1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Rába-fejlesztésû PSZH

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. hiryu

    hiryu New Member

    a fenti leosztást, évi 50-60, engedelmeddel lefordítom magyarra:
    HETENTE egy.
     
  2. desertfox

    desertfox New Member

    Szerintem simán kivitelezhető , de azért még kéne venni pár licencet, hogy ne az alapdolgok kivitelezésével vacakoljanak a mérnőkök, hanem a speciális vagy különleges képességek fejlesztésén.
    Hírként a VG.HU a Rába az év 42 Milliárdos bevételét megfejelte +15-20 Milliárdos bevétellel ( Tűzoltóauto, Buszok, Futoművek üzletágak bővülésével )
    http://www.vg.hu/vallalatok/jo-lehetosegek-allnak-a-raba-elott-409503
     
  3. ifff

    ifff New Member

    Ott a Komodor. Szerintem tök jó.
     
  4. desertfox

    desertfox New Member

    Hrinyu szerinted sok a heti 1 vagy kevés ? Mert szerintem kevés.
    500 gép parkot szerintem 1-2 év alatt le lehet gyártani simán.
    Bőven elég lesz 2016-17 ben megrendelést leadni, de addig meg kell már venni a licencet , meg a gyártósorokat , ha kell plusz.
     
  5. oberon

    oberon New Member

    ifff: A komondor minden csak nem kiforrott konstrukció. A Rába a saját szakállára kezdte fejleszteni, majdhogynem a nulláról. Annyi pénzből amiből amibe még a fejlesztési költség kerülne vagy megtörténne a gyártás már vehetünk külföldről jobbat, olcsóbban. És a Honvédségnek most az olcsó a legfontosabb...
     
  6. desertfox

    desertfox New Member

    Oberon , de azt azért fel kell fogni , hogy lehet többe kerül a saját fejlesztés , de azt a saját tudásod marad bármikor előállíthatod nem szorulsz senkire , mert háborus helyzetben hamar letilthatják az alkatrész ellátást és eldől a háború sorsa, mert ugye ezeket az eszközöket mint tudjuk háborúra tervezték és szokták használni.
    Szerintem hazai gyártást és tudást kell erőltetni <b>ha azonos szinten van</b> és drágább is.
    http://www.autopro.hu/gyartok/raba-holding/Honvedsegi-projekt-modularis-jarmuvedelem-a-Rabatol/1883/
    Már 2012 júliusában befejeződött a kompozit páncélzat fejlesztése, reméljük működik is, amit a későbbiekben PSZH-ra is fel lehet gondolom használni és itt a lényege a drága fejlesztéseknek , ha veszel valamit nem kapod meg a technlogiát.
     
  7. oberon

    oberon New Member

    Ezzel én is teljes mértékben egyetértek. Mérnökként tisztában vagyok azzal, hogy a befektetett tudás már nem veszik el, hasznos és jó. Amire próbáltam célozni, hogy sajnos pénz nincs ezekre a fejlesztésekre. Ha ezek a fejlesztések mind <b>jelentős</b> állami támogatáshoz jutnának akkor valóba, eljutnánk oda mint régen, hogy megint megvan a szükséges tudásbázis, fejlesztési háttér egy hasonló konstrukció megalkotására. Viszont a pénz az úr...
     
  8. szittya88

    szittya88 New Member

    Az én véleményem még mindig az a véleményem hogy vegyünk meg egy tenderen elbukott termék licensejét ami nincs gyártásba.
    Ilyen pl a Lengyel WPB Anders (igaz még nem bukott el de elfog nagy valószínűséggel.) Aztán gyártsunk le 3-400 Pszh-t 100 ifv-t 100-150 müszakimentőt vontatót légrakost egyebek. 20-30 önjáró tüzérséget+20-30-atrába teherautóra és 30-40 könnyütank verziót. A magyar igényekre szabást bíizuk a magyar mérnökökre.
    És ha veszteséges is a gyártás akkor mi van... Ha azt a pénzt külföldre adjuk egy termékért (akkor is olyan mint ha veszteséges lenne.) Az árba ha kiszámóljuk hogy lejön az ithonbefizettett áfa (a beszálítók is fizetnek áfát az is 25%) minusz levonunk 24-28 ezret/ munkás mert ezt a pénzt mindenképp ki kell fizetnie az államnak ha más nem segélyként. plusz levonjuk az ő adójukat egyből nem lehet annyira veszteséges a dolog.
     
  9. honved

    honved Well-Known Member

    "Ott a Komodor. Szerintem tök jó."

    Hülyeség, a Komondor, egy prototípus, MRAP kategóriáéban és nem PSZH. Nem is erre tervezték. Vegyi-sugár felderítő, ez minden eddig róla. Meglehet a Honvédség soha nem rendszeresíti, ha igen, akkor is max., pát tucatot.

    A lengyel Anders szerintem is nagyon jó gép lenne, ha bele mernénk vágni. Ráadásul, egy viszonylag magyarbarát országból jönne.
     
  10. Hans

    Hans New Member

    A plusz bevétel rohadt gyorsan el fog menni. Az általad említett üzletág bővülés csúnya következményekkel járhat még (sőt, inkább fog). Egy erőltetett, mesterkélt baromság, amivel a Rábát hamar lenullázhatják!
    Első példa a busz téma. A Rába-Volvo hibrid kocsik irgalmatlanul drágák lesznek, üzemeltetésük az elmaradott hazai operátoroknak nettó elképzelhetetlen egyenlőre. Sikerült egy, az európai piacon vergődő buszgyárral kooperálni aki a jövőben dízel buszt városi piacra nem gyárt, csak hibridet. Szinte borítékolt a bukás!
    A Volánbusz tenderen a legdrágább ajánlatot adta be a Rába-Volvo, a legolcsóbb és legjobb ajánlatot pedig az EvoBus (Mercedes), utána pedig azt hiszem a NeoMAN (MAN buszok).
    Szóval jelenleg a Rábás buszgyártási f@szságot kitaláló felsőbb vezetők vakarják bőszen a fejüket, mert a két életképtelen buszgyár (Kravtex és az ARC) mellé sikerült csinálni egy alkalmatlant.
    Jelenleg most annyira pánikban annak, hogy a BKK-nak kell beszereznie (akármilyen módon, csak tegye alapon) 25 darab hibrid buszt, melyre gondolom azt hiszik, hogy a Rába esélyes lesz. Ha a BKK kiírja a tendert és mondjuk arra jelentkezik a BKV dedikáltan a Rábával akkor talán. De, a BKV szerintem ilyen csekély darabszámnál nem fog kockáztatni és bevált hibridet vesz, ami nem - annyira - idegen nekik, azaz Merci vagy Solaris..
     
  11. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Az Andershez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy egészében véve ígéretes konstrukció, pénz esetén (ha mint egészt nézzük) jól jönnénk ki a licencből is. Azonban ha részekre bontjuk, akkor a probléma ott kezdődik, hogy izraeli és ukrán aktív védelmi rendszerek, svájci löveg... Úgy lenne érdemes, hogy ezeket is itt gyártsuk le. Ezek alapját képezhetnék későbbi fejlesztéseknek, egyszeri befektetés. De ez is tetemes pénzösszeg.
    Aztán lenne egy olyan kérdésem, hogy mondjatok már Magyarországon egy olyan céget, aki páncélzatnak megfelelő acéllapokat gyárt. Hát kapásból egy sem ugrik be... Eleve az egyszerűbb alkatrészekből kell kiindulni. Amíg egy faék egyszerűségű dolgot sem tudunk rendesen legyártani, addig a licenceről álmodozni felesleges. Ha a háttéripar megvan, s még marad rá pénz, akkor indulhat. Addig nem.
     
  12. hiryu

    hiryu New Member

    A sok vagy kevés: ezek a járművek már rég nem a Botond, Pszh jelelgű konstrukciók. Illetve ahol igen, azok olyanok is. Nagyon egyszerűsítve: az általunk igényelt darabszám legyártása itthon annyira lenne nyereséges, mint a futballstadion- építés.
    egyébként ld feljebb. ha most nekiállunk itthon szarakodni a fenti cuccok legyártásával, akkor akár aranyból is lehetne, olcsóbb lenne.

    Persze tudom, a józan ész nem számít.
     
  13. hiryu

    hiryu New Member

    ja igen és ha Rába:
    http://index.hu/bloghu/omnibusz/2013/08/13/szeles_gabor_kiakadt_vitezyre

    na ekkora kuplerájban itthoni harcjárművet...

    mac géppuskás talicska lenne belőle...
     
  14. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A hozzánk hasonló kategóriájú országoknak soha nem lesz kifizetődő haditechnika beszerzése, legyen az hazai, vagy külföldi termék. Bármit is veszünk vagy kezdünk el gyártani, az adott eszközre vetítve soha nem lesz nyereségünk. Azt kell figyelembe venni, hogy akár már apróbb részegységek gyártásánál és elindulhatnak olyan kedvező fejlemények, amelyek idővel képesek profitot termelni más ipari szektorokban.

    Nyilvánvalóan egy komplett fegyverrendszert alkotó haditechnikai eszközt nem képes egyedül legyártani a hazai ipar, de részegységek gyártását érdemes lenne hazarángatni, illetve előnyben kell részesíteni a már meglévő hazai fejlesztések integrálást importált járművekre (pl. ABV rendszerek, vagy merev tengelyes cucc alá Rába tengelyek).
     
  15. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Am pozitív energiák hiryu, sugárzom a pozitív energiákat.

    Eddig még egy konstruktív hozzászólást sem olvastam Tőled ezen a fórumon, hogy esetleg mit hogy kéne (reálisan, persze), kezdem úgy hinni, hogy a negatív hangvételű hsz.-ek írogatása a hobbid.
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Hans

    Én a hibrid buszt, mint járművet sem értem. Meg úgy a nagy hibridséget sem. Azt a pénz amit a hibrid rendszerre költenek költhetnék arra is, hogy könnyebb legyen az adott jármű. Akkor is kisebb lenne a fogyasztás és a konstrukció is egyszerűbb maradna.

    A hazai APC gyártást meg csak licenc alapján tudom elképzelni, legalább 300-as darabszám mellet.
    Amúgy valaki írta, hogy ez x évre heti egy jármű, és, hogy az milyen gáz. Egy tömegtermék esetén az lenne, de ez nem tömegtermék. Nagyrészt kézzel szerelik őket össze és ezt a munkát is általában kevés jól képzett munkás végzi.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Amúgy ez egy teljesen okafogyottá vált topic(igazából soha nem is volt alapja csak valamelyikőnk valahonnan szerzett ötletének az eredménye)nem lesz és nem is volt Rába PSZH terv...
     
  18. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Akkor akár újra is hasznosíthatjuk. Gondolom szép számmal járnak ide mérnökök is, csináljuk meg az első open source APC-t :)
     
  19. hiryu

    hiryu New Member

    csak mérnököket ne.......:(
     
  20. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @hiyru

    Ezt a magam és a kollégáim nevében is sértésnek veszem...
     

Ezen oldal megosztása