RACHEL projekt / Russian Advanced Commercial HELicopter / V-37 (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93
A Russian Helicopters tolólégcsavaros fejlesztései
 

igla

Member
2010. június 20.
80
0
6
Annak idején nagyon nagy reményeket fűztek a farokrotor nélküli típusokhoz, velük kívánták leváltani a sérülékeny hátsó rotort, de egy-két kivételtől eltekintve nem hozott áttörést, pedig állítólag tökéletesen irányítható gépeket hoztak létre...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A képen szereplő modellt elnézve: mi fogja a felső propellerek forgató hatását ellensúlyozni? Más konstrukciókban ugy-e vagy két nagy propeller van amik ellentétes irányba forognak, vagy van még egy kicsi hátul az ellensúlyozásra.
 

doberamann

Member
2010. május 1.
566
7
18
Vannak faroklégcsavar nélküli gépek, én nem értek hozzá az okosak majd megmondják hogy működik.
http://en.wikipedia.org/wiki/NOTAR
 

Nightstalker

Member
2010. június 9.
58
1
6
Dobberman: gazsugarral hozzak letre a fo rotor ellensulyozasahoz szukseges forgatonyomatekot. Gyakorlatilag egy kis rotor van a farkon _belul_. A wikioldal szerint meg jatszik a Coanda-hatas is, ugyhogy valoszinuleg a farok es az azon levo kilepok geometriaja is lenyeges lehet.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
http://www.google.com/imgres?sa=X&biw=1024&bih=674&tbm=isch&tbnid=gyB8P1iNXcj7WM:&imgrefurl=http://www.avcom.co.za/phpBB3/viewtopic.php%3Ff%3D1%26t%3D14737&docid=9693FP45kdbuVM&imgurl=http://www.defenseindustrydaily.com/images/AIR_NOTAR_Explanation_lg.gif&w=600&h=447&ei=1iEXUtGoC6X30gXBkoGABQ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=284&dur=9859&hovh=194&hovw=260&tx=106&ty=115&page=1&tbnh=148&tbnw=198&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:5,s:0,i:96
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 055
113
Én a Ka-92-re is kíváncsi leszek.
Én is. Ahogy az eddigi terveket láttam, annál az oroszok is áttérnének erre a modernebb koax rendszerre.
A koax megoldás nem hülyeség, de az, amit a Sikorsky beleinvesztált ennél a gépnél K+F-be, anno a Ka-50-esnél, de még a későbbi Ka-52-esnél is túl nagy kockázat lett volna a Kamovnak.
Pedig az oroszok is tisztában vannak a saját, eléggé régimódi rendszerük korlátainak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 055
113
Pontosítok, 1989-ben a Kamov már készített egy koncepciót, ahol is a Sikorsky most bemutatott áramvonalasított koax rendszere látható:

http://www.aex.ru/docs/1/2014/9/16/2118/
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Remélem előbb lesz Mi-28NM mint k-92.
Legalább is nagyobb ütőkártya.
Bár még aggasztóbb hír hogy egyik programról sem tudni hogy kb hol tart.
Vagy azok is olyan titokban folynak mint a armata fejlesztése?
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
3
18
Be is lehetne burkolni a faroklégcsavart, mint ahogy az újabb modelleknél szokás. Körbe, mint a comanche-nál, vagy csak félkörbe az alsó részen ahol inkább veszélyforrás.

Majd kitalálják,hogy beburkolják-e vagy sem. Nyilván megvizsgálják, hogy ez milyen hatással jár a gép tulajdonságaira( pl.irányíthatóság, végsebesség, üza felhasználás) és azután döntenek róla. A Kamov irányából nagy a csend egyelőre, kiváncsi vagyok, hogy mikor reagálnak. Eddig egyeduralkodóak voltak a koaxiális rotorral ellátott gépeikkel,de most megjelent egy komoly konkurens,amely ráadásul egy olyan koncepcióval jött elő, ami nagyon hasonlít a Kamov 1989-es terveihez. A MAKSZ-on lehet,hogy villantanak valamit. Remélhetőleg nem csak kis maketteket, mert azok is szépek, de az még nem az igazi.
A hagyományos koax rotor hátrányait sajnos nem ismerem részletesen,de megkérdezem az ismerősöket. Gondolom itt főleg a lapátok egymásba veréséről lehet szó.A Ka-26-ost lehet "borogatni", rendszeresek a 90 fokot közelítő, elérő bedöntésű fordulók mg-ben, ezeket én is sokszor tapasztaltam. A legendárium szerint magyar pilóták bukfenceztek is a 26-ossal.
Erről eddig 2 helyről hallottam sztorit, egy pilótáról mesélték,hogy ő elég rendszeresen csinálta,amíg mg-ben dolgozott. A történetben szereplő pilótával soha nem találkoztam személyesen.
Egy másik pilóta pedig saját magáról állította,hogy többször is végrehajtotta a Ka-26-ossal a bukfencet.Vagy igaz, vagy nem. Az biztos,hogy az 50-es tudja erről felvételek is vannak, a gyáriak szerint az 52-es is képes rá. Az,hogy nem csinálják vele valószínűleg szegény Borisz Vorobjov tábornok esete miatt van, de ő nem bukfencbe halt bele,hanem egy másik manőverbe.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
sidewinder1

Már a 600 km/h sebességű mi-28nm helit kéne mutogatni makett formájában mivel már 2008 óta azon dolgoznak 2013 infó alapján sőt 3 éven belül a protot is el készítik legalább is nem egy új dologról van szó mivel a koaxiális rotor rendszernél van tapasztalat.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
sidewinder1

Már a 600 km/h sebességű mi-28nm helit kéne mutogatni makett formájában mivel már 2008 óta azon dolgoznak 2013 infó alapján sőt 3 éven belül a protot is el készítik legalább is nem egy új dologról van szó mivel a koaxiális rotor rendszernél van tapasztalat.

Úgy általában a koax-elrendezéssel igen, de a 600 km/h repülési sebességű forgószárny-rendszerekkel nem sokat tapasztalhattak eddig (ez közel a duplája a jelenlegi heli-sebességnek), úgyhogy ezt nem lesz egyszerű megcsinálni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
http://sputniknews.com/military/20131219/185741567.html

Miért?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-X1

Csak 500-ra tervezik és a mostani és közeljövőbeli helyzet miatt nem hinném hogy ezt a kis izét részesítenék előnybe .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 820
81 153
113
Roni
Az "Orosz Helikopterek" -nek 500+ helikopterre van megrendelése, tehát egész 2020-ig van munkájuk, úgyhogy jut a fejlesztésekre is Mi-X-1, Ka-90, Ka-92. De ezek a helikopterek nem holnapra készulnek el.