1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Rába-fejlesztésû PSZH

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. desertfox

    desertfox New Member

    De kivel fejlesztgessünk közösen ? :) Svédekkel vannak közös fejlesztéseink azt slusz passz tök ász..
    Finnekkel egyébként nem vagyunk rosszban, inkább jóba , tehát Patria AMV nem is annyira leheteletlen elképzelés., de szerintem max licenc vehetünk tőlük. 
     
  2. therob

    therob Active Member

    PSZH-t nem éri meg most elkezdeni fejleszteni nekünk van annyi a piacon, hogy még sok is. Csak választani kéne. Az elmúlt évben mindenhol megjelentek új fejlesztések ameddig azok helyett nem kell valami addig felesleges idő és pénz pazarlás lenne részünkről. Én arra gondoltam, hogy majd a következő alkalommal kéne egy olyan fejlesztésbe betársulni ami közel áll a mi igényeinkhez.

    Valóban ha már elvileg jóban vagyunk a finnekkel velük üzletelhetnénk ha lesz rá szándék vagy pénz.
     
  3. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ha már PSZH-fejlesztés: therob-nak részben igaza van, telítve van a piac, egy teljesen új PSZH kifejlesztése majd kis számban történő rendszeresítése meg egyáltalán nem éri meg. A nulláról nekünk nincs értelme ilyen járművet fejleszteni, mivel nincs hozzá tapasztalat, ipar és szakember se nagyon.

    Szerintem a legideálisabb út az a részben licenszgyártott gép lenne. Kinéznénk egy APC-t és a gyártójával meg kéne egyezni, hogy egyrészt licenszgyártás, másrészt "magyar igényekhez való" igazítás. Ugye ez a három szó nagyon sok mindent takarhat, de esetünkben azt kéne, hogy a hazai szakembergárda összedugja a fejét az anyacéggel és megnézi, hogy hol lehetne magyar fejlesztéseket berakni a projektbe. Utána a tervek átdolgozása és indulhat is a gyártás, ahol a hazai fejlesztések mellett minimum a főbb elemek gyártását itthon kéne megoldani (pl. egy "kasztnit" tudjunk azért legyártani). Ez szerintem mindkét félnek előnyös lenne, mivel egyrészt felhúzná némileg a hazai ipart és tapasztalatot hozna a haditech szektorba, másrészt a gyártónak tovább bővülne az "extrák" listája, mivel ezután a hazai fejlesztések is tulajdonképpen kulcsrakészek lennének az ő termékéhez, illetve nyilvánvalóan, hogy ha kialakul egy ilyen együttműködés, akkor az nem csak PSZH-ról fog szólni, hanem más területen közös fejlesztésekről, kölcsönös együttműködésről, stb., mivel csak így van értelme. Persze ez nem csak Rába-projekt lenne, annak megint nincs értelme, ide a teljes hadiipari palettánkat be kéne vonni.

    Amit viszont itthon szerintem felesleges fejleszteni az a fegyverzet és a meghajtás. Komplett rendszereket a többi területen sem tudnánk gyártani, de egy-két részéhez azért hozzá tudnánk szólni.
     
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    <a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">GrGLy</a>

     

    Úgy véltem én is, hogy valami Rába-cuccra gondolt, de nem voltam biztos benne, mert ezen a néven nem találtam semmit...

     

    "Bár kérdés mennyire kéne ragaszkodni a merev hídhoz PSZH esetén."

     

    Szerintem úgy nagyjából semennyire, sőt, a lehető legnagyobb hülyeség lenne.
     
  5. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Ja és továbbra is +1 a Patriára, akár licencben, akár anélkül.
     
  6. danielblack

    danielblack Guest

    Ha pszh-t akarunk gyártani akkor fellehet használni a Rába tapasztalatait, de egy az egyben átemelni egy Rába alvázat elég helytelen lenne. Mindent optimalizálni kellene. Mások a célok, mások a követelmények....
     
  7. pela2

    pela2 New Member

    Sziasztok, visszatértem :D Noshát a repülőnapon tudtam informálódni a RÁBA embereitől, sajnos rossz híreket hoztam. Jelenleg a RÁBÁnak csak a honvédség logisztikai állományára van piaca, a VZF ha jól vettem ki a szavaiból, akkor saját szakállas fejlesztés. Feltettem a PSZH-s kérdést,amire egyértelmű választ kaptam,hogy nem terveznek a közeljövőben ilyennel foglalkozni,mivel nem lenne rá piac,más vagy nincs rá igény... Személyes kérdésként: A RÁBA még tűzoltóautók gyártására sem lát alternatívát.. tehát nem állunk valami fényesen.. sajnos uraim, ez van. :(
     
  8. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @pela2

    Kitől kérdeztél? Én teljesen más infókat szedtem ki belőlük (lesz cikk is belőle majd).
     
  9. pela2

    pela2 New Member

    @GrGLy

    Nem tudom sem a nevét, sem a munkakörét. De vélhetően valamilyen marketinges területen foglalkozott,mivel épp 2 külföldinek mutatta be a VZF-et angol és német nyelven,ráadásul ott ajánlgatott 1 shortmovie-t,a VZF-ről. Tehát gondolom valamiféle információval rendelkezik ezekről a dolgokról. Mindenesetre várom én is a cikked, viszont ha te arról tudsz,hogy zajlik valamilyen pszh fejlesztése,akkor neked legyen igazad,mi több legyen egy ütős fejlesztés.
     
  10. alfa74

    alfa74 Active Member

  11. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @pela2

    Akkor én szerintem mással beszéltem, mert "csak" beszéltem vele, igaz, jó fél órán keresztül.

    Egyébként PSZH-fejlesztés kapcsán szerintem csalódást fogok okozni, mivel hogy ilyen jelenleg nem folyik náluk.
     
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    A lengyelek (38 milliós ország) így döntöttek:

    http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/pancelosok/finn_pancelozott_szallito_jarmuveket_exportalhat_lengyelorszag/

    Ésszerúnek tűnik...
     
  13. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Megint igazam lett :-(
     
  14. marton

    marton Well-Known Member

    A tűzoltóautó gyártásról az állam (a Rába főnöke) állapodott meg a Volvo érdekeltségébe tartozó Renault-Trucks-al (ugye a Volvo-tól vette a Rába a gyártósort, mellyel álítólag még idén beindul a buszgyártás /igaz, kicsi a magyar hányad, de az a kicsi viszont bekerülhet a Volvo-globál beszerzési programjába/). A tűzoltóautókról nem sok mindent árultak el, valoszinű Renault fődarabokból, Rába speckó alkatrészekből(futómű, alváz) szerelik majd itt össze őket.
    GrGly, én is nagyon várom már a cikkedet, remélem kicsit feldobod a kedvünket! :)
     
  15. alfa74

    alfa74 Active Member

    Mikorra várható az a cikk?
    Nagyon felcsigáztál bennünket!
     
  16. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Így-úgy már unalomig lerágott csont, de nem értem miért ne lehetne venni egy licencet a Rábának... Pandurhoz vagy Patriahoz pl. Ehhez kéne talán egy kisebb egyszeri összeg, aztán gondolom ilyen GDP 0.1%-val vagy hasonlóval emelni HM költségvetését ahhoz, hogy évente gyártsanak egy kisebb mennyiséget.
    Ezt nagyon sok ország meglépte, nem hiszem, hogy olyan összegről lenne szó, amit mi nem engedhetnénk meg... Plusz ezek nyílván kellenének missziókba is... Plusz az mind a Rábának, mind az MH-nak tök jó lenne, ha évente egy kis mennyiséget legyártanának sok-sok-sok éven keresztül... Plusz, ha kell, akkor lehet még gyártani, akár gyorsított tempóban... Plusz, a Rába lehetne a márkaszervíze is egyben/karbantartó bázisa a járgányoknak. Azt pl. über röhejesnek tartom, hogy a románok a Gepárdokhoz is azért vettek pluszba még valamennyit, hogy legyen alkatrész... lol? Az hagyján, hogy nem éppen olcsó cuccokról van szó, de ráadásul nemzetbiztonsági kérdésről.
    A megfelelő toronyverziókkal pedig elég sokminden lefedhető lenne, a spikekoktól kezdve a repeszig, légvédelemig gyak. majd minden.
     
  17. hiryu

    hiryu New Member

    khmmm... mert licensz mellé venni kellene egy komplett gyártósort is. Évi 10-15 legyártása pedig durván veszteséges lenne,
    exportra pedig semmi esély- (hacsak el nem tudjuk adni Bangaföldre, akik zenélő lavórral fizetnek- ld Moldova) MRAP járművekkel tele a piac, boldog boldogtalan azt gyártott, oszt kiderültm mégsem ezek váltják meg a világot....

    kicsit off de ha már szóba került a Rába, és a buszgyártás, kis ízelítő arról, hogyan működik/működne ez a magyar módi:


    http://iksz.beszolunk.hu/a-magyar-buszgyartast-is-sikerult-tonkretenni-gyonyoru-magyar-buszok-fotoival/

    A cikkben a busz szó behelyetttesíthető bármikor tetszőleges magyarföldön gyártott haditechnikai eszközre
     
  18. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Hát ha mondjuk ilyen 250-300-at legalább leosztunk 5-6 évre, akkor ugye évente kijön mondjuk 50 darab... Fogalmam sincs, hogy mennyibe kerülne hozzá a gyártósor, de fura lenne, ha 250-300-as mennyiségnél is csak -Rába szempontból- veszteségesen lehetne ezt megoldani... De ha ezt manapság teljesen lehetetlen lenne nyereséggel megoldani, akkor még mindig jobb, hogy hazai céggel, hazai szerelőkkel, hazai szakértelmet fejlesztve oldjuk meg, mint pár év múlva (jó esetben máshogyan).
    Mindazonáltal, ahogy nézem a "fenntartási költségek" jobb üzlet, mint maga a gyártás, és ugye azt is meg tudnánk itt helyben oldani, amivel együtt nem nagyon tudnám elképzelni, hogy ne érje meg a Rábának...
     
  19. honved

    honved Well-Known Member

    Nézve a hazai igényeket, a Honvédség kb. 400-500 db páncélozott gyalogsági harcjárműre tarthat igényt teljességében. Alapul véve a jelenlegi hadrendet. Valamint talán 100-150 db. speciális, mentő, légvédelmi, aknavetős, páncéltörő, felderítő, stb., verzióra az esetlegesen rendszeresített jármű "alvázán". Ilyen mennyiséget talán legyárthatunk egy licence alapján, de lehet az is kézen fekvő, ha megvesszük a kész, komplett eszközöket. Hozzá pedig hazai bázison kialakítjuk, a kornak, és a legjobb hadrafoghatóságnak megfelelő javító és szerviz bázist. Mind a gyártás, mind a szervizelés, megítélésem szerint zöldmezős beruházás kell hogy legyen. Akár a Rábán belül, akár más cég esetében, mert ehhez jelenleg nem áll rendelkezésünkre semmi.
     
  20. hiryu

    hiryu New Member

    Mind a gyártás, mind a szervizelés, megítélésem szerint zöldmezős beruházás kell hogy legyen.....


    Hogymivan?

    Ilyen durvajól állunk anyagilag??????????,???
     

Ezen oldal megosztása