[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.

Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.

Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.

Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos

A motor kiváló, szerintem még tartósabb is lesz, mint egy harcjármű motor. A kenőrendszere viszont nem lesz olyan, mint egy száraz-karteresnek. Viszont iszonyat a mérete és a tömege, ez egyértelmű hátránya a Lynxnek a Pumával szemben (azt hiszem, kb. 1,3 tonna a különbség és sokkal nagyobb hely, pár hete írtuk itt.)

A váltónak is vannak korlátai, igazából bizonyos tömeghatáron túl (45 tonna) nem igen lehet élettartam csökkenés nélkül variálni. Ezt is mondtuk, de ez mindkét járműnek gondja. Az igaz, hogy a Puma kisebb mérete miatt kevésbé lehet ebből gondja, de ott legalább foglalkoznak a súlycsökkentéssel, a Lynxnél erről nem hallani.

Más ha csak követnie kell, és más, ha vele együtt, egy harcrendben, egy sebességgel kell haladnia. A talajnyomás lehet az, ami rontja majd a mozgásjellemzőket, ha valóban 50 tonnára nő a tömege. Ez azt jelent, hogy 10 %.-al nő a talajnyomása, hisz a lánctalpa nem lehet szélesebb. Itt majd érdemes lesz megnézni a pontos méreteket a két típus összehasonlításához, de majd csak már a végleges változat megjelenésekor, mert azért még lehet változása a jármű kialakításában. (Én reménykedek is benn, hogy sok apró hibát kijavítanak, hozzáigazítanak a Puma jellemzőihez, most már pénz is lesz rá, a mi előlegünkből).
A méretezés a torziós rugókra és a hozzájuk hangolt lengéscsillapítókra vonatkozhat. Ha nő a tömeg, illik a futóművet ahhoz hangolni. Emiatt is fontos, hogy 44 vagy 50 tonna lesz az IFV változat.

A rajzasztalról vásárlást én is nagyon nagy butaságnak tartom (ez a legnagyobb problémám a Lynx-el), az ausztrálok is inkább fizetnek külön prototípusokért, de nem kockáztatnak 2 Mrd EUR-t. Ha bukta van nézegethetünk, meg pereskedhetünk a pénzünkért.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
S

speziale

Guest
Ez nem lesz gond.A bányagépek semmivel nem kevésbé igénybevett gépek.De a Pátriában is egy kamionmotor van.Ilyenkor modositanak az olajrendszeren,hogy ne legyen probléma az extrém döntés,és az üzemanyag rendszert,hogy ne legyen naftaminőségre érzékeny.

Váltók viszonylag könnyen hozzá igazithatók a motorkaraszterikához.Súlyhoz is.

Ez se gond.PzH-t is úgy tervezték,hogy lépést tudjon tartani a Leoval,csak nem mellette az első vonalban-bár egy előrevetett osztagban az is előfordulhat.De követelmény volt a lövegnél is a Leo követhetősége.

Hidropneumatikus rugozása különben a Leonak sincs,torzios.Ha jol van méretezve,nem lesz baj azzal se.
Lynx párti vagyok,de ez a rajzasztalrol vétel különben szerintem is nagyon kockázatos

Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 302
113
Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
A lynx valamivel hosszabb is. Tehat a talajmyomas szempontjabol a lanc szellessege onmagaba nem elegendo tenyezo. Valto. Nem tudjuk meg mi kerul bele. Motor futomu. Gomdolom a nemet mernokok matekoztak tervezeskor. Azertt nem olyan slendrianak hogy ilyen alapveto sza!itasokat kihadjanak.
 
S

speziale

Guest
A lynx valamivel hosszabb is. Tehat a talajmyomas szempontjabol a lanc szellessege onmagaba nem elegendo tenyezo. Valto. Nem tudjuk meg mi kerul bele. Motor futomu. Gomdolom a nemet mernokok matekoztak tervezeskor. Azertt nem olyan slendrianak hogy ilyen alapveto sza!itasokat kihadjanak.

Volt itt már többször belinkelve az a (gondolom valami preziből kiszedett) slide (most nem fogom előkeresni), amin ezek a dolgok konkrétan le voltak írva...
aztán tudod, ha a cég jövője a cél, és k*rva gyorsan kell valami piacképes terméket deliverelni, akkor bizony ilyen slendriánságok sokszor becsúsznak...
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 536
113
Szerintem nem érted a probléma lényegét.

A liebherr motornak nem az élettartama miatt aggódok...
az a motor jóval nagyobb méretű, mint az MTU...emiatt nyilván az egész nyomaték karakterisztikája is tök más...persze nyilván össze lehet hozni valahogy (és ezt most kétszer aláhúzva a végeredményre értem) a Renk váltóval...de ez messze nem úgy megy, hogy fogom leveszem a váltót és a motort a polcról és összeszerelem...
A másik probléma, hogy egy bányadömper hogyan működik? kell neki az elinduláskor egy bazi nagy nyomaték, hogy meg tudjon moccanni, utána viszont nagyjából egyenletes sebességgel végigmegy a külszíni fejtésen...azért ettől egy IFV működési karakterisztikája némileg eltér...gyanítom, hogy ezek a bazi nagy bányagépek motorjai nem nagyon mennek 1500-2000-es fordulat fölé...ezzel szemben a leo2 motorjának 2600-nál a Pumá-énak meg 3000-nél van a teljesítmény csúcsa

és nyilván nem véletlen, hogy a váltót 45 tonnáig ajánlja a Renk...én nem szívesen raknám be egy 50 tonnás cuccba...és az a baj, hogy ha a mi Liebherr motoros/emberes tornyos Lynx-ünk valahogy beleférne a 45 tonnába, akkor meg a védettsége miatt aggódnék komolyan...

a futóműnél sem az a lényeg, hogy torziós vagy hidros...hanem hogy a Pzh-t nem arra tervezték, hogy a Leo-val együtt menetben csapassa...

a másik meg, hogy lehet, hogy rossza a szemmértékem, de a Línx lánctalpai valahogy vékonyabbnak tűnnek, mint a Pumáé...nagyon kíváncsi lennék a 2 gép talajnyomására (főleg ha a Lynx 50 tonna lesz)
A motor miatt nem agódnék,az egy tartós darab lesz,és bőven van benne tartalék.Ennek ára a súly.
Váltó sem olyan nagy probléma.Technikailag.Mert a hozzá illesztett változat kifejlesztése persze pénzbe kerűl.
De,a PzH-t arra tervezték,hogy követni tudja,de ha kell,együtt is csapasson a Leoval.Utóbbi a hadrendi szerepe miatt ritka,de kifejlesztésekor kritérium volt.
De a súly,az manapság valami eszementűl elszállt mindenütt.Hol lesz majd a vége?
Nincs még kész a Lynx.Tetszik a koncepció,de megvártam volna a rendeléssel amig bizonyit.Külön-külön a részek nem aggasztanak-dehogy hogy is fog egészként működni,azt majd meglátjuk.
Szerintem jol,de nem azonnal.Szerintem idő kell,hogy összerázódjanak a részek,és kijavitsák a gyerekbetegségeket.Korai az a 2023as sorozatgyártás.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 302
113
Volt itt már többször belinkelve az a (gondolom valami preziből kiszedett) slide (most nem fogom előkeresni), amin ezek a dolgok konkrétan le voltak írva...
aztán tudod, ha a cég jövője a cél, és k*rva gyorsan kell valami piacképes terméket deliverelni, akkor bizony ilyen slendriánságok sokszor becsúsznak...
Szerintem sledriansag a pumanal volt. Tudom mire akarsz kilyukadni egyebkent. De nem a puma bizonyitottan elcseszett konstrutcio a lynx hiamyossagait meg cdak feltetelezed /ami egyaltalan nem biztos mert szerintem nem renk valtoval fog keszulni a mienk./ az hogy a cseheknek azzal ajanljak.
Mert ugye nallunk az allison mellett a ZF is jatszik /ami pont a motorgyartoval all kapcsolatban./
 
S

speziale

Guest
Szerintem sledriansag a pumanal volt. Tudom mire akarsz kilyukadni egyebkent. De nem a puma bizonyitottan elcseszett konstrutcio a lynx hiamyossagait meg cdak feltetelezed /ami egyaltalan nem biztos mert szerintem nem renk valtoval fog keszulni a mienk./ az hogy a cseheknek azzal ajanljak.
Mert ugye nallunk az allison mellett a ZF is jatszik /ami pont a motorgyartoval all kapcsolatban./

Aztán a Pumánál mi is volt a slendriánság? Az egy sokkal-sokkal átgondoltabb eszköznek tűnik...hozzá tartozik, hogy azt a BW saját magának fejlesztette a saját igényei alapján...
és mire alapozod, hogy nem Renk váltóval fog készülni, amikor maga az RM állítja ezt? Meg ha megnézed, lánctalpas harcjárműhöz váltót a németeknél a Renk szokott készíteni (az van a leo-ban, pzh-ban és a Puma-ban is)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 302
113
Aztán a Pumánál mi is volt a slendriánság? Az egy sokkal-sokkal átgondoltabb eszköznek tűnik...hozzá tartozik, hogy azt a BW saját magának fejlesztette a saját igényei alapján...
és mire alapozod, hogy nem Renk váltóval fog készülni, amikor maga az RM állítja ezt? Meg ha megnézed, lánctalpas harcjárműhöz váltót a németeknél a Renk szokott készíteni (az van a leo-ban, pzh-ban és a Puma-ban is)
A puma hasznalhatatlan szinte olyan szukre lett tervezve. Az a slendriansag hogy egy famakettet nem voltak kepesek kesziteni a mernokok es belecsucsulni... Nagyon nagyot akartak alkotni nem jott ossze nekik... /sehol se fogjak nemetorszagon kivul rendszeresiteni akarhol inditjak felmagasztaljak majd kiesik../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 302
113
ne haragudj, de a Puma sehol nem esett ki, ahol indult...magukat a tendereket törölték! nagy különbség!
Vegeredmeny ugyan az lassan mar megjon az elso updatje es meg mindig nem sikerult elpasszolni meg arabus olajban uszkalok foldjere se...most persze megy a marketing. De par evet visszaolvasva kb a rendszeresitesre nagyon nem tetszett a katonaknak... /komolyan./ majd a hadseregnek sem tetszett ugyvolt vissza is mondjak csak a lynx nem volt kessz.., meg a kozelmultban is fel fel reppent hogy lehet az ujabb csomag lynx lessz csak akkor az eddigi pumak lettek volna az ablakon kidobva.
Az uzemeltetes meg horror a nemeteknek nem megy.., /azt szoktatok felhozni mert a nemeteknek nincs ra penz./ mintha a nemetek lennenek a csoro rokon mi a milliomos nagybacsi... Nekunk se lenne ra robb penzunk elarulom :D
 
S

speziale

Guest
Vegeredmeny ugyan az lassan mar megjon az elso updatje es meg mindig nem sikerult elpasszolni meg arabus olajban uszkalok foldjere se...most persze megy a marketing. De par evet visszaolvasva kb a rendszeresitesre nagyon nem tetszett a katonaknak... /komolyan./ majd a hadseregnek sem tetszett ugyvolt vissza is mondjak csak a lynx nem volt kessz.., meg a kozelmultban is fel fel reppent hogy lehet az ujabb csomag lynx lessz csak akkor az eddigi pumak lettek volna az ablakon kidobva.

erről az érvelésről kicsit az a vicc jut az eszembe, amikor az indiánok vágják a fát...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 674
32 302
113
erről az érvelésről kicsit az a vicc jut az eszembe, amikor az indiánok vágják a fát...
Lehet. Csak ezek tenyek. Aki az elejetol vegigkoveti a puma esemenyeit es nem felejti el amit mar olvasott az nem megvezetheto. /tudom mert a puma nekem nagyon tetszett nagyon szep kis vasnak lattam es sajnaltam./ megragadt a marketing duma onnettol kezdve hatastalan volt ram. /meg a desszant magassagat is le akartak korlatozni 165 be !!!/ nezz utanna
 
S

speziale

Guest
Lehet. Csak ezek tenyek. Aki az elejetol vegigkoveti a puma esemenyeit es nem felejti el amit mar olvasott az nem megvezetheto. /tudom mert a puma nekem nagyon tetszett nagyon szep kis vasnak lattam es sajnaltam./ megragadt a marketing duma onnettol kezdve hatastalan volt ram. /meg a desszant magassagat is le akartak korlatozni 165 be !!!/ nezz utanna

Ne haragudj de ez egy marhaság...a desszant magassága 184 cm-ben van lekorlátozva...amibe a BW gyalogság 86%-ka belefér. Viszont a crew magasságra valami 192 cm a korlát, amibe csak a BW állomány 2%-a nem fér bele

egyébként a cseh tender kapcsán (mármint az eredeti tender, amin indult még a Puma) volt egy interjú, már nem emlékszem milyen rangban lévő BW vezetővel. És nyilván előjött ez a kérdés. azt nyilatkozta, hogy megvalósítható (és 1. körben ők is ezt fogják tenni), hogy az üléseket pár cm-el lejjebb lehet rakni...

http://dipbt.bundestag.de/dip21/btd/19/067/1906770.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nem nagyon van 42 tonnás újgenerációs IFV...

Na ne...
Lassan csak ilyen lesz mindegyikhez. Még a Pumához is.
cwnsvhupoed51.jpg


CV-90_Mk_IV_IFV_tracked_armored_Infantry_Fighting_Vehicle_BAE_Systems_British_United_Kingdom_defense_industry_925_001.jpg


4MjXMH6.jpg


0%2B%25281%2529.jpg


maxresdefault.jpg
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
A lassan az nem jelenleg.Olvas vissza jelenleg 42 tonna teherbírású a legerősebb gumilánctalp.
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.

Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.