Kolumbia vadászgép beszerzési programja

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
A Saab AB a brazil és svéd megrendelést próbálja nagyobb csúszás nélkül lehozni (és fél lábbal még fejlesztik a gépet), nem tudnak bevállalni olyan szerződést, hogy az első gépeket 1 éven belül átadják. "Döntős" típus volt, nem utolsó helyen kullogott, de ahogy Senna mondta, "Ha második vagy, te vagy az első vesztes.”
.
.
Csak poennak irom, de a franciak annyiban meg is erdemeltek ezt az uzletet, hogy az kolumbiaiak Kfir gepenek alapjat az izraeliek a franciaktol szereztek, szoval vegulis az van most, hogy Kolumbia a Mirage helyett megvette az utodtipust.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93
Egyszerűen az idáig csak mint túl drága és túl bonyolultnak elkönyvelt Rafale előnye a hátránya, magyarán, gyorsan lehet implementálni a folyamatos fejlesztéseket, gyorsan lehet felhozni egy-egy régebben gyártott és használt példányt a legújabb aktuális standardra, mert a régi F2-esek is sokkal több modernizációs potenciállal bírtak, mint a kortárs Typhoon és Gripen gépek.

A Typhoonnál sosem értettem, miért nem tudták/akarták a régebben gyártott gépeket átalakítani Tranche 3assá, mert a gépek között nincs akkora különbség mint mondjuk a Gripen A és C között...
A Gripen C-ket is folyamatosan frissítik különböző MS standardra, újabb és újabb képességeket adva a gépnek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 334
76 980
113
A Typhoonnál sosem értettem, miért nem tudták/akarták a régebben gyártott gépeket átalakítani Tranche 3assá, mert a gépek között nincs akkora különbség mint mondjuk a Gripen A és C között...
A Gripen C-ket is folyamatosan frissítik különböző MS standardra, újabb és újabb képességeket adva a gépnek.
Mert gyártani kell, de megrendelés már nincs.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
A Rafale sokáig nem nyert semmit, de amióta beindult a "kétszer ad, aki gyorsan ad" szlogen és nagyon gyorsan dobják piacra a modernizált sárkányokat, azóta nagyot mennek ezzel a rövid szállítási határidős biznisszel.
.
.
Kerdes, hogy ahogy felfutottak a megrendelesek, es jo nagy rendelesszamokrol beszelunk mar szerencsere, szoval kerdes, meddig birja a gyartas a tempot fokozni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 055
113
.
.
Kerdes, hogy ahogy felfutottak a megrendelesek, es jo nagy rendelesszamokrol beszelunk mar szerencsere, szoval kerdes, meddig birja a gyartas a tempot fokozni.
Ez jó kérdés valóban, bár a mesterségesen moderált igen alacsony ütemű Rafale gyártásból még csak most kezdtek elmozdulni a kétműszakos termelés felé.
Szóval még közel sincs csúcsra járatva a rendszer.
 
W

Wilson

Guest
A Rafale sokáig nem nyert semmit, de amióta beindult a "kétszer ad, aki gyorsan ad" szlogen és nagyon gyorsan dobják piacra a modernizált sárkányokat, azóta nagyot mennek ezzel a rövid szállítási határidős biznisszel.
Egyszerűen az idáig csak mint túl drága és túl bonyolultnak elkönyvelt Rafale előnye a hátránya, magyarán, gyorsan lehet implementálni a folyamatos fejlesztéseket, gyorsan lehet felhozni egy-egy régebben gyártott és használt példányt a legújabb aktuális standardra, mert a régi F2-esek is sokkal több modernizációs potenciállal bírtak, mint a kortárs Typhoon és Gripen gépek. Az F-16V nagy hátránya meg a Greenville-i megcsúszás.

És akkor még az se biztos, hogy a kolumbiaiak egy éven belül mindenképp csak használt példányokat kapnak.
Érdekes adalék a hozzászólásoddal és a jövőbeli kolumbiai Rafale beszerzéssel kapcsolatban...

A kolumbiai kormány szerint...

jelenleg a Rafale ajánlat a legjobb választás az ország számára ár, hatékonyság és működési képesség tekintetében ."

" egy óra Rafale repülés körülbelül 30%- olcsóbb, mint egy óra Kfir repülés, ami 89 millió pesóra becsülhető" .

Ez az összeg 18 700 dollárnak felel meg.


 
  • Hűha
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 055
113
A fórumon itt valaki szívrohamot fog kapni ezt olvasva... :D
Persze az ilyen indoklások - ahogy lenni szokott - politikai töltetűek is.
Anno nálunk is a MiG-29 volt a drága, a modern Gripen meg az olcsóbb üzemű gép.
A Kfir rendszerei, infrastruktúrája mára egyszerre kezd egyre nehezebben fenntartható és érdekvesztett lenni.
A Kfir támogatásában mára Kolumbiában sem maradt se politika, se üzlet.
A Rafale egy új sztori, új barátokkal, új kézfogásokkal és új mosolyokkal.
Új építkezések, új irodák, új hangárok, gurulóutak, yachtok, kocsik, villák, klientúrák, kapcsolati hálók.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 454
10 551
113
Érdekes adalék a hozzászólásoddal és a jövőbeli kolumbiai Rafale beszerzéssel kapcsolatban...

A kolumbiai kormány szerint...

jelenleg a Rafale ajánlat a legjobb választás az ország számára ár, hatékonyság és működési képesség tekintetében ."

" egy óra Rafale repülés körülbelül 30%- olcsóbb, mint egy óra Kfir repülés, ami 89 millió pesóra becsülhető" .

Ez az összeg 18 700 dollárnak felel meg.


Ha ez igaz a repült óra árára, akkor ez egy újabb példa miért is nem jó nagyon régi eszközöket állományban tartani. A mirage ok már nem mai gyerekek
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 418
46 277
113
Ha ez igaz a repült óra árára, akkor ez egy újabb példa miért is nem jó nagyon régi eszközöket állományban tartani. A mirage ok már nem mai gyerekek
Tegyük hozzá, hogy a Rafale hajtóművének (M88) fejlesztései elsősorban a tartósság növelésére és a karbantartás egyszerűsítésére irányultak. Olyan monitorrendszert csináltak meg hozzá, amelyik drasztikusan csökkentette a karbantartási igényt, és növelték a karbantartási intervallumokat.
A 2 hajtóműves kialakítás ellenére így jelentősen csökkentek a fenntartási költségek.
Különben ez a '23-as szállítás nekem még igen gyanús, hogy a horvátokhoz hasonlóan használt gépeket fog jelenteni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 055
113
Azért ha valakiknek, hát szerintem pont a kolumbiaiaknak nem volt égetően fontos tényező a szállítási határidő ezen a tenderen.
Élek a gyanúperrel, hogy a kvázi legdrágább ajánlatot tevő franciák csúsztattak néhány borítékot a korrupciót hírből sem ismerő kolumbiai fontosembereknek, hogy legyen a leggyorsabban szállító a legnagyobb súllyal kezelve.
Mert jobban belegondolva, a tenderen indított ajánlatok közül ha valamiben igazán látványosan kitűnnek a franciák, az a Rafale relatív gyors elérhetősége a többiekhez képest.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 311
17 415
113
Mostanában a franciák mindenkinek nagyon gyorsan szálítanak. Amellett, hogy folyamatosan bővítik a gyártosor kapacitását, kicsit olyan érzésem van, hogy jönnek az új gyártású, friss verziós változatok otthonra is, a franciák pedig "bagóért" kiszórják a régebbi, de aránylag toppon tartott gépeiket (amiker majd később, otthon szépen felhúznak az újabb gyártásúak szintjére, amennyire lehet. Ha a megrenedlő kéri, fizeti, persze).
Valahol ez nyilván win-win helyzet. Egy MiG-21Bis, vagy Kfir C.10 után egy Rafale így is csillagtechnika, az egy éves szállítási, kiképzési idő pedig verhetetlen.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 054
6 504
113
Mostanában a franciák mindenkinek nagyon gyorsan szálítanak. Amellett, hogy folyamatosan bővítik a gyártosor kapacitását, kicsit olyan érzésem van, hogy jönnek az új gyártású, friss verziós változatok otthonra is, a franciák pedig "bagóért" kiszórják a régebbi, de aránylag toppon tartott gépeiket (amiker majd később, otthon szépen felhúznak az újabb gyártásúak szintjére, amennyire lehet. Ha a megrenedlő kéri, fizeti, persze).
Valahol ez nyilván win-win helyzet. Egy MiG-21Bis, vagy Kfir C.10 után egy Rafale így is csillagtechnika, az egy éves szállítási, kiképzési idő pedig verhetetlen.
Pedig a franciáknak is cserélni kell a kiöregedo Mirage 2000-eseket, még jó sokat üzemeltetnek belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 351
113
Azért ha valakiknek, hát szerintem pont a kolumbiaiaknak nem volt égetően fontos tényező a szállítási határidő ezen a tenderen.
Élek a gyanúperrel, hogy a kvázi legdrágább ajánlatot tevő franciák csúsztattak néhány borítékot a korrupciót hírből sem ismerő kolumbiai fontosembereknek, hogy legyen a leggyorsabban szállító a legnagyobb súllyal kezelve.
Mert jobban belegondolva, a tenderen indított ajánlatok közül ha valamiben igazán látványosan kitűnnek a franciák, az a Rafale relatív gyors elérhetősége a többiekhez képest.

2023-ban lejár az üzemideje a Kfir-nek, azért annyira nem érnek rá sokat várni az új gépre. Gondolom nagyjavítani már nem akartak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 050
30 963
113
A fórumon itt valaki szívrohamot fog kapni ezt olvasva... :D
Most ne vegyem magamra? :cool:
Kolumbiai gépek iszonyatosan régi,nagyon sokat repült gépek.Eredetileg Kfir C2ek,amik már a 82ben ott voltak Libanonban,végigharcolták az IAFben az idejüket,mielött Kolumbiába kerültek.Ott szintén végigharcolták az életüket (2010es évek végi fórumbejegyzés-most nyugis,békés időszak van,csak heti 4,négy,éles bevetésük van a Kfireknek.......Nagyon mnások a fogalmak a békéről arrafelé.Valahol,valakivel folyton van valami harc.FARC csak az egyik gerillaszervezet volt,ha a legnagyobb is.Plusz a drogkártelek dzsungel mélyi laborjait is bombázgatják harci gépekkel is....).Rég lejárt a 30 év/6000h eredeti,legyártáskori megadott üzemidejük.Olyan szinten elhasználtak,hogy az IAI nem vállalta már a további élettertem hosszabbitást.2008as felújitásuk után különben az akkori üzemeltetési költsége kb a Gripen C repóra költsége körül voltak.De ma már igen megnőtt a karbantartásigénye a gépeknek,főleg a hajtóműveké.Ez igencsak megnyomta az üzemköltségeket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 386
113
Most ne vegyem magamra? :cool:
Kolumbiai gépek iszonyatosan régi,nagyon sokat repült gépek.Eredetileg Kfir C2ek,amik már a 82ben ott voltak Libanonban,végigharcolták az IAFben az idejüket,mielött Kolumbiába kerültek.Ott szintén végigharcolták az életüket (2010es évek végi fórumbejegyzés-most nyugis,békés időszak van,csak heti 4,négy,éles bevetésük van a Kfireknek.......Nagyon mnások a fogalmak a békéről arrafelé.Valahol,valakivel folyton van valami harc.FARC csak az egyik gerillaszervezet volt,ha a legnagyobb is.Plusz a drogkártelek dzsungel mélyi laborjait is bombázgatják harci gépekkel is....).Rég lejárt a 30 év/6000h eredeti,legyártáskori megadott üzemidejük.Olyan szinten elhasználtak,hogy az IAI nem vállalta már a további élettertem hosszabbitást.2008as felújitásuk után különben az akkori üzemeltetési költsége kb a Gripen C repóra költsége körül voltak.De ma már igen megnőtt a karbantartásigénye a gépeknek,főleg a hajtóműveké.Ez igencsak megnyomta az üzemköltségeket.
Lenne Panik! Úgy tűnik mégsem tudtak megegyezni, marad Kefir. :cool:

Nincs Rafale, nincs Gripen: A kolumbiai légierőnek nem sikerült megkötnie az új vadászüzemet, és a Kfir flottának nem lesz cseréje

Iván Velásquez kolumbiai védelmi miniszter a Radio Caracol 6:00-nak adott interjújában arról tájékoztatott, hogy nem sikerült megállapodni a Dassault-tal vagy a Saabbal azoknak a vadászgépeknek a megvásárlásáról, amelyeknek meg kell kezdenie a Kolumbiai Légierő (FAC) IAI Kfir cseréjét. idén.

Velásquez két héttel ezelőtt ugyanebben a műsorban adott interjút, amelyben arról biztosította, hogy a kormány hajlamos a francia vadászgépet választani a Kfir pótlására az amerikai F-16 Block 70/72 és a svéd Gripen javaslatai helyett

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 050
30 963
113
Lenne Panik! Úgy tűnik mégsem tudtak megegyezni, marad Kefir. :cool:

Nincs Rafale, nincs Gripen: A kolumbiai légierőnek nem sikerült megkötnie az új vadászüzemet, és a Kfir flottának nem lesz cseréje

Iván Velásquez kolumbiai védelmi miniszter a Radio Caracol 6:00-nak adott interjújában arról tájékoztatott, hogy nem sikerült megállapodni a Dassault-tal vagy a Saabbal azoknak a vadászgépeknek a megvásárlásáról, amelyeknek meg kell kezdenie a Kolumbiai Légierő (FAC) IAI Kfir cseréjét. idén.

Velásquez két héttel ezelőtt ugyanebben a műsorban adott interjút, amelyben arról biztosította, hogy a kormány hajlamos a francia vadászgépet választani a Kfir pótlására az amerikai F-16 Block 70/72 és a svéd Gripen javaslatai helyett

Pedig a mostani gépeik már nem lesznek sokáig levegőben tarthatóak.A Kfir NG ajánlat az IAInál lévő lekonzervált alig használt C7 sárkányokra vonatkozott.Van még kb 50 lekonzervált Kfir sárkány Izraelben,amik alig voltak szolgálatban.A 90 után gyártottak szó szerint semennyit nem szolgáltak,gyárbol rögtön tartalékba mentek).De az tisztán kereskedelmi ügylet lenne,nulla ellentételezéssel,mindennemű állami hitelprogram támogatás nélkül.Nincs rá pénzük.USA segélyből él a kolumbiai sereg.(és Kfirt nem vehetnek belőle,Sam bácsi most már úgy nem ad pénzt,csak ha amcsi cuccot vesznek).
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 993
32 314
113
Pedig a mostani gépeik már nem lesznek sokáig levegőben tarthatóak.A Kfir NG ajánlat az IAInál lévő lekonzervált alig használt C7 sárkányokra vonatkozott.Van még kb 50 lekonzervált Kfir sárkány Izraelben,amik alig voltak szolgálatban.A 90 után gyártottak szó szerint semennyit nem szolgáltak,gyárbol rögtön tartalékba mentek).De az tisztán kereskedelmi ügylet lenne,nulla ellentételezéssel,mindennemű állami hitelprogram támogatás nélkül.Nincs rá pénzük.USA segélyből él a kolumbiai sereg.(és Kfirt nem vehetnek belőle,Sam bácsi most már úgy nem ad pénzt,csak ha amcsi cuccot vesznek).

Rafale-ra sem ad...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and borisz

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 418
46 277
113
  • Tetszik
Reactions: ghostrider