1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. wankel

    wankel Well-Known Member

    https://htka.hu/2018/04/05/halalos-balesetet-szenvedett-a-thunderbirds-egyik-gepe/

    A vizsgálóbizottság megállapította, hogy egy 5 másodperces eszméletvesztés okozta Stephen Del Bagno őrnagy halálos kimenetelű balesetét a Thunderbirds F-16-osával ez év április 4-én. Pozitív G hatású manőverből váltott egy negatív 8,56 G manőverbe és ez okozta a kiesést. A szakértők szerint két másodperc szünetre lett volna szükség a két elem között.
    https://www.businessinsider.com/air...tent=topbar&utm_term=desktop&referrer=twitter
     
    fishbed likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Negatív 8G...???
    A cikkbe beleolvasva nem ezt látom. Blackout az nem negatívnál van. A gép nem is képes annyira szerintem aerodinamikailag és a FCS is tutira korlátozna, mert -5,5G plafon.
     
    antigonosz likes this.
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nekiment az egyik Usa hordozó egy katonai helikopterek.
     
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  5. boki

    boki Well-Known Member

    Tengerbe zuhant a mexikói haditengerészet Mi-17 helikoptere 12 emberrel a fedélzetén. 11 embert kimenekítettek , 1 eltünt.

    <iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
  6. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Majd összesza...m magamat, hogy egy FW-190-es semmisült meg Kaliforniában, de szerencsére egy átfestett North American T-6/SNJ-ről van szó. A pilóta sértetlen maradt.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed likes this.
  8. beta

    beta Well-Known Member

  9. superjet100

    superjet100 Member

  10. beta

    beta Well-Known Member

  11. superjet100

    superjet100 Member

  12. superjet100

    superjet100 Member

  13. sequadon

    sequadon Active Member

    Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

    [​IMG]
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Itt valami nagyon nagy csúnyaság történt, 600m magasságtól ahányszor tovább próbáltak emelkedni mindig elkezdett csökkenni a sebességük, ettől kezdve csak küszködtek, csak úgy tudták a sebességet növelve elkerülni az átesést hogy mindig süllyedésbe nyomták a gépet - aztán a végén már ez sem volt elég, megindultak lefelé a tengerig ... szegények.:( Hajtómű tolóerő-hiány, vagy kormányvezérlési bajok rossz sebességi/magassági adatok (pitot/statik-problémák), esetleg ezek együttes problémái miatt?
     
  15. sequadon

    sequadon Active Member

  16. sequadon

    sequadon Active Member

    A repülés útvonala is érdekes, mintha folyamatosan jobbra csúsztak volna a tervezett iránytól. Lehetséges, hogy a süllyedés volt a sebességnövekedés kiváltó oka és nem fordítva?
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

  18. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Na ez nagyon nagy baj ha műszaki hiba:(:(......a pilóta rendben van az oké
     
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Egyiptomiak szerint müszaki hiba okozta a MiG-29M balesetét.
     
  20. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Na ezen agyalok már egy ideje.

    A gép 2000 láb környékén magasságot veszít, majd ahogy meghúzzák ezt látva, sebességet. Mivel ilyenkor még felszálló teljesítményen dübörögsz (noise abatement ide vagy oda), kizárt, hogy okkal ilyesmit tettek volna, főleg nem ilyen mértékben.

    Az igazi kérdés viszont az, hogy miért mentek tovább. Elhagyták a forgalmi kört és nem tértek vissza. Nem tudom az NG esetén kell-e jettison procedure a túl magas MTOW miatt, de emlékeim szerint azt is le lehet tenni felszálló súllyal. Na most a gép tartotta a magasságot jó ideig, vagyis a forgalmi körre elég lett volna (főleg, hogy az ATC eltakarít mindenkit az útjából ilyenkor), szóval nem igazán értem, mi okból folytatta az útját és nem tért vissza azonnal (a hiba a reptér közvetlen közelében jelentkezett).

    Látatlanba azt mondanám, valamelyik air data computer purcanhatott ki (elvileg a két pilótának van sajátja, azokat hasonlítja össze a rendszer, és ha nagy eltérés van, kiüti a rosszat), vagy akár a statikus port/pitot lett eldugaszolva (volt rá példa, unatkozó csomagos leragasztgatta a statikus portot ragasztószalag darabokkal). Vagy birdstrike, de azt egyből jelentik. Hideg nem volt, jegesedés kizárva. Üzemanyaggal is lehetett valami (vizes, vagy az üzemanyagrendszer más szennyeződése, akár alga). Ez a tolóerővesztés a legnagyobb igénybevételnél találós kérdés, mert a legnagyobb igénybevétel,meg a legnagyobb tüza. átfolyás MECen. Nagyon várom mit hoznak majd ki a vizsgálók.
     

Ezen oldal megosztása