyakran előforduló aszimmetrikus fenyegetéseket, valamint a klasszikus harci körülményeket.

Az Arma II-t azzal az állítással tervezték, hogy optimálisan biztosítsa kategóriájában a legmagasabb ballisztikus, bánya- és improvizált robbanószerkezet (IED) védelmet a világon, magas terepjáró képességgel kombinálva.

A 40 tonna maximális terhelt tömeggel és a 720 lóerős motorral az Arma II lehetővé teszi a nehézfegyver-rendszerek integrálását akár 120 milliméter kaliberig, valamint nagyobb hasznos terhelést és több védelmi funkciót. Az Arma II-ben a kormányrendszer minden tengelyt vezérelhet, ebben az értelemben minden kerék kormányozható.


aa-20230131-30135077-30135071-turki-IlP3.jpg
aa-20230131-30135077-30135057-turki-LavB.jpg
thumbs_b_c_8352fe81feb8cc4a3b73d4445bee9246.jpg
aa-20230131-30135077-30135062-turki-xqhf.jpg
aa-20230131-30135077-30135067-turki-sAbV.jpg



 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
4 027
13 253
113
Törökország első 8x8-as járműve hazai motorokkal készen áll a szolgálatra.

Az Arma II-t, az első 8x8-as katonai járművet, amely a török védelmi iparban kifejlesztett hazai motorral rendelkezik, 6,000 kilométeres vezetési teszttel készítették elő a tömeggyártásra.

Görgüç kifejtette, hogy aktívan használják, tesztelik és találkoznak a járművel számos földrajzi területen élő ügyfelekkel, és elmondta: "A fejlesztési igényekkel, a különböző platformokhoz való alkalmazkodóképességgel, a különböző feladatokkal, a növekvő fenyegetésekkel szembeni magasabb szintű védelemmel összhangban 2 évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni az Arma változatosságán. A munkálatok végén eljutottunk ahhoz a járműhöz, amelyet Arma II-nek neveztünk el."

Hangsúlyozva, hogy az Arma sikeres jármű, és az országok értékelik és használják a leltárában, Görgüç arról számolt be, hogy az Arma II-t úgy tervezték, hogy megfeleljen az olyan igényeknek, mint a nagyobb védelem, a nagyobb belső térfogat és a nagyobb tornyok használata.

Az Arma és az Arma II járművek közötti különbségekre utalva Görgüç azt mondta:

"Az Arma II és az Arma közötti különbség az, hogy nagyobb teherbíró képességgel rendelkezik, ami a legfontosabb. Karában akár 30 tonna, Arma II-ben pedig 40 tonna tengelyteherbírással rendelkezünk. Ezért nagyobb védelmet nyújtunk mind a bányák, mind a kinetikus energia fenyegetései ellen. Nagyobb a belső volumenünk. Más a felfüggesztési rendszerünk, más a tengelyünk, amit ezek hoznak. Az Arma II-ben különböző nagy mennyiségeket és nagyobb védelmet, több feladathoz való alkalmazkodóképességet biztosítunk a felhasználónak."

Az Arma II-t hazai motor hajtja.

Serdar Görgüç elmondta, hogy Otokarként számos tanulmányt végeztek a külföldi függőség csökkentése és az őslakosok arányának növelése érdekében.

Rámutatva arra, hogy az Arma II-ben számos hazai rendszer létezik, Görgüç a következő értékeléseket tette:

"Sok hazai gyártású alrendszert használunk itt, amelyek nem Armában vannak. Például a felfüggesztési rendszert, az átviteli dobozt az Arma-ba importálták, az Arma II belföldi volt, az Otokar design. Ezeken kívül hazai motorokat használunk az Arma II-ben. Az Arma II-ben a hazai létesítményekkel kifejlesztett 720 lóerős, 12,7 literes Ecotorq motort használjuk. Az Arma II-ben a nemzetközi felhasználók számára két motoropciót kínálunk, hazai és külföldi, azonos erővel. Ebben az összefüggésben ez Törökország első 8x8-as járműve, amely háztartási motorokkal van felszerelve. Az Arma II ebben az értelemben szintén fontos lépés. A tápegységben lévő sebességváltó kivételével az összes többi hűtőrendszer Otokar kivitelű és hazai gyártású."

Készen áll a tömeggyártásra.

A jármű fejlesztésének elért szakaszáról Görgüç elmondta, hogy az Arma II tesztjei körülbelül 3 éve folynak. Serdar Görgüç a következő kijelentéseket tette:

"Befejeztük a jármű összes minősítését, készen állunk a tömeggyártásra importált és hazai motorokkal, olyan szinten vagyunk, hogy azonnal be tudunk lépni a tömeggyártásba. A hazai motor szempontjából ez körülbelül 3, 5 éves munka eredménye. Az elmúlt években elvégezték a meglévő motor militarizálását és az Otokar, a próbapad használatához való alkalmazkodását. 2022 elején megtörtént a járművek integrációja. 2022 folyamán megbízhatósági, karbantarthatósági és rendszerszintű minősítési teszteket végeztünk. Olyan szinten vagyunk, hogy bármikor beszállhatunk a tömegtermelésbe. Nincs szükségünk további befektetésre. Minden releváns beruházást elvégeztünk, és készen állunk a tömegtermelésre."

120 milliméteres nehézfegyver-rendszerek használhatók lesznek.

Az Arma II 8x8 kerekes páncélozott járművet az Otokar kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki, figyelembe véve a különböző földrajzi területek konfliktusaiban gyakran előforduló aszimmetrikus fenyegetéseket, valamint a klasszikus harci körülményeket.

Az Arma II-t azzal az állítással tervezték, hogy optimálisan biztosítsa kategóriájában a legmagasabb ballisztikus, bánya- és improvizált robbanószerkezet (IED) védelmet a világon, magas terepjáró képességgel kombinálva.

A 40 tonna maximális terhelt tömeggel és a 720 lóerős motorral az Arma II lehetővé teszi a nehézfegyver-rendszerek integrálását akár 120 milliméter kaliberig, valamint nagyobb hasznos terhelést és több védelmi funkciót. Az Arma II-ben a kormányrendszer minden tengelyt vezérelhet, ebben az értelemben minden kerék kormányozható.


aa-20230131-30135077-30135071-turki-IlP3.jpg
aa-20230131-30135077-30135057-turki-LavB.jpg
thumbs_b_c_8352fe81feb8cc4a3b73d4445bee9246.jpg
aa-20230131-30135077-30135062-turki-xqhf.jpg
aa-20230131-30135077-30135067-turki-sAbV.jpg



Nem tűnik rossz cuccnak