1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Project 21980 Grachonok osztály

Diskurzus a(z) 'Járõrhajók és korvettek' témában - Tcat által indítva @ 2015. április 9..

  1. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Part menti járőrözésre és terror elleni hadműveletekre szánt hajók.
     
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    "sebességváltó"?
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mi van vele?
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem ismerem ennek a hajónak a meghajtó rendszerét, kerestem a neten, de nem voltak konkrétumok a 2db MTU dieselen kívül (amit most kínaival váltanak le) De mi van utánuk? Ezért kérdeztem a sebességváltót, sőt nekem a kuplung szó is szúrta kicsit a szemem. Diesel-elektromosnál semmi ilyesmi nem kell, de ha mechanikus a csavartengely(ek) hajtás(a), akkor is elegendő egy fordulatszám csökkentés és egy irányváltó. Miért kell többfokozatú meghajtórendszer?
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Tudtommal hadihajókba tesznek ilyesmiket. Civul konténerhajókban nincs ilyesmi és kikötőben be sem lehet indítani a motorját, mert dirrektbe van kötve a csavartengellyel.
    Találtam egy cikket a Type 26-ról és ott egy adott ponton szóbakerül a sebváltó.

    <i>The UK's Type 26 Global Combat Ship will employ a Combined Diesel Electric or Gas Turbine propulsion system. This will enable the ships to achieve high speeds, whilst also providing an economic power to the onboard systems and will allow the ships to operate quietly in cruising mode. Rolls-Royce has been selected as the design partner for Gas Turbines, while David Brown Gear Systems Ltd will develop the Gear box and MTU the Diesel Generator Sets. Rohde & Schwarz has been selected to design the Integrated Communications System for the ships.</i>

    http://www.baesystems.com/article/BAES_161303/first-equipment-design-contracts-for-type-26-global-combat-ship-awarded;baeSessionId=ZVKh-gW9nTPC57SGlffHe6PadCVQCi6QW2rMs95XmH9DCcSW8Xg2!-1363409254?_afrLoop=2502302693684000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=null#!%40%40%3F_afrWindowId%3Dnull%26_afrLoop%3D2502302693684000%26_afrWindowMode%3D0%26_adf.ctrl-state%3De2yczohpy_4
     
  6. amanitin

    amanitin Member

    A gearbox ebben az esetben csak a hajtásláncokat kapcsolja össze fix áttétellel. Nincs több 'sebesség', mint egy autóban. A kuplung lekapcsolja és összezárja a gázturbinát a hajócsavarral.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:CODLAG-diagram.png
    Ekkora teljesítménynél nem tudok áttételek variálásáról. Mozdonyokban sincs már sebességváltó, gondolom nem véletlenül.
     
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Így gondoltam én is. Ezért szúrta a szemem a sebességváltó kifejezés.
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem ez a hajó CODAD, de igen, jogos a felvetés.

    [​IMG]
     
  9. nyugger

    nyugger Well-Known Member

Ezen oldal megosztása