1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  2. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Lezuhant két német vadászgép
    Az MTI szerint összeütközött a német légierő, a Luftwaffe két Eurofighter típusú vadászgépe.

    A baleset Észak-Németországban történt, Rostocktól nem messze, a Fleesen-tó környékén. Az N-Tv információi szerint a pilóták tudtak katapultálni, de jelenlegi tartózkodási helyük ismeretlen.[​IMG]

    A Luftwaffe előzetes közlése szerint a két gép egymástól elég messze, kilométerekre zuhant erdős részekre. Mindkét gép a Luftwaffee 73. vadászszázadához tartozott. Egyelőre nem tudni, miért ütköztek össze a repülőgéped, de az idősjárás felhős, borús volt a baleset időpontjában.[​IMG]

    Egy videót is feltöltöttek a lezuhanás utáni percekről:


    [​IMG]

    [​IMG]
    https://mandiner.hu/cikk/20190624_lezuhant_ket_nemet_vadaszgep
     
  3. yrkon

    yrkon Active Member

    A DPA szerint emberi maradványokat találtak az egyik becsapódási hely közelében, de még nem nyilatkoztak, hogy a pilótához tartozik-e.

    Forrás:

    BREAKING: Body parts have been found near one of the crash sites after two Eurofighter jets collided mid-air and crashed in north-eastern Germany, a police spokeswoman says, adding that it has not yet been determined whether they belong to the pilot - @dpa_intl
     
  4. galland

    galland Well-Known Member

    Valahol olvastam, hogy a másik pilóta maradványai. Sajnos úgy néz ki egy pilóta halott.
     
  5. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    [​IMG]

    bbc.com/news/world-europe-48746559
     
  8. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Úgy, de volt egy öreg 21-es pilóta haverom, aki bizony "pattintott" :D
     
  9. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  10. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Igazából azért használják, mivel egy jól képzett repülősből az "eject" azonnali reakciót vált ki (flow training), így jobb ezt a szinonimát megszokni beszélgetés/képzés során.
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    ? Ez most hogy jön ide? :)
    Ki használ a magyar pilóta szakzsargonban "eject" kifejezést vészhelyzet esetén?
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szóval a távol lezuhant két gépből, illetve az amatőr felvételekből azt lehet már sejteni, hogy ez a két gép nagyobb magasságon ütközhetett össze.
     
  13. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez látod egy jó kérdés - mert a környezetedhez idomul az agyad, pl. ha egy másik országban élsz, idővel az adott ország nyelvén jutnak eszedbe gondolatok. Jelen esetben pedig a fülke ez a környezet. Az pedig angol, a gép angolul kommunikál veled(FMA/ECAM), angol rajta minden felirat/kijelzés, angolul viszel be infókat.
    És adott esetben azt fogja kiírni/vinnyogni, hogy "eject"
    Na mármost neked arra kell trainingelned, amit a gép mond neked.

    Én a saját Type ratingemen "emergency descend", "climb","retard" és hasonló parancsokra trainingeztem az agyam, mert a gép ezt visítozta nekem ékes angolsággal. Az ATC is angolul fog beszélni és utasításokat adni.
    Repülésben angolt használunk, a használt gép (gripen meg az új heli) angolul kommunikál, így én azt feltételezem, hogy a hajózóállomány angolra reagál Pavlovi reflexekkel :D
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    De ennek semmi köze ahhoz, amit én írtam.
    Panzerfaust azt írta a katapultálásra, hogy "pattintott", én meg erre azt írtam, hogy az nem úgyvan ám, mert a pilóták a katapultálást úgy becézik: "kattintás".
    Az, hogy te, illetve a többi pilóta angol szakzsargont is használ, az rendben van, de ehhez most nincs sok köze.
     
    fip7 likes this.
  15. Python

    Python Well-Known Member

    Egy túlélő pilóta van. :(



    Német Honvédség, azért ezt szokjuk még...! :p :(


     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  18. emel

    emel Well-Known Member

    A B-737-800 MAX katasztrófákról
     
    fishbed and rudi like this.
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  20. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Töprengtem erről a visszakapcsolásról sokat.
    Alapvetően, ha nincs ECAM (vagyis ami azon van) kijelzésed, megpróbálhatsz visszakapcsolni egy lekapcsolt rendszert, ha a körülmények lehetővé teszik, nincs rá OM kritérium... csakhogy...
    Ha a flight controllal volt valami, azt már kétszer is meggondolom, ráadásul a magasság miatt semmi esetre sem kellett volna esélyt sem adni. Viszont utólag könnyű okosnak lenni.
    Másik fura, hogy a PF nem figyelte a sebességet - elvileg neki csak parancsokat kéne adnia és bámulni a PFD/FMAt, az elhárítás a PM (FO) feladata. Szóval nem tudom...
     

Ezen oldal megosztása