1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Azt a GPS-t ami a leggyorsabban visz szar helyre, azt a leggyorsabban is dobnám ki... mégsem változik semmi pedig az eredmény itt is ua.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    A legfrissebb amit én olvastam,hogy mind a 2 gép lezuhant,mind a 4 hajózó katapultált de csak 1-et sikerült élve kimenteni a fagyos vízből és még mindig keresnek eltűnt hajózót.Van akinek van ennél frissebb vagy más tartalmú híre ezzel kapcsolatban?
     
  3. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Összefoglalva ami eddig olvastam: A Khurbában állomásozó 277. BAP. 2 Szu-34-ese helyi idő szerint pár perccel 13 óra után kiképzési repülés közben összeütközött a Tatár-szoros felett, a parttól 35 km-re. Az ütközés után az egyik gép azonnal lezuhant, személyzete katapultált. A másik gép sérülten még megpróbált eljutni a legközelebbi légitámaszpontra, de nem sokkal később megszakadt vele a kapcsolat. A kérdéses időpontban a térségben -6 C volt, viharos szél fújt, és esett az eső. A katapultáláskor beinduló jeladók működése után rögtön megindították a személyzetek utáni kutatást. A Légierő kutató-mentő An-12-ese és 3 helikopter indult a helyszínre. A katasztrófa közelében több halászhajó is tartózkodott ezek egyike mentette ki az egyik navigátort, míg egy másik pár órával később megtalálta a 2 pilóta holttestét. Közben a kutatásba bekapcsolódott a flotta több hajója, és Tu-142-es és Il-38-as járőrgépek is. Ennek ellenére a másik sturmant eddig nem találták meg, de folytatják a kutatást. Orosz tájékoztatás szerint a hajózók viselték a VMSK 4 15 speciális túlélőruhát, amiben 24 óráig képes lehet kibírni az eltűnt hajózó, de egyre fogy az esélye, hogy élve találják meg. Sajnos.
     
    fip7, fishbed, Python and 5 others like this.
  4. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Leszállás közben balesetet szenvedett orosz Tu-22 M3 nem messze Murmanszktol... Eddigi info szerint egy halott és két túlélője van a szerencsétlenségnek
     
    nyugger likes this.
  5. nyugger

    nyugger Well-Known Member

     
    varga dima likes this.
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ha egy buli beindul... :(
     
  7. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    MCsSz közleménye szerint a harmadik hajózó a kórházban belehalt a sérüleseibe
     
  8. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    A gép 33 éves volt, 2012ben nagy javításon esett át. Most ment volna modernizációra.... Túlhajtottak szegényt....
     
    nyugger likes this.
  9. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Rossz szériája van a VKSz-nek. A gépek még hagyján, de 6 halott, 1 eltűnt és 1 sérült hajózó 5 nap alatt!
     
    ghostrider likes this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Only supermen survive
    The crash of two Su-34s in the Tatar Strait showed how difficult it is to escape after a bailout over the sea

    In the course of the training flight over the Tatar Strait, two Su-34 fighter-attack aircraft touched. Crews ejected, one person - they turned out to be a navigator - managed to lift aboard a fishing vessel alive, he was promptly taken to the hospital, there is no threat to his life. Two of them - a pilot and a navigator - were found on life rafts without signs of life. Another pilot could not be found, an empty life raft was found.
     
    hurci10 likes this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nagyjából azt Írja, hogy.
    Egymás melletti ülésekből sokkal nehezebb éppen pattintani, mint tandemből.
    Majdnem mindig megsérül a második.
    A pilóták szeretik elhagyni a ruha létfontosságú, de kényelmetlen részeit, főleg a gumi tömítéseket.
    A levegőben lógva a pilótának el kellene zárni a ruhán négy szelepet.
    Vízbe esés előtt az utolsó pillanatban el kellene oldania az ejtőernyőt.
    Madzagon magához húzni a tutajt, és felmászni rá. Ez még a strandon (meztelenül) is nehéz.
    Ellenőrizni a vészjeladót, bízva abban, hogy az is ellenőrizte, aki aláírta.
    Régebbi tipusú vészjeladók csak pittyegnek, és ha négy van kis helyen, elég nehéz kiháromszögelni a helyüket. Az újak már koordinátákat is adnak.
     
    hurci10 likes this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    hurci10 likes this.
  17. beta

    beta Well-Known Member

    Ha nemrég nagyjavításon esett át, akkor az nem azt erősíti, hogy túlhajtás miatt esett le.
     
  18. hurci10

    hurci10 Well-Known Member



    Jót derültem a videón, amit valószínűleg otthon készített valaki (a macska miatt gondolom), aki a netről vett egyet. Ennél azért egyszerűbb a fel- és levétele. Valahol van egy képsorozatom, amit egy sajtónapon lőttek Centralnaja Uglovaján a hajózók beöltözéséről. Egy öltöztető katona segítségével, de akár egyedül is viszonylag hamar fel lehet venni. Némi rutinnal.
    Egyébként a videó annyiból megtévesztő, hogy a VKK-6 magassági ruha és a sisakja (GS-6) nem része a túlélő ruhának. Csak a steppelt bélés a csizmácskákkal, meg a kétrétegű narancssárga cucc. Magassági ruhával és sisakkal eddig csak MiG-31-es személyzeten láttam, többnyire készültségben, vagy magas-légköri feladat esetében. A többi típuson (Szu-27/30/35) repülő hajózók a túlélő ruhát csak a kék hajózóra veszik fel, ami alatt speciális (állítólag) tűzálló és nedvszívó kétrészes alsóruhát viselnek. Ők a "hétköznapi" ZS-7AP sisakkal használják. Így viszont nyilván rosszabb a hőszigetelése, hamarabb kihűl a viselője. Szerintem a Szuhojok személyzetei is ebben az összeállításban használták.
    Azért el lehet képzelni, hogy milyen kellemes így, magassági ruhára felvett túlélő cuccban, éppen csak sisak nélkül, el lenni 4 órát a készültségben 2. fokban! Pláne télen, fűtött helyiségben.
    A későbbi hozzászólásodban írtakra: a fordítás jó, csak az eredeti szöveg kihagyott gumitömítésére vonatkozó részét nem értem. Egyszerűen nincs ilyen. Ha csak le nem vágják a gumírozott csukló és boka részeket, de ki lenne ilyen hülye?
     
    ghostrider, fishbed and gacsat like this.
  19. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG] [​IMG]
    Fotók a leszállás közben balesetet szenvedett Tu-22M3 roncsáról.
     
  20. Janika22

    Janika22 Member

    Videó a Tu-22M3 katasztrófájáról:
     
    fishbed and gacsat like this.

Ezen oldal megosztása