Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 894
113
Ötezer óra Tomcat-en és egy ilyen kisgéppel zuhan le.
Én személy szerint azt se tartom kizártnak, hogy 72 évesen elkapta egy semmiből jött rosszullét, elment a kép, húzva maradt felszállás közben a bot és átesett.
A roncs képe alapján, úgy, hogy a svanc letörött, a szárnyak is leszakadtak, a kabin összeroncsolódott, de látszik, hogy a gép a beton mellé esve, szinte szét se szóródott, hirtelen átesésre utal.
Kijött a videó:

 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet, hogy az ülés csúszott hátra?
Simán lehet...
15 éve Wilga jobb ülésben ültem.
Bal ülésben a legalább 100 kg os barátom. Ő vezetett.
Terepről hoztunk haza egy vitorlázó gépet.
Felszállás közben, közvetlen az elemelkedés után Zoli baràtom szèke hátracsúszott úgy hogy se a botot, se a pedálokat nem érte el és hosszú másodpercekig tartott mire visszatornázta magát a megfelelő pozícióba.
Akkor óriási mázli volt hogy ott voltam a jobb ülésben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 894
113
Simán lehet...
15 éve Wilga jobb ülésben ültem.
Bal ülésben a legalább 100 kg os barátom. Ő vezetett.
Terepről hoztunk haza egy vitorlázó gépet.
Felszállás közben, közvetlen az elemelkedés után Zoli baràtom szèke hátracsúszott úgy hogy se a botot, se a pedálokat nem érte el és hosszú másodpercekig tartott mire visszatornázta magát a megfelelő pozícióba.
Akkor óriási mázli volt hogy ott voltam a jobb ülésben.
Ez a sztori nekem ismerős.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 787
80 935
113
Az elmúlt 1 hónapban, ha jól számolom 8 orosz repülőgép/helikopter (civil+katonai) zuhant le
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 290
17 353
113
Ez már lassan indiaia tempó. :( Van valami gond, kevés pénz karbantartásra, gyakorló repülésekre, vagy egyszerűen pech, és fekete hónapjuk van?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 787
80 935
113
Ez már lassan indiaia tempó. :( Van valami gond, kevés pénz karbantartásra, gyakorló repülésekre, vagy egyszerűen pech, és fekete hónapjuk van?
Mndegyik eset más-más. Ugye a lezuhant Szu-35Sz pilótát a repülési irányító utasította katapultálásra. Be-200CSSz müszakilag rendben volt a felszállás előtt, az Il-112V -nél rossz volt a hajtómü, MiG-29 lezuhanásának okát még nem tudjuk. Ezek komplex problémák összessége, amely még a SZU felbomlása után kezdődött és Szergyukov minisztersége alatt tetőzött. Pénzhiány, orosz programok befagyasztása, pilóták, müszaki-mérnöki személyzetek képzésének jelentős csökkentése...stb Hosszú téma, de már késő van...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
Hasonlóan állnak, mert a brazilok is összetörték a KC-390 egyik prototípusát... :(
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 388
93
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
Ahogy itt kiveszem, az orosz repülőgép-gyártás (egyik) Achilles-sarka pont a hajtómű. Azt meg a brazilok is külföldről veszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Orosz légierő e havi veszteségei:
július 31. Szu-35 Habarovszk
augusztus 11. Mi-8 Kamcsatka
augusztus 14. Be-200 Törökországban
augusztus 17 Il-112 Kubinka
augusztus 18. MIG-29 Asztrahany
augusztus 23. MIG-29 Asztrahany
augusztus 27. Szu-24 Perm
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 696
28 092
113
augusztus 11. Mi-8 Kamcsatka
A Mi-8 az a civil lajstromú Vityaz-Aero légitársaság vesztesége volt
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Két verziót vizsgálnak az L-410 balesete kapcsán. . Hajtómühiba - a pilóták azt nyilatkozták a kórházban, hogy leállt a hajtómü. Másik verzió a túlterhelés.(max 19 embert szállíthat a gép)
Ezekre az orosz túlterheléses esetekre nekem mindig ez ugrik be.

 
Status
Not open for further replies.