Amerikai hajtóművek (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
A Pratt & Whitney leszállította az utolsó F119 hajtóművet
http://www.aviationnews.eu/2013/01/18/pratt-whitney-delivers-final-production-f119-engine-to-the-u-s-air-force/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
A Boeing C-17 Globemaster III teherszállító Pratt & Whitney F117 hajtóművei átlépték a 10 millió repült órát  

 

http://www.aviationnews.eu/2013/02/22/pratt-whitney-f117-engines-surpass-10-million-flight-hours-on-c-17-fleet/
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
ITEP program (USA)

Improved Turbine Engine Program - US Army
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
UFFj7.jpg


General_Electric_CJ805-21_at_Flugausstellung_Hermeskeil%2C_pic3.jpg


A General Electric General Electric CJ-805-21-as hajtóműve. A hajtómű a kétáramúsított egyáramú hajtóművek egy korai próbálkozása, ahol a fan a turbina lapát végére került, annak megtoldásaként.
A hajtómű belseje egy teljes értékű egyáramú hajtómű, amit körbe vesz egy második áram, attól teljeen szeparáltan. Nyilván így kisebb tömeg érhető el, mert egyetlen forgórésszel megoldható a fan hajtás is, ami lényegében a turbina. Hátránya, hogy a fanként használt turbina lapátvégek miatt túlságosan nyúlik a lapát, illetve a fan semmilyen módon nem vesz részt a kompresszióban (de emiatt lehetett egyszerűbben számolni vele), ugyanakkor nagyon megnövelték a turbina tömegét, aminek igy nagyobb lett a tehetetlensége. És mivel ez mereven össze volt kötve a kompresszorral, ha az bepompázsolt, akkor a turbina fordulatszáma is megérezte, így a külső átmérőjén dolgozó fan is.
Nem vált be...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
https://defence-blog.com/news/gener...prototype-of-a-new-generation-jet-engine.html

Nagyobb tolóerőt esetleg lehet még elérni egy f -135 méretű hajóművel ?

Persze, hogy lehet, már kb 3 éve kész van a komplett, három lépcsős teljesítmény és hatásfoknövelő upgrade csomag.
Maga, a jelenlegi F135-ös variáns fékpadon, úgy, hogy az összes mechanikus fogyasztó (szivattyúk, generátorok) le volt választva a tengelyről, egy kísérlet során a széria 198kN helyett 220kN-t ért el.
Ezzel szemben a gépbe épített valós hajtómű esetében három lépcsőben tervezik a lapátok hűtésére fordított levegőmennyiség nagyságát csökkenteni és inkább a tolóerő javára fordítani, illetve erre alapozva a komplett munkaközeg mennyiségét emelni.
Kb a statikus 220-230kN és forszázs nélkül a 10%-al alacsonyabb fajlagos fogyasztás elérése a cél.
Ez utóbbiból arra lehet következtetni, hogy tolóerő növekedése kb úgy alakul, hogy maximál rezsimen kb 15, míg forszázson további 5-7kN plusz jelentkezik.
Gyanítom, így az utánégetés fajlagos fogyasztása nagyobb lesz, de a maximál rezsimé csökken.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 846
113
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 428
18 846
113
Meg hát ugye azt halottam hogy egy fordulónál sebbég esés van és az f-35 gyorsabban nyeri vissza a sebességét mint egy 4 gen gép.
 
M

molnibalage

Guest
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .
A szívócsatorna optimalizációja miatt van nagyrészt tudtommal, az F-35-től nem a nagy végsebességet várták el, hanem a hasznos M0.8-1.2 közötti tartományban a jó dinamikát.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .

Azért érdekes, hogy A MiG-31-es hajtóműve jóval erősebb, mint a MiG-25-ösé, aztán....

Ha már itt tartunk, az F-22-es hajtóműveiből ugyanúgy kettő van, mint az SR-71-esnek volt, de jóval erősebbek, mégis a Blackbird a gyorsabb.
Nem a nyers fékpadi tolóerő számít, hanem az aerodinamika és a karakterisztika.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113