1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hajtóműhibának tűnik. Tolóerő nélkül, nagy állásszögön, de lassan merült a gép, a pilóta pontosan tisztában volt a helyzetével és egyenes szárnyakkal merülve a tenger felett katapultált.
    Ha ez valami humán faktoros átesésig húzott hiba lett volna, akkor a repülőgép vezetője a végsőkig, hasra húzott bottal csapódott volna tengerbe, mindeféle katapultálás nélkül.
     
    fishbed and notaricon like this.
  3. krokomach

    krokomach Well-Known Member

    fishbed and nyugger like this.
  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    fishbed likes this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. jani22

    jani22 Well-Known Member

  7. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).

    [​IMG]
     
    neptun892, antigonosz and fishbed like this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
     
    antigonosz likes this.
  9. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Igen 92-től volt a légierő állományában ahol először L-39-el kezdte, majd onnan jutott el a MiG-29-n keresztül a Szu-27-ig. A lezuhant Szu-27P '87-es átadásával amúgy az egyik legfiatalabb példány volt az ukránoknál, mely összesen 824 repülés során 479 órát töltött a levegőben, szóval ez a gép sem volt intenzív használatnak kitéve.
     
    fishbed likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az ukránok és amerikaiak közösen égettek zongorát (?!) a szerencsétlenségben elhunyt bajtársaik emlékére.
    [​IMG]
     
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Érdekes hangokat adhatott.
     
  12. luperator

    luperator Active Member



    Oroszországban kemény landolása volt ma kora reggel egy Mi-8t helikopternek 22 olajmunkással és 3 fős személyzettel a fedélzetén.
    Az öt sérültből kettő életveszélyes állapotban van.
     
  13. luperator

    luperator Active Member



    Bár az ok egyelőre nem ismert, azt valószínűsítik, hogy a pilóta nem volt tisztában a magassággal.
     
    antigonosz likes this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
    A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
    A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
     
  15. zolkas

    zolkas Well-Known Member


    hasra teszi több esélyes lenne?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
     
    misinator, fip7 and notaricon like this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért mert a kabin előtt az orrkúp egyenes lett, mint a MiG-23-asé (a kúpok kontúrja amúgy hasonló), míg az orrhoz képest a függőleges vezérsíkok belépőélének nyilazása lett a MiG-31-eséhez hasonló.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
    Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

    Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.
     
  19. zolkas

    zolkas Well-Known Member



    nekem a kerozin tűz hiányzik még
    vagy már állt a hajtómű, mintha nem lett volna benne kerozin.
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Van rajta némi égésnyom, de nem sok.
     

Ezen oldal megosztása