1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. Python

    Python Well-Known Member

  2. Python

    Python Well-Known Member

     
    fishbed and gacsat like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen nagy volt a függőleges sebesség.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt a mindenit...csoda hogy ezt ketten is túlélték.
    Nem igazán tudom hogy van a Tu-22-es felműszerezve, mennyi az időjárás minimuma, (meg mennyi volt a pilótáké) de az tuti hogy ez egy CATIIC helyzet volt...
    Szerintem magasan jöttek be, és mikor észrevették ahelyett hogy átstartoltak volna, lekapták a gázt. Túl nagy függőleges sebességgel értek földet...
    U.így törték össze a MALÉV Tu-154-est Prágában.
    Meg ezt az MD-80-ast
     
  5. tomippo

    tomippo Well-Known Member

    Úgy tűnik hogy 3-an haltak meg
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem inkább az volt a baj, hogy észre se vették hogy közeledik a föld, olyan szinten be volt havazva minden és ráadásul szakadt is a hó, pocsék volt a látás. Műszerek alapján nagyon szépen eltalálták a futópályát (legalábbis a videófelvétel közelsége erre utal), besiklottak, de a minden fehér környezetben még a pálya fölött sem vették észre milyen alacsonyan vannak. Vagy csak az utolsó pillanatban vették észre a földet, ezért már nem volt idejük lereagálni, így semmi lassítás, max tényleg csak lekapták a gázt, de semmi belehúzás, kilebegtetés (legalábbis ilyen hatás nem látszik), csak úgy anyahajós módra nagy süllyedési sebességgel "becsapódtak". Egy variaszárnyú Tupoljev meg sajnos nem erre van tervezve. Nem figyelték a rádió-magasságmérőt, vagy nem működött, esetleg a Tu-22M-en nincs is ilyen? Én mindenesetre elég csúnya hangsúllyal megkérdezném azt a parancsnokot is aki ilyen körülmények között engedélyezte a repülést, hogy mégis hogy gondolta ezt?!! Vagy annyira nincs náluk meteorológiai szolgálat, hogy nem is tudtak a közeledő hóviharról?!! Szóval nekem lenne néhány kérdésem ... de persze ez az ő dolguk ...
     
    fishbed, Python and notaricon like this.
  7. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az egy dolog, de nem volt kilebegtetés sem, mintha a pilótának fogalma sem lett volna a magasságáról.
    Ezen kívül lehet vak vagyok, de nem látom a pályafényeket - márpedig a szegély és középvonal omnidirectional világítás (a küszöb és a pályavégfény célzott irányú, jó okkal).
    Namármost a sebesség túl nagy volt - így mikor a nagy vario miatt elpattant, azonnal termelt a szárny annyi felhajtóerőt, hogy el is emelje (a zaj alapján nem tudom megmondani, adott-e gázt a go-aroundhoz).
    Persze mindegy volt, mert a gép megroppant, elképesztő vario, iszonyat kemény futói vannak ennek a gépnek.

    Ez messze nem volt CATIII C
    Az RVR van 150 feet (olyan 46 méter, ez a IIIC minimuma), ami már CATIII B. Ez nem vakleszállás volt.
    Viszont akkor a pályafényeket kérdés mennyire látta - én semennyire, de nem ültem benne. Márpedig ahol a kamerás állt, amit célzot az a touchdown point (spotterek mindig azt célozzák), így talán nem is jött hosszúra, lett volna helye.

    Talán az ILS/MLS/GLS adott rossz magasságot/siklópályát, egyetleg valamelyik hajtómű nem működött és nem volt meg az ereje -innen a nagyobb leszállósebesség. Vagy a szárnymechanizáció hibásodott meg / fagyott le.
     
    Python likes this.
  8. Python

    Python Well-Known Member

    Úgy néz ki, hogy volt rajta legalább 1 db Kh-22 -es.

    Mindez a The Drive szerint emlékeztetőül szolgálhat, mennyire veszélyes a stratégiailag egyre nagyobb jelentőségű sarkvidéki régió rossz látási viszonyai között a repülés.
    A portál azt is közölte: noha az orosz hadügyminisztérium azt állítja, a lezuhant bombázó nem szállított lőszert, a videón látható, hogy mégis szállított a szárnya alatt legalább egy rakétát:
    https://index.hu/kulfold/2019/01/27/video_az_orosz_bombazo_katasztrofajarol_tu-22m3_lezuhant/
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Röviden, aztakurva. Ez volt a hírben szereplő eset?
     
  10. Python

    Python Well-Known Member

    Röviden: Ez volt az.
     
  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ha (nagy valószínűséggel) gyakorló rakéta volt, akkor az nem számít lőszernek (éles fegyverzetnek). A repülésben a leszállás a legveszélyesebb tevékenység, itt a példa rá.
     
    Python likes this.
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Bokitól kaptam üzenetet (köszönet neki!), ez nem más mint az első gépírásos helyszíni gyorsjelentés a pk.-ság felé a katasztrófáról (honnan szerzi ezt??!!):
    - a "35" sz. gép volt,1986-os gyártású, utolsó nagyjavítás 2012-ben volt. A kiadott első sajtóhírrel ellentétben 750db OFZ gépágyúlőszer, és a bal szárny alatt egy fel nem töltött gyakorló H-22N rakéta volt.
    - a gép 500m-el a kifutópálya előtt fogott talajt, ezek szerint tévedtem mikor azt hittem hogy a videó a bázison belül készült, lehet hogy civilek készítették?
    - Gépparancsnok Alekszej Germanovics Gurjev őrgy., a helyszínen meghalt, másodpilóta Konsztantyin Jurjevics Mazunyin őrgy., a helyszínen meghalt, bombázó-operátor Viktor Vlagyimirovics Greif szds., a kórházban meghalt, kiképző bombázótiszt, az ezred bombázó-parancsnoka Makszim AnatoljevicsRilkob alezr., közepes sérülésekkel kórházban.
    Ennyi a friss, de sokkal pontosabb és részletesebb hír.
     
    gergo55, fip7, svajcibeka and 7 others like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    500 méterrel a pálya előtt, úgy fest, nem a műszer szerinti magasságon. Itt valami műszerhiba lehetett.
     
    fishbed and Python like this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ahhh….akkor ezért nincsenek pályafények. Ez az egész a pályaküszöb előtt történt.
    Akkor nem magasan, hanem pont fordítva, túl alacsonyan érkeztek.
    Valami nagyon félrement.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A siklópálya, ami szerint a bejövetelt végezték az ezek szerint 500 méterrel előbbre volt beállítva és - ahogy én látom - jóval alacsonyabbra is.
     
  16. Python

    Python Well-Known Member

    Magyar Honvéd Magazin facebook oldaláról:

    "Ha minden igaz, 90 méter magas felhóalapnál közelítették meg a pályát. Az Aranysas szerkesztőinek értesülései szerint a gép műszaki problémával küzdött. Orosz források szerint a gép parancsnoka 3 kilométeres vízszintes és 300 méteres függőleges látástávolság minimummal rendelkezett."
     
    fishbed likes this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az 500 méterrel rövidebbre bejövetel persze simán kijöhet az alacsonyabbra vett siklópálya járulékos eredményeként is. Ha ugyanis "csak" vízszintes eltérésük lett volna, akkor láthattunk volna egy normális kilebegtetést a hómezőre.
    De itt ennek nyoma sincs, a gázlevétel is hirtelen, reflexből történt.
     
    fishbed likes this.
  18. FilcTroll

    FilcTroll Active Member

    Nagyon furán törik ketté a gép, ezt hogy sikerült összehozni?
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez így törik ketté. A súlypont és a struktúra ilyen.
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nekem is feltűnt ez a kettétörés.Azért így tört ketté mert ott a bombakamra aminek az alja sokkal gyengébb mint ateteje?
     

Ezen oldal megosztása