1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát persze. Én mostanság lusta vagyok sajna, de akar akar, utánanézhet, mikor lett "levajazva" ez a Tiszta Égbolt" gyakorlat, a szíriai rakétaszállítás bejelentése előtt, avagy után. És hogy ahhoz képest esetleg később módosult-e a résztvevő gépek száma, típusa. Bocs, ha nem zabálok be kapásból kétpofára minden logikátlan szart, vagy hazugságot csak azért, mert az épp passzol az ideológiámhoz, "hitvilágomhoz". :)
     
  2. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Aki a propagandát bekajálja az szimplán ostoba, de a dezinfó az már kemény dió. Emiatt nem feltétlenül tennék egzakt kijelenteseket általam ellenőrizhetetlen infók alapján. Maradjunk annyiban hogy az sz300 ukrán verzióját már jól ismerik az amik. Én a helyükben nem dőlnék hátra. A Donald Cook és a hasonló bornírt baromságok egy dolog. A LÉRAK-nál viszont lehetnek meglepik. Én a fenntartásaimat itt semmiképpen nem dobnám el.
     
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Tippelnék, tuti hogy nem 2014 előtt vajazták le ezt a "gyakorlatot", szóval akkor gyakorolni sosem késő, pláne hogyha minél többen gyakorolhatnak.
    Amúgy minek ez a Tiszta égbolt nevű vadkeleti repülőshow ha már úgyis tudunk a másikról mindent és azt is tudjuk hogy mi vagyunk a jobbak, szebbek, ügyesebbek?
    Tudom, azért hogy képezzék a de facto Nato ukrán hadsereget, csak általában a diák megy a tanárhoz az iskolába, és nem a tanár a diák lakására.
    Most akkor azokat az ukránokat képezik azok ellen az oroszok ellen akikkel egy helyre jártak a Szovjetunió nevű iskolában. Továbbá még húsz évig "élettársi" kapcsolatban is voltak. Szóval pont az ukrán tud a legtöbbet az orosz módszerről. Hát persze. Tudom az a baj hogy nem jól fogják az AK-t, mert mostanában keveset lőhettek vele, majd az amerikai katona megmutatja neki hogy kell azt használni.
     
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Azt hiszem, kicsit elbeszélünk egymás mellett. Másképp fogalmazok. Nem tudom, de valószínűleg, ha már épp ott tartanak gyakorlatot, akkor esélyesen az Sz-300-asok is be vannak vonva. De ennek nagyjából semmi köze nincs konkrétan a mostani szíriai rakétaszállításhoz. Enélkül is gyakorolnának velük, ha épp ez is szerepelt a gyakorlat tervében.
    És én sem gondolom veszélytelennek az Sz-300-as rendszert. Csak a hatásvadász marhaságoktól mászok már a falra.

    Ebben tökéletesen egyetértek. Gyakorolni sohasem árt és nyilván ki is használnak minden efféle lehetőséget. Csak épp nem egy vadiúj dolog teszteléséről van szó, ami pont most lett hirtelen sürgős. Hanem egy már minimum hónapokkal ezelőtt leegyeztetett dologról.

    Ugyan már, szegény ukriknak szerinted lenne pénzük kitelepülni a "tanárokhoz"? :D

    Ahogy elnézhettem-tük az elmúlt négy év videóit, az ukrán katonákra szerintem bőven ráfér bármilyen pluszképzés, mert nem nagyon látszik az eddigi teljesítményükön a professzionalizmus. Hanem inkább az alkoholizmus, képzetlenség, jóformán bármilyen hadianyag eladása bárkinek, aki fizet, meg hasonlók látszanak inkább rajtuk. :D
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezek a közös hadgyakorlatok inkább pofavizitek és propaganda manőverek, hiszen eleve nincs mód a Red Flag szintü integrált együttműködésre.
    Szép szavak, interjúk, bullshitek és közös repülések.
    Ami még belefér, az a légi harcászkodás alpaja, manőverező légiharc bizonyos korlátokkal és igen, a lérak rendszerekkel kapcsolatos információk porszívózása.
    Azt se feledjük, hogy a jelenkori ukrán légierőben van egy ad hoc dotálás, megemelték a repült óraszámot, de a fegyelem és a professzionalitás már nem ilyen erős.
    MIndenki érzi, hogy most a semmiből, hosszú idő óta először elkezdett dölni a pénz, de senki se tudja, hogy ez meddig tart.
    Ehhez képest a kitelepült amerikai kontinges egy másik dimenzió, mind képességben, mind a morál terén.

    A mostani Szu-27-es lezuhanásnál csak annyit tudunk, hogy nem katapultáltak, ebből én arra következtetek, hogy valószínű humán faktor lehet a dolog mögött (statisztikai alapon), ami akármi is lehetett.
     
    antigonosz and fishbed like this.
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Nyikolaj Petrenko ezredes volt az egyik áldozat
    [​IMG]
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    A tegnap lezuhant 70-es oldalszámú ukrán Szu-27UB 1991-ben épült és azóta(27 éve!) nem volt javítva.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Még nem derült ki (számomra) az amerikai áldozat személyazonossága, de könnyen lehet, hogyha egy ukrán ezredes volt az egyik, akkor a gesztus értékű vegyes reptetések során szokásos módon a vendégpilóta is hasonló rendfokozatú lehetett.
    Továbbá kérdés, hogy az ukrán ezredes rutinja mennyire lehetett a repülési feladathoz elegendő.

    Plusz: Más források Iván Petrenko-ként azonosították az ukrán pilótát.
     
    jani22 and antigonosz like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A két szóba jöhető érintett alakulat (Lakenheath 48th Fighter Wing és a California ANG 144th FW) honlapjain semmiféle infó sincs magáról a lezuhanásról se.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha ő volt a pilóta. Mondjuk úgy, hogy egy vadászpilóta korban és fizikai állapotban nem ilyen kéne hogy legyen.
     
    szuvorov, arcas, blitzkrieg and 7 others like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Pont ez tűnt fel nekem is.Amúgy ezredesként asszem századparancsnok.
     
  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nah, tulajdonképp erre akartam kilyukadni csak éjszaka nehezebben fogalmazok. Nem azért tesztelnek, gyakorolnak hogy megismerjék az oroszra hajazó technikát és harceljárásokat, hanem hogy minél többen megismerjék azt. Az egykori utódállamok már a 90-es években átadtak mindent az usának amire kíváncsi volt. Szóval ezért is ülhetett ott az amerikai pilóta. Vagy gyakoroltak és "belülről figyelt" vagy adott tanácsot (mit tudom én kommunikáció), vagy sétarepülés volt és az ukrán pilóta menőzött, sak mivel megkopott a tudása vagy sok volt a G, így megszívták.
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Rokona Poroshenkónak? Hasonlít... Valamiért a mi Ugrik incidensünk ugrik be.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Ivan Nyikolajevics Petrenko
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Seth "Jethro" Nehring alezredes volt az amerikai pilóta.
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na erről beszélek, zongorázható a különbség a két pilóta között. Szemre 20 kg és úgy 5 év kordifi, bár 44 évvel ő sem volt fiatal.
     
    arcas likes this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha Petrenko ezredes egy alacsony zömök emberke, relatíve magas vérnyomással, akkor igazán jól bírhatja a túlterheléseket. A rövid artériás utak nagyban segítik a nagy túlterhelés elviselését.
    Ha azonban Petrenko ezredes légi jártassága megkopott, rutinja már nem elégséges, akkor kis magasságon könnyen elkövethet olyan reptechnikai hibát, ami végzetes lehet, függetlenül attól, hogy milyen testi adottságokkal bír.

    A rutintalanság egyeseknél elbizonytalanodást, félelmet, leblokkolást okoz, másoknál indokolatlan magabiztossághoz vezet, ez habitus kérdése.
    Az esetleges rutintalanság a váratlanul bekövetkező műszaki probléma kezelésénél is gondot jelenthet.

    És akkor mindezeken felül jön képbe az, hogy esetleg Petrenko ezredes kondíciója volt a szűk keresztmetszet, illetve - most rosszmájú leszek - netán a csillagjai révén ült gépbe, nem a valós jártassága alapján.
     
    szuvorov, antigonosz, wankel and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása