RD-33 (Klimov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 038
62 810
113
Ez az RD-33-as elképesztően jó volt, mikor megjelent, csak az élettartamával voltak gondok. A valamivel nagyobb teljesítményű, de alapjában tovább fejlesztett RD-33K a nyolcvanas években pont annyival volt mégjobb, mint a két gép, amibe bekerült, vagyis a MiG-29M és a MiG-29K. Igazán sikerült a legtöbb hiányosságot kijavítaniuk.
De napjainkra ez már nagyon elavult. Az eredeti MiG-29M és K már nincs sehol, de a belőlük továbbfejleszett M2 és K/KUB se mozgatja már meg a fantáziát, ugyanakor a hajtóművük, az RD-33MK se hozza azt, ami a mai divat.

Ebben a mérettartományban mindent egybevetve napjainkban az EJ200-as a nyerő, hiszen az az RD-33-asnál könnyebb, levegőátfutásban ott van, ahol az alap RD-33-as (az RD-33K és MK 85kg/sec-et tud, az alap RD-33-as "csak" 72-t), teljesítményban viszont az MK-val van egy szinten.
Élettartamban és fogyasztásban kedvezőbb, hiszen más karakterisztikájú.
A MiG-29-esek mai verzióihoz inkább valami ilyesmit kellene már fejleszteni, de mind tudjuk, hogy ez távolról sem realitás.
Azzal főznek, ami van és amíg még lehet.
A 29-es alól akkor a hajtómű upgrade is elfogyott és hiányos a másik vonallal szemben?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
11 327
43 671
113
A 29-es alól akkor a hajtómű upgrade is elfogyott és hiányos a másik vonallal szemben?

Nem feltétlen ezen van a hangsúly.
Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.
Volt nekik a 9.12, amit rögvest követett a 9.13, de ezek lényegében azonos típusok.
Hanem a 9.15 és annak tengerészeti változata, a 9.31-es (de ezt most tegyük egyelőre zárójelbe) volt az a MiG-29-es, aminek eredetileg lennie kellett volna.
Ez a hajó elment.
Rádadásul úgy, hogy egy vargabetűvel a mai M2-es nem más, mint a 9.31-esből továbbgondolt 9.41-es (és annak kétüléses verziója, a 9.47-es) vissza "szárazföldiesített" verziója.
Ez mit jelent?
Jó dolog homologizálni, átvenni a hajófedélzeti erősebb futóművet, Krüger-lapokat a LERX-be integrráva és a nagyobb felületű és fesztávú szárnyat, de a felhajtható mechanizmust is átvenni csak azért, hogy a szárny végleg fix maradjon, már hülyeség.
Erre tellett.
Mi az eredmény?
Egy nehezebb gép, mellyel még a modernizált RD-33MK se tud lépést tartani.

Ha engem kérdezel, a 9.15-ös nagyobb vízszintes vezérsíkját, az éles LERX-et, az FBW-t és az emelt kontúrú kabint beleintegrálánám a kopoltyús 9.12-esbe, vagy 9.13-asba a Zsuk radarral együtt és ehhez adoptálnám az RD-33MK-t. Ez volna az upgrade kit. Erősebb és nagyobb élettartamú hajtómű és gyérebb füst.

Ez a hajó is elment. A fenti pár soromnak kb 2003-2005 körül lett volna még jelentősége.

Mi van most 2018 végén?
Egy olyan MiG-29M2, vagy stílusosan MiG-35 (érted: Szu-35Sz, F-35A... a 35 a trendi számozás, a MiG-nek sajna jóformán már csak a számmisztika, mint marketing eszköz maradt), ami egyszerűen... hogy is mondjam, nem költséghatékony.
Az oroszok jelenlegi legpotensebb és (megintcsak szerintem) ár-érték arányban legjobb és legtöbbet tudó repülőgépe, mint komplexum, a Szu-35Sz.
Nagy, böhönye, hatalmas gép, a kis, egykori szovjet technikát üzemeltető oroszágoknak már nem releváns dög, de ez az, ami nemzetközi viszonylatban is kurrens termékük.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
45 407
64 920
113
RD-33MK

hJHIfzMvTiw.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 008
4 211
113
Nem feltétlen ezen van a hangsúly.
Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.
Volt nekik a 9.12, amit rögvest követett a 9.13, de ezek lényegében azonos típusok.
Hanem a 9.15 és annak tengerészeti változata, a 9.31-es (de ezt most tegyük egyelőre zárójelbe) volt az a MiG-29-es, aminek eredetileg lennie kellett volna.
Ez a hajó elment.
.
.
A levezetesed nagy vonalakban stimmel, egy dolog maradt ki szerintem, megpedig az, hogy a Szu-27 pont ugyanezt az utat jarta be. A 80-as evekre a Mig-21/23 semmifele harci eröt nem jelentett, közel-keleten, vagy eppen a zajlo afgan-szovjet haboruban is remenytelenek voltak. A szovjet tervezökön nagy nyomas lehetett, hogy az F-15/16 parossal szemben tudjanak valamit odaallitani. Igy azutan a Mig-29 es a Szu-27 EGYARANT ugy jött ki, hogy az igazi gepek az M valtozatok lettek volna, a Mig-29M es Szu-27M, de mindkettö a bedölt Szovjetunio aldozata lett vegul. A korai Mig-29 es Szu-27 cockpitja tökegyforma, a szarnyak alatt is ugyanazok az impotens R-27 raketak voltak, miben volt a Szuhoj jobb? Több uzemanyagot lehetett beletölteni, mondjuk annyi.
A Szu-27-nek egyedul annyi volt a szerencseje a Mig-29-hez kepest, hogy addig kulföldi ertekesitesre nem kerult, igy Irakban lelött peldanyok kepeivel nem lett tele a vilagsajto, mint a peches Mig-29 eseteben.
.
Tehat eredetileg nem az volt, hogy "Egyszerűen a MiG-nél valami (szerintem) nagyon félrement.", hanem a Szuhojnak szerencseje volt. Azutan meg jöttek a Szu-27/30 exportmegrendelesek, igy a Szu tenyleg tovabbfejlödött es lett belöle Szu-35 is, a Mig-29 meg örul, hogy el.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
12 595
18 833
113
A russianplanes.net mai címlapjáról: átépített dél-afrikai Mirage F1 RD-33-as hajtóművel:
276085.jpg

És a hozzá tartozó cikk: http://www.foxbat.ru/article/f1/f1_1.htm
Készült egy Cheetah D is RD33 hajtóművel is egy átépités
176531-44369d6a9d366c37a065f4fc0891eddf.jpg

A szériaátalakitás SMR95 néven módositott helyi változata lett volna csinálva,amit a tervezett Atlas Carver saját fejlesztésébe is szántak.(és persze az apatheid bukása után ezt a programot is azonnal törölték)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
1 597
3 283
113
Készült egy Cheetah D is RD33 hajtóművel is egy átépités
176531-44369d6a9d366c37a065f4fc0891eddf.jpg

A szériaátalakitás SMR95 néven módositott helyi változata lett volna csinálva,amit a tervezett Atlas Carver saját fejlesztésébe is szántak.(és persze az apatheid bukása után ezt a programot is azonnal törölték)
Én még emlékszem a 90-es évek legelejéről arra TV hiradós hírre, hogy húszon-egynéhány RD33-ast foglaltak le Ferihegyen, amiket az oroszok eladtak Dél Afrikának és másnak feltüntetve próbáltak meg átcsempészni, mert Dél Afrika akkor embargó alatt volt. Hogy mi lett azután azokkal a hajtóművekkel, az megérne szerintem egy utánajárást, mert lehet, hogy érdekes lenne az eredménye.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
12 595
18 833
113
Készült egy Cheetah D is RD33 hajtóművel is egy átépités
176531-44369d6a9d366c37a065f4fc0891eddf.jpg

A szériaátalakitás SMR95 néven módositott helyi változata lett volna csinálva,amit a tervezett Atlas Carver saját fejlesztésébe is szántak.(és persze az apatheid bukása után ezt a programot is azonnal törölték)
Két SMR95/RD33 hajtóműves SAAF közös repülése
193930-47890e6578ac3de71ce6872f9f7f0622.jpg