PTSZ -2,3,4 / PTS -2,3,4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 533
113
Nemsokára (osszel) hadrendbe áll a PTSZ-4 az orosz hadseregnél.
2014-ben pedig bekerul az állami fegyverbeszerzési programba.
Dd5WN.jpg

OxTKB.jpg

drN90.jpg

XFxTf.jpg
 
W

Wilson

Guest
A PTSZ-4-et az omszki OJSC KBTM szakemberei fejlesztették ki. 2014-ben a vállalatot átkeresztelték JSC Omsk Transport Machine Building Plant névre. Ezt a járművet először 2007-ben mutatták be a nagyközönségnek az omszki fegyverzeti és haditechnikai kiállításon. 2011-ben az úszó lánctalpas szállítójármű sikeresen teljesítette az állami teszteket. A járművet az Orosz Fegyveres Erők is átvették, és Omszkban sorozatgyártásban van.

rae_day2_208.jpg

PTS-4 - úszó szállítójármű

A PTSz-4-et a PTSz-2 és PTSz-3 úszó szállítójárművel leváltására tervezték, amelyeket a Szovjetunióban gyártottak az 1970-es és 1980-as években. Gyártásukat Luhanszkban kezdték meg a Harkovban gyártott T-64-es harckocsik alvázán. Az új PTSZ-4 járművek futóműve a sorozatban gyártott harckocsik elemeit, például a T-80 lánctalpakat és torziós tengelyeket, valamint a T-72-es sebességváltót és tengelykapcsolókat tartalmazza. Ennek a lánctalpas úszó járműnek a súlya 33 tonna. Jelentős súlya ellenére a gép kiválóan érzi magát a terepen és a vízben, és kiváló felhajtóerővel rendelkezik. A maximális sebesség az szárazföldön (szilárd burkolatú úton) 60 km / h, a vízen - 15 km / h. A jármű teherbírása 18 tonna, hatótávolsága (üzemanyaggal) szárazföldön 587 km.

af805319442a20533674799d814942dd.jpg

PTSZ-4 úszó szállítóeszköz.

Jelenleg az Omszkban, a Közlekedésgépészeti Gyárban gyártott PTSz-4 típusú úszó lánctalpas szállítójárművek a legjobbak a kategóriájukban. A PTSz-4-et, amely az orosz hadsereg műszaki egységeinél áll szolgálatban, először az Army-2015 katonai-technikai fórumon mutatták be a nyáron a moszkvai régióban. A "Négyes" a T-72-es és T-80-as tankok alkatrészeinek és rendszereinek széles körű felhasználásával jött létre. Ezt a szállítójárművet különböző vízi akadályok áthidalására szánják különböző típusú katonai felszereléseknek: gépkocsiknak, vontatott tüzérségnek, páncélozott személyszállító járműveknek és BMP-nek szállításához. Az úszó szállítók különböző mentési műveletekhez is felhasználhatók természeti katasztrófák, például áradások során. A jármű személyzete két főből áll. Fegyverzetként távirányítású, nagy kaliberű, 12,7 mm-es géppuskát lehet használ. Egyes katonai szakértők szerint lehetséges, hogy a közeljövőben egy új, a fejlett nehéz lánctalpas Armata platform alkatrészeinek felhasználásával kifejlesztésre kerül egy új, úszó lánctalpas szállítójármű.

52.jpg

PTSz-4 - úszó szállítóhajó

A PTSz-4 lánctalpas úszó szállítójármű nemcsak felszereléseket, személyzetet és különböző rakományokat képes vízi utakon keresztül szállítani, hanem ezeket a rakományokat nedves vagy nehéz terepen is képes szállítani, ami a járművet igen sokoldalúvá teszi. A lánctalpas szállítójármű tengeri műveletekben is használható. E célból további berendezésekkel van felszerelve: két szivattyú 800 és 400 liter/perc kapacitással, speciális védőüvegezés, zárt tehertér, kipufogógáz-elvezetés és propulzor.

5909845.jpg

PTSZ-4

Figyelembe véve, hogy az omszki üzem kapta az ötödik generációs szállítójármű kifejlesztésének feladatát, a PTSZ-4 létrehozása során igen nagy volumenű kutatási és kísérleti munkákat végeztek, amelyek magukban foglalták a legracionálisabb és leghatékonyabb műszaki megoldások keresését, valamint az azt követő tesztelést. Különösen a hajótestek méreteivel és alakjával kapcsolatos kérdéseket, a különböző típusú meghajtóberendezéseket, a víz alatti szállítójárművek vezérlőrendszereit, a víztelenítő szivattyúkat stb. tekintették át. A fejlesztők nagy figyelmet fordítottak az új lánctalpas szállítójármű felúszásának javítására, különösen a jármű vízbe lépése és a vízből való kilépése során. Sikerült növelniük 32 fokig a terepjáró képesség szögét is.

spec_pts4_12.JPG


Elődjével, a PTSZ-3-mal ellentétben az új úszó szállítójármű 8 tonnával nehezebb lett a megnövelt hasznos teher és a modern követelményeknek megfelelő páncélzat miatt. Különösen a PTS-4 pilótafülkéje kapott lövedék elleni páncélzatot. Az új tervezésű motor alkalmazásának köszönhetően sikerült növelni az úszó szállítójármű sebességét mind a szárazföldön, mind a vízfelszínen. A megnövelt üzemanyag-kapacitás pedig lehetővé teszi, hogy a jármű sokkal nagyobb távolságot tegyen meg egy tankolással. Az önvédelem érdekében a PTSZ-4-et távirányítású, nagy kaliberű géppuskával szerelték fel.

Az a korábbi PTSZ változatok a T-64-es harckocsi alvázán alapultak, amelyet Ukrajnában (Harkov) gyártottak. Az új PTSZ-4 azonban a T-80-as harckocsi alvázán alapul, és teljes egészében orosz vállalatok által, orosz gyártású alkatrészekből készül.

1398135147_dsc_0152.jpg

PTSZ-4 - úszó szállítójármű

A lánctalpas úszó szállítójármű egy vízhatlan "hajótestből" áll, amely a legénység számára kialakított térrel és egy billenő hátsó ajtóval ellátott raktérrel rendelkezik. A motor megközelítőleg a hajótest középső részén helyezkedik el, ami növeli a hajó úszási stabilitását és a nyomatékátvitel megbízhatóságát . A PTSZ-4-nél a fejlesztők a propellereket, speciális vezetőfúvókákba szerelték , amelyeket a jármű tatja mögött helyeztek el. Ezzel egyidejűleg egy-egy iker kormány jelent meg a propellerek mögött. Ezeknek a tervezési megoldásoknak köszönhetően javult a PTSZ-4 manőverezhetősége és irányíthatósága a vízen, . Amikor a kormánylapátok segítségével a vízen fordul, a PTSZ-4 fordulási sugara körülbelül 80 méter,de a propellerek segítségével ez - körülbelül 20 méterre csökkenthető. Amikor a lánctalpas szállítójármű a szárazföldön mozog, a propellerek felemelkednek és a hátsó ajtóhoz rögzülnek.

1343581345_pts4_4.jpg

PTSZ-4 - úszó szállítójármű

Az úszó szállítójárművet a szárazföldön a rámpákkal felszerelt, lehajtható hátsó ajtón keresztül lehet kirakodni és berakodni. A nem önjáró katonai járműveket egy speciális mechanikus csörlővel mozgatják, amely a szállítójármű rakodóterének elején található. Ez a csörlő a PTSZ-4 önmentésére is használható abban az esetben, ha a part menti domborzat nem teszi lehetővé, hogy a szállítójármű partra szálljon (ebben az esetben a jármű kirakodása jelentősen megnehezül, és a művelethez szükséges idő megnő). A mérnökök megoldották a vontatójármű és az általa vontatott tüzérségi rendszer egyidejű szállítását is, amely ebben az esetben a PTSZ-4 részét képező úszó pótkocsira van felrakva. A manőverezhetőség és a mozgás sebessége ebben az esetben jelentősen (majdnem 30%-kal) csökken.

Kravcev119.jpg

PTSZ-4 - úszó szállítójármű

A PTSZ-4 úszó transzporter páncélozott pilótafülkével rendelkezik, amely szűrő szellőzőrendszerrel van felszerelve. Technikailag lehetséges a szállítójármű futóművének a védelmének felszerelése. Az utastérben kommunikációs berendezések vannak, valamint olyan berendezések, amelyek lehetővé teszik a jármű vezetését éjszaka és rossz látási viszonyok között is.

A PTSZ-4-et már használták mentési műveletekre az árvíz sújtotta területeken Oroszországban és néhány más országban. E járművek segítségével megszervezték a civilek, a vagyontárgyak és a szarvasmarhák evakuálását az elöntött területekről, valamint a víz- és élelmiszer-ellátást, az elsősegélynyújtást az árvíz által elzárt területeken.

PTS-4_RAE-2013_1.jpg


A PTSZ-4 taktikai és műszaki jellemzői

Személyzet: 2 fő

A PTSZ-4 súlya

33,145 tonna

A PTSZ-4 hasznos terhelése

  • szárazföldön: 12 tonna
  • A vízen : 18 tonna

PTSZ-4 Sebesség

Maximális sebesség, km/h:
  • szárazföldön: 60
  • vízen: 15

PTSZ-4 méretek

A rakodótér teljes méretei, mm:
  • hossza: 8280
  • szélesség: 3300

PTSZ-4motor

- motorteljesítmény, LE: 840

Hatótávolság :

  • szárazföldön, km: 587
  • vízen, óra: 10.6

PTSZ-4 fegyverzet

Távirányított fegyver platformon elhelyezett géppuska

  • kaliber, mm: 12,7
  • lőszer javadalmazás. 400 db