1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Rába-fejlesztésû PSZH

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. desertfox

    desertfox New Member

    @ GrGLy :)
    @Hiryu Szóval nagyon kiakadhatót Széles Gábor a kormányra amikor VT-Transman neveztű cég aki üzemelteti az új Mercedes buszokat VIDEOTON alcége. tuti nem is tud aludni. :)

    Szóval a véleményekből igen jól leszűrhető igen is kell hazai haditechnikai gyártás és erre max RÁBA alkamas, páncél lemezek gyártásához , meg annyit hogy manapság kompozit anyagokból csinálják a dolgot , amiben minden van, de egyre kevesebb ACÉL.

    Busztenderhez és Hadiiparigyártáshoz:
    Lehet hogy drágább egy hazai busz , meg hegy hazai PSZH , de hazai embereknek megy a zsebébe pénz amit hazai Paradicsomra és Kenyére fog elkölteni.
    Tehát ettől pörög a gazdaság , ami külföldre megy azt "soha"többet nem kapod vissza.
    Tehát amennyiben a tenderek pontozását ügyebár lehet alakítani , mert nem az olcsoság a fontos. Akkor 20-30% drágább Rába busz is jobban megéri nemzetgazdaságilag.
    Sírás rívásba, hogy nem nyer a Magyarbusz Széles Gábor részéről is csak színjáték ami külföldnek szól, hogy mi nem részesítjük előybe a hazait , aztán majd amikor sorra hazai nyer jéééé.
    Ugyan ez a szitu OTP "összeveszés Csányi és Lázár " , majd amikor jön a szeptemberi bankmentőcsomag , bizton állíthassa Csányi mikor az OTP jár legjobban hogy Ő sincs jobba kormánnyal.
    1100 Milliárd Ft-i deviza hitelből 200-250 Milliárd az OTP része, valószínű hogy többiek rosszabbul járnak.

    @ Hans nem rég olvastam hogy Oroszország a kiörgedett Busz flottáját ( Ami IKARUS ) szívesen lecserélné új Magyar buszokra, csak egy a kérésük , hogy GÁZÜZEMÜEK legyenek, nem véletelen BKK is ezért tesztel gázüzemű buszt.
    http://www.bkk.hu/2013/03/gazuzemu-buszt-tesztel-a-bkk-2/
    Biztos nem habira kötöttek üzleti szerződéseket VOLVO-val illetve az Oroszok is gondolom nem csacsognak csak úgy új buszokról.
    de lehet mindenki be van LSD -ve csak nekem nem jutott :D
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Tehát már nem hazai fejlesztésről beszélünk, csak gyártásról, esetleg összeszerelésről.
    Ezt a vesztességes dolgot nem értem.
    Hogy lenne nyereséges az, ha az állam saját magának gyárt?
    Mármint pénzügyileg.
    Nyilván nem 30-40 darabot kell belőle legyártani, mert az picsafüst. Kis túlzással pár telefon és már hozzák is akárhonnan. Elhúzza egy V-43-as egymagában.
    Nyilván több száz járműre kell gondolni.
    Vegyük alapul azt, hogy a papíron létező alakulatokat feltöltjük velük.
    (Egyébként mivel is? PSzH, vagy GyHJ?)
    Szóval feltöltöttük az alakulatokat. Jó esetben ezzel nincs vége.
    Kell alkatrészt gyártani, sőt, raktárra sem árt pár tucat.
    Minősített esetben nem csak megsérül az a nyavalyás, de meg is semmisülhet, akkor meg nehogy már csavarról csavarra kelljen az újat összerakni helyette. Esetleg egy vasúti szerelvénynek alárobbantják a hidat, és hirtelen 20-40 ilyen gép kerül vesztesség listára.
    Akkor mi van?
    Jut eszembe, akkor PSzH, vagy gyalogsági harcjármű?
    Közhely, hogy a BTR-80 GyHJ-nek teljesen alkalmatlan. PSzH-nak is? Gondolom annak is, de csak megkérdem.
    Esetleg elláthatja sikerrel GyHJ a PSzH feladatkörét, így megspórolva egy típus rendszeresítését?

    Vesztesség/nyereségre visszakanyarodva:
    Valóbanóriási feladat lenne az itthoni iparnak még a liszensz gyártás is. Ugyanakkor nem lehet folyton erre hivatkozni.
    Ez kb. olyan, mintha valaki azért nem menne randizni, mert még szűz. Ilyen hozzáállással az is marad.
    A gyártósor felállításának, üzemek létesítésének, szerszámok beszerzésének nyilvánvalóan megvan a maguk költsége, amik szépen rátelepednek a járművek darabonkénti árára. Pár tucatnyi mennyiségnél nyilván horribilisek lennének a darabonként járulékos költségek, de 300-350 db-nál már jócskán oszlanának, ráadásul az ipari háttér később is szükséges lehet, nagyobb javításoknál, korszerűsítéseknél.
    Mások is írták már, hogy a liszensz gyártás miatt pl a munkások fizetésének jó része is itthon maradna. A fizetésüket pedig közvetve az államtól kapnák, a járművek megrendelőjétől. Külföldi gyártásnál, ez ahogy van, úgy tűnne el. Így viszont fordul még párat az a pénz az országban.
    Aztán itt van még maga a gyár. Hova fizet adót? Közüzemi számlákat?
    És igenis fontos szempont, hogy fejlesszen, de legalábbis szinten tartson egy bizonyos mérnöki állományt is. Mert ide is kell, nem csak betanított munkás.
    Végül pedig kisebb az érzékenység az esetleges embargóval szemben.
    Mert, ha úgy hozza az élet, hogy rendeltetésük szerint használni kell ezeket a járműveket, akkor valakik érdekeit nyilván sérteni fogja ez a használat. Van arra esély, hogy pont sértsen olyan érdekeket is, akiktől egyébként vennénk a járművek hátterét.
     
  3. hiryu

    hiryu New Member

    khmm...magyar felsőoktatás, mérnökképzés:
    ne mondjátok hogy én fogalmazok durván, de amit IRL tapasztalok nagyon ilyen:


    (a szürke rész a szövegben)

    http://iksz.beszolunk.hu/hanyan-keresik-meg-ebben-az-orszagban-az-atlagbert-lerantottuk-a-leplet-a-kamu-adatokrol-es-az-egykulcsos-adorol/

    Ui...hogy ontopic legyek...évekkel ezelőttről megvan egy 3D grafikám egy cikkből, amikor nyilvánosságra dobták, hogybizony magyar <del>narancs </del><del></del> MRAP lesz, az egyik ilyen tervet. Na azon jól látszott hogy a V alakú alvázelem, ami ugye eltereli a robbanás erejét, a veztőfülke <b>UTÁN</b> kezdődik...

    no commnet.
     
  4. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    " diplomásoknak mindössze 5%-át nem tudnánk pótolni sima érettségivel rendelkező emberekkel: ilyenek a <b>mérnökök</b>, orvosok, gazdasági informatikusok, jogászok és a valóban kőkemény statisztikai számításokat végző közgazdászok!"

    És most itt mi a baj a mérnökökkel?

    Gondolom erre gondolsz:
    http://jarmu.raba.v2.webepito.hu/jarmu.raba.hu/keptar/jarmu/termekek/VZF/h14_panz_1-PS_kicsi.jpg

    Ha igen, akkor itt nem MRAP-t fejlesztettek, hanem egy védett felépítményt, ami külön egységet képez. A fülke eleve védett, amit azt hiszem a németek fejlesztettek (MAN).
     
  5. xfotel

    xfotel New Member

    ... csináljuk meg az első open source APC-t :)</blockquote>

    végy egy teherautó alvázat, hegessz rá egy hulladékgyűjtő konténert, fesd le. ez az open source apc afrikában.

    körülnéztem az apck terén és nem tudtam nem észrevenni, hogy majdnem minden nehéz iparral alig rendelkező lószaros ország gyárt magának. mi nem fogunk.

    pár száz patria jó lenne, illetve remélem a németek adnak Leo2t
     
  6. imike

    imike Well-Known Member

    Amikor arról olvasok, hogy az országban az ipar helyzete nem teszi lehetővé a gyártást, akkor mindig eszembe jut a Közlekedési Múzeum előtt álló hatalmas mozdony (MÁV 424).
    Ezt a mozdonyt 1924-től kezdték gyártani, és csak a MÁV 365 db-ot kapott, és ment belőle külföldi exportra is jócskán (ami a Közlekedési Múzeum előtt van, azt is külföldről kaptuk vissza).
    Tehát az első VH és Trianon után, amikor jóvátétel címén minden gyárat leszereltek és tombolt az akkori gazdasági válság, képesek voltunk ilyen monstumokat gyártani!!!
    Ez a mozdony a bizonyítéka, hogy csak akarat kell, mert akkor sokkal rosszabb volt az ország helyzete.
     
  7. Hans

    Hans New Member

    Oroszok lecserélik a régi Ikarusokat igen. Sajátra.
    Ha valahol azt olvastad, hogy a ruszkik magyar buszt akarnak, csak a gázüzem a feltétel, akkor az valami eszméletlen ostobaság lehet.
    1, Az orosz védővám miatt magyar buszt oda már NEM adsz el úgy, hogy értelme legyen. Igazából sehogy sem.
    Szóval értsed meg. Az orosz piac a magyar buszoknak elérhetetlen már. Nem is érdekli őket és a hazai gyártók sem érdeklődnek a ruszkik iránt. Az ARC 2007 óta, a Karvtex 1999 óta gyárt buszt úgy, hogy a seggük ki volt nyalva (szó szerint).
    Előbbi nem exportált semmit, az utóbbi meg 3 buszt exportált (mutyizott) egy román cégnek. Soha, semmilyen téren nem érdekelte őket az export. Előbb szeretnének csődbe menni, mint exportálni. Nem viccelek. Tudom mit írok!
    2, Jelenleg NINCS magyar CNG busz és nem is lesz mostanában! A Kravtex buszai fizikailag nem bírják a CNG tartályokat (nincs rá méretezve és áttervezés az idő és pénz amit ők nem lépnek meg), az ARC-nak meg pénze nincs ilyenre és ha lenne is, akkor azt Euro6-os motorok beépítsének tervezésére költenék (mert anélkül 2013 dec 31-től a magyar buszgyártásnak VÉGE).
    A BKK most tesztelt CNG buszt való igaz, de az igazából csak egy sima teszt és parasztvakítás némi MAN nyomással.
    A Volvo-s dologba meg nagyon sokat látsz, de semmi nincs benne.
    A kormánynak kellett egy rendes buszgyár a nagy nemzeti buszhoz. A Volvo-nak szarul megy. Nagyon. Így kaptak az alkalmon (és a balek/szorult helyzetben lévő magyar kormányon). Ennyi. A Volvo egész Európában senkinek sem kell. Alvázilag oké, de komplett busz alig kell valakinek (a Mercedes gyártási mennyiségének töredéke pl a Volvo gyártási száma!).
    A Rába-Volvo kocsik meg hibridek és nem CNG-k lesznek. Utóbbiról szó nincs. A Volvo 2012-től NEM gyárt dízel alapú városi buszt, CSAK hibridet. Pont.
    Az oroszok meg nem csacsognak semmit és őszintén leszarják a magyar buszokat mert van nekik erősebb és beváltabb saját. Az, hogy mit ír a média és mi a valóság, az nem ugyanaz.
    A 20-30%-os hűdemegéri magyar busz meg nem éri meg egyáltalán. Látom nem akarod megérteni a Rába buszos sztorit.
    A buszok a lengyelországi Wroclaw-ban lévő Volvo gyárban készülnek 70%-ban (bár az lesz inkább 95%) és itthon csúnya hasonlattal élve rátesznek egy Rába matricát és kész. A nép tapsol, pedig iszonyat át lett b@szva.
    Szóval mégegyszer:
    A Rába busz sztorit ne vedd komolyan inkább sírj rajta mert egy átverés az egész.
    A hazai buszok meg noname, ismeretlen gyártmányok (Ikarus matrica SENKIT nem érdekel, mindegy hogy mit mond a sajtó felé).
    Senki nem fog nyugati alkatrészekből összetákolt, drága, konfigurálatlan buszt venni nulla supporttal tölünk. Senki.
    Nem kell mindent besz0pni amit mondanak a mainstream médiában. Egyszerűbb ha olyantól kérdezel, aki tudja mit beszél.
     
  8. alfa74

    alfa74 Active Member

    Könyörgöm! Hagyjátok már ezt a busz vitát!
    A tökömet sem érdekli ,ezen az oldalon. Máshol igen,de nem itt!
    A Lehel hűtőgép gyárról nem akartok egy emlékműsort?
     
  9. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Az biztos, hogy szépen etetik a népet, hogy milyen jól alakul minden.
     
  10. desertfox

    desertfox New Member

    @Alfa74 Amennyiben jól emlékszek a konzervgyárakat ágyúlöszer vagy aknavetőgyártásra átlehetet 24 vagy 48 órán belül állítani . :) Lehel hűtőről nem tudok sztoryt , a Buszgyártás mellékágként vetődött fel a RÁBA hadiipari dolgokkal kapcsolatosan.

    @Hans tudom hogy a Rába 30% van benne VOLVO buszokba, de a jelenleginél ha jól emlékszek ez +30% több , nem ? Témát lezárva fogadjunk egy Naugyébe :) Ha nem lesz buszgyártás akkor nem változik igazából semmi , ha meg igen akkor pozítiv, Hol van itt ezzel a gond? Persze szeretnénk egyből egy 100% IKARUS magyar buszt de azok az idők véget értek.
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    " diplomásoknak mindössze 5%-át nem tudnánk pótolni sima érettségivel rendelkező emberekkel: ilyenek a mérnökök, orvosok, gazdasági informatikusok, jogászok és a valóban kőkemény statisztikai számításokat végző közgazdászok!"

    Ezt a f@szságot remélem senki nem szopja be... Főleg nem egy ilyen, szerintem magas színvonalú oldalon. Ha az a diplomás a saját szakmájában dolgozik nem pedig krumpli sütőként akkor nem tudják egy sima érettségivel rendelkező emberrel pótolni.
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    fip7

    A diplomások hány százaléka dolgozik a szakmájában és mennyi a krumplisütő?
     
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    dudi

    Nem tudom, de gondolom több dolgozik a szakmájában, mint 5%. Sajnos elég nagy baj, hogy sok diplomás krumplisütőként dolgozik. Ennek két oka van szerintem:
    1. Gyakorlatilag nem létezik erős hazai gazdaság.
    2. Vannak fölösleges szakok az egyetemeken.

    De ettől függetlenül ez az 5% ordenáré hülyeség.
    Egyébként a fenti idézet nem csak a diplomások esetén nem igaz. Vannak speciális szakmák ahol egy sima érettségivel rendelkező nem tud pótolni egy speciális tudással rendelkező egyént. Sőt legtöbb esetben egy érettségivel nem rendelkező jól képzett szakmunkást sem!
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    fip7

    Szerintem sokkal több diplomásunk van amint amennyire szükség lenne és a fölösleges diplomásaink jó része andragógus meg hasonló büfészakon végzett ember.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Így van dudi osztom a véleményed. Háztartás és ökonómia szak stb. Nálunk a cégben én egy szinttel vagyok magasabb beosztásban mint a sima melós. A 2 év tiszthelyettesképzőnek köszönhetően. Felettem a csop vez egy tanári diplomás hölgy, afölött a műszakvezető egyetemet végzett. De van nálam alacsonyabb beosztásban 2 diplomás biológus hölgy is. Hozzáteszem a csop vezt én helyettesítem és napközben is az ő munkáját végzem. Túl sok a diplomás szerintem is.
    De a legjobb példa a sereg kb 7000 tiszt,7000 tiszthelyettes,7000 szerdzsó. Akár egy egy csak tisztekből álló dandárt is felállíthatnánk.
     
  16. honved

    honved Well-Known Member

    Nagyon sok a diplomás, de vannak területek, ahol lehetne több is. Az üzem és gépészmérnök, bárhol el tudna ma helyezkedni. Igaz mérnöki beosztásban dolgozik nálunk is érettségizett. Ez azonban inkább a műszaki képzettségű diplomások hiánya miatt van. Viszont mértéktelenül képezni a filozófust, szociológust, bölcsészt, stb, több mint pénzkidobás az állam részéről, ez igaz.
     
  17. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    <b>No uraim, térjünk vissza a PSZH-khoz :)</b>
     
  18. xfotel

    xfotel New Member

    elnézést, hogy belemakogok (mentségem legyen hogy a pszh okafogyottá lett nyilvánítva) odáig értem hogy diplomások pótolhatóak kivéve ha számolásról illetve írásról/olvasásról van szó (a jogászok pótolhatatlansága meglepett, őszintén), azt viszont fel kellene ismerni, hogy a lehetséges világok legjobbikában élünk, hiszen a hatalom tele van vásárolt/kamuzott/protekciózott diplomájú emberekkel, Tomikától Pálig, ti is tudnátok neveket mondani: az érettségizettek irányítanak, a bölcsészek bűnhődnek, akkor mi itt a gond?
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    GrGLy


    A semmiről hogyan beszéljünk? :D
     
  20. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @dudi

    Ha a nőknek megy, akkor nekünk is csak összejön valahogy :D
     

Ezen oldal megosztása